دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

سولفات روی صنعتی

سولفات روی صنعتی یک ترکیب شیمیایی است که شامل یک اتم روی و یک یون سولفات (SO4) می‌باشد. این ترکیب به صورت پودر سفید یا بلورهای بیضی شکل در ظاهر خود مشاهده می‌شود. سولفات روی معمولاً به عنوان یک ماده شیمیایی مهم در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

یکی از کاربردهای مهم این ترکیب در صنایع رنگرزی است، زیرا سولفات روی به عنوان یک فیکساتور رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، در صنایع چاپ و رنگرزی، این ترکیب برای تولید رنگ‌های پیگمنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سولفات روی به عنوان یک ماده فیکساتور همچنین در صنایع چرم و پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کشاورزی، سولفات روی به عنوان یک کود معدنی برای تقویت و رشد گیاهان به کار می‌رود. این ترکیب همچنین در صنایع معدنی برای فراوری مواد معدنی استفاده می‌شود. با توجه به ویژگی‌های خاص و کاربردهای گسترده، سولفات روی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شرکت دانش پژوهان شیمی وارد کننده اصلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص برند مرک آلمان و سیگماآلدریچ و همچنین صنعتی در ایران می باشد. سولفات روی صنعتی  یکی از محصولات موحود در این شرکت جهت ارائه به مشتریان گرامی است.

سولفات روی صنعتی 

سولفات روی صنعتی، یک ترکیب شیمیایی است که به صورت گسترده در صنایع مختلف به کار می‌رود. برخی از کاربردهای این ترکیب عبارتند از:

  • رنگرزی و چاپ: سولفات روی به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنایع رنگرزی و چاپ به کار می‌رود، برای تولید رنگ‌های پیگمنتی و مرکبات رنگ‌دهنده.
  • پیش‌سازهای رنگ‌زایی: این ترکیب در تهیه پیش‌سازهای مورد استفاده در صنایع رنگ‌زایی و رنگرزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صنایع چرم و پوشاک: در تولید چرم و پارچه‌ها، سولفات روی به عنوان ماده فیکساتور رنگ و عامل ضدعفونی کننده استفاده می‌شود.
  • صنایع کاغذ: در تولید کاغذ، این ترکیب به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده و پردازش‌دهنده به کار می‌رود.
  • صنایع کشاورزی: سولفات روی به عنوان یک ماده کودی برای تقویت و تنظیم رشد گیاهان در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صنایع معدنی: در استخراج و پردازش مواد معدنی، مانند فلزات، سولفات روی به عنوان یک ماده فراورده‌ای استفاده می‌شود.
  • صنایع آب و فاضلاب: این ترکیب به عنوان یک ماده تصفیه کننده در صنایع آب و فاضلاب برای حذف ذرات معلق و مواد آلی به کار می‌رود.

سولفات روی به دلیل ویژگی‌هایش از جمله قابلیت حل شدن در آب، اثرات ضدمیکروبی و مقرون به صرفه بودن، در مصارف گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. سولفات روی صنعتی

یکی از مشکلاتی که دسته ای از افراد ویا حتی برخی از حیوانات به آن دچارهستند، کمبود میزان روی است. برای درمان و از بین بردن این کمبود، تامین این فلز از طریق رژیم غذایی است. روی که عامل کنترل بسیاری از فعالیت های بافت ها و تحریک کننده ی آغاز و یا پایان فعالیت بسیاری از آنزیم ها در موجودات زنده است، عنصری بسیار کمیاب است و عدم دریافت میزان مناسب آن، برای بدن جاندارانی که به آن نیاز دارند مضر است. سولفات روی صنعتی

سولفات روی صنعت

سولفات روی صنعتی برای چیست؟

سولفات روی صنعتی یا زینک سولفات، به عنوان یکی از موادی که می تواند فلز روی را فراهم کند، همواره به عنوان یک منبع مناسب مورد توجه بوده است و در سراسر جهان، درصنایع مختلف به عنوان ماده ی اولیه خرید و فروش می شود. از روی سولفات درقالب های متنوع، ازجمله قرص روی یا محلول و شربت روی و با اهداف مختلف درمانی مانند سولفات روی برای پوست یا سایر اهداف استفاده می شود. سولفات روی صنعتی

درادامه درباره ی این ماده شیمیایی توضیحاتی را خواهیم خواند

استفاده سولفات روی درآزمایشگاه

  • به صورت خالص بی آبه، دارای ZnSO4 فرمول شیمیایی روی سولفات وزن مولکولی برابر با 161.47 گرم بر مول است.
  • روی سولفات به صورت های دیگری ازجمله مونوهیدراته و هپ هیدراته نیز در طبیعت یافت می شود.
  • جرم مولکولی سولفات روی درحالت مونوهیدراته برابر با 179.47 گرم بر مول و درحالت هپت هیدراته 287.53 گرم بر مول است.
  • در تمامی حالت های آب پوشیده با بی آبه ی سولفات روی،می توان این ماده را بصورت جامد بدون رنگ پیدا کرد.
  • چگالی آن درحالت بی آبه 3.5 برابر چگالی آب است.
  • میزان انحلال پذیری آن در حلال ها، بستگی به میزان آب موجود در ساختار آن است.
  • درحالت بی آبی، این ماده درآب یا گلیسیرین یا متانول و باقی الکل ها قابلیت انحلال دارد.
  • اما نوع یک آبه یا مونوهیدراته ی آن، فقط درآب انحلال پذیری بالایی دارد.
  • نوع هپته هیدراته ی آن، درالکل ها انحلال پذیر نیست و در آب و گلیسیرین قابلیت انحلال دارد.
  • البته این مولکول های آب پوشیده در اثر قرار گرفتن درمعرض حرارت، آب موجود در ساختار خود را از دست می دهند.
  • طبق نتایج آزمایش ها، این مواد در دماهای مختلف تجزیه می شوند.

منوهیدراته در235 درجه سلسیوس و نوع هپت هیدراته در 280 درجه سلسیوس تمامی آب موجود در ساختار خود را از دست داده و در دمای حدود 500 درجه ی سلسیوس تجزیه می شود. علت بررسی نوع هفت آبه یا هپت هیدراته ی روی سولفات یا زینک سولفات، رایج بودن آن و متداول بودن استفاده ی آن دربخش های مختلف است. همانند تمامی مواد شیمیایی، هنگام کار و استفاده ی از یک ماده ی شیمیایی، بایستی از مخاطرات احتمالی یا نکات ایمنی آن ماده مطلع باشیم.

zinc sulfate 3

کاربرد سولفات روی صنعتی

سولفات روی، یک ترکیب شیمیایی با کاربردهای متعدد در صنایع مختلف است. برخی از کاربردهای این ترکیب در صنایع عبارتند از: سولفات روی صنعتی

  1. رنگرزی و چاپ: سولفات روی به عنوان یک ماده فیکساتور رنگ در صنعت رنگرزی و چاپ استفاده می‌شود تا رنگ‌ها به طور موثری بر روی سطوح مختلف متمرکز شوند و مقاومت به خوردگی و پیری را بهبود بخشد.
  2. صنایع چرم و پوشاک: در تولید چرم و پوشاک، سولفات روی به عنوان ماده فیکساتور رنگ و ماده ضدعفونی‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد تا رنگ‌ها به طور موثری به بافت مواد جذب شوند و از رشد میکروب‌ها جلوگیری شود.
  3. صنایع کشاورزی: این ترکیب به عنوان یک منبع روی برای گیاهان کودی استفاده می‌شود تا رشد و تقویت گیاهان را تحت تأثیر قرار دهد و از نقصان محصولات کشاورزی جلوگیری نماید.
  4. صنایع مواد غذایی: در برخی از محصولات غذایی، سولفات روی به عنوان یک ماده افزودنی برای حفظ رنگ، طعم و ماندگاری محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  5. صنایع آب و فاضلاب: سولفات روی به عنوان یک ماده تصفیه‌کننده در صنایع آب و فاضلاب برای حذف ذرات معلق و مواد آلی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا کیفیت آب تصفیه شده بهبود یابد.

با توجه به کاربردهای متعدد و مفید، سولفات روی یک ترکیب شیمیایی با اهمیت در صنایع مختلف می‌باشد که به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. سولفات روی صنعتی

خرید سولفات روی صنعتی

شرکت دانش پژوهان شیمی که نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران، با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش، جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده های با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید سولفات روی صنعتی با بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل نمودن از صحت نام محصول، کد، شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد. 

                                   زمان ارسال سفارشات از انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد

                                               نحوه ارسال کالای مشتریان: تهران توسط پیک

                        ارسال شهرستان: توسط شرکت های حمل و نقل ( ترمینال، پست، تیپاکس)

خرید سولفات روی صنعتیخرید سولفات روی صنعتی

کاربرد سولفات روی در بخش پزشکی

سولفات روی به عنوان ماده شیمیایی فرآهم آورنده ی روی درتولید انواع داروهای شیمیایی برای کنترل عملکرد سیستم ایمنی، درمان دل پیچه و اسهال ها، درمان سرما خوردگی، کنترل رشد، درمان آسیب دیدگی های پوستی، بهبود عملکرد حافظه، رشد مو و کنترل ریزش مو و…برای بزرگسالان و کودکان بصورت قرص یا شربت مورد استفاده قرار می گیرد. زمان مصرف قرص سولفات روی نیز مهم است. محلول سولفات روی نیز به عنوان محلول الکترولیت برای جداسازی روی ازترکیبات آن، در فرایند صنعتی استحصال روی مورد استفاده است. سولفات روی صنعتی

مطابق مطالعات اخیر، مصرف روی دربیماران مبتلا به سرطان در فرایند شیمی درمانی موجب کاهش برخی از مخرب فرایند شیمی درمانی درفرد مبتلا به سرطان می شود. بافت های آسیب دیده ی استخوان از همین طریق، بخشی از آسیب دیدگی خود را ترمیم می کنند. مصرف کنندگان، باید توجه داشته باشند که مصرف بیش از اندازه ی این ماده موجب کاهش میزان دریافت برخی دیگر از فلزات، ازجمله مس می شود. میزان مصرف معین و کنترل شده ی آن، بین 8 الی 11 میلی گرم در روز باعث حفظ سلامتی و عدم مداخله ی مصرف آن با جذب سایر فلزات می شود. سولفات روی صنعتی

نکات  ایمنی و داده های آزمایشگاهی سولفات روی

  • تماس سولفات روی باچشم، بسیار مخاطره آمیز است.
  • در صورت تماس باید چشم ها حداقل برای مدت 15 دقیقه با آب شستشو داده شود.
  • درصورت ورود سولفات روی به محیط معده یا ریه، باعث تحریک و ایجاد تهوع می شود.
  • درصورت بلع یا تنفس گرد و غبار غلیظ آن، پس از حضور در فضای باز و استفاده ازهوای آزاد.
  • دفع کنترل نشده ی این ماده در طبیعت، علی الخصوص در زمانی که در معرض آب در طبیعت قرار گیرد باعث خطر است.
  • این مخاطرات نه به صورت مقطعی بلکه در زمان طولانی باعث آسیب به محیط زیست است.
  • تا زمان های زیادی، این آسیب ها قابل مشاهده هستند. سولفات روی صنعتی

فروش سولفات روی صنعتی

فروش سولفات روی صنعتی

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص فروش سولفات روی صنعتی   می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع  قیمت سولفات روی صنعتی میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

Visits: 7