راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

سدیم بی کربنات (جوش شیرین)

سدیم بی‌کربنات، معمولا به نام “جوش شیرین” شناخته می‌شود، یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان یک پودر سفید بی‌بو و قابل حل در آب شناخته می‌شود. این ترکیب شیمیایی بسیار متداول است و در بسیاری از آشپزی‌ها به عنوان عاملی برای ایجاد حجم و نرمی در مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین، به دلیل توانایی خود در ترمیم خمیرهای نانوایی و تنظیم عملکرد خمیر، در تهیه نان و شیرینی‌جات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب همچنین در صنعت تولید مواد شوینده و به عنوان یک عنصر موثر در آشپزخانه‌های خانگی به دلیل ویژگی‌های شیمیایی و آشپزی خود، بسیار محبوب است.

شرکت دانش پژوهان شیمی وارد کننده اصلی محصولات مرک آلمان است که سدیم بی کربنات (جوش شیرین) یکی از این موارد می باشد. این شرکت با ایجاد دفتر نمایندگی در کشور ترکیه واردات محصولات مرک و سیگماآلدریچ را میسر نموده تا بتواند مانع از ایجاد تحریم شده و محصولات شیمیایی را با انواع برندها به دست متقاضیان گرامی برساند.

سدیم بی کربنات (جوش شیرین)

سدیم بی‌کربنات، که به عنوان “جوش شیرین” هم شناخته می‌شود، یک ترکیب شیمیایی معروف است که در علوم شیمی و در زندگی روزمره به عنوان یک جوشنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب شیمیایی به صورت پودر سفید یا بلوری در دسترس است و خصوصیت اصلی آن این است که در مواجهه با گرما، دی‌اکسید کربن و آب تجزیه و تخلیه می‌شود، که به وجود کربن دی‌اکسید گاز منجر می‌شود.

در اصولاً “جوش شیرین” به عنوان جوشنده در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ویژه در تهیه دسرها و شیرینی‌ها. وقتی که جوش شیرین به ترکیبات داغ‌داغ شیرینی‌ها اضافه می‌شود و با گرما تجزیه می‌شود، ایجاد حباب‌های دی‌اکسید کربن باعث بلند شدن و برجسته شدن دسرها می‌شود. این جوشنده به شیرینی‌ها زیبایی و ترکیبی جالب از نرمی و خوشمزگی می‌بخشد.

همچنین، سدیم بی‌کربنات در شیمی و آزمایشگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان یک ماده انتقال حرارت و جوشنده در تجربیات شیمیایی و فیزیکی. سدیم بی کربنات (جوش شیرین)

سدیم بی کربنات (جوش شیرین

سدیم بی کربنات (جوش شیرین

آنچه دراین مطلب درباره سدیم بی کربنات(جوش شیرین)می خوانید:

  • مشخصات ماده سدیم بی کربنات (جوش شیرین)
  • فروش سدیم بی کربنات (جوش شیرین)
  • سدیم بی کربنات (جوش شیرین)
  • تولید سدیم بی کربنات (جوش شیرین)
  • کاربرد
  • کاربرددامی
  • کاربرد درصنعت
  • شوینده ها
  • کاربرد در صنایع غذایی
  • خواص
  • سفید کردن دندان
  • لایه بردار
  • ازبین بردن جوش سرسیاه
  • آفتاب سوختگی
  • تسکین گزیدگی
  • مو
  • ازبین بردن بوی بدپا
  • تسکین ناراحتی های معده
  • برای سرطان
  • ایمنی
  • مضرات
  • جوش شیرین وسرکه
  • سدیم کربنات

مشخصات ماده

  • نام ماده: سدیم بی کربنات (جوش شیرین)
  • نام انگلیسی: Sodium bicarbonate
  • نام های دیگر: جوش شیرین
  • فرمول مولکولی: NaHCO3
  • جرم مولکولی:84.007 g/mol
  • CAS Number :144-55-8

سدیم بی کربنات (جوش شیرین)

سدیم بی کربنات (جوش شیرین) یکی از نمک های سدیم است. این ماده یک ترکیب بی بو و بدون طعم است که دارای خاصیت ضعیف بازی است. سدیماین ماده دردمای اطاق بصورت پودر سفید و بلورین است. جوش شیرین یک ماده جاذب رطوبت و بوگیر می باشد. جوش شیرین درآب یک آمفوتر است که این بدین معنی است که می تواند درآب هم به عنوان اسید و هم به عنوان بازعمل کند.

این ماده دردمای اطاق درآب حل می شود. مقدارحل شوندگی این ماده در 100گرم آب، 10گرم است. همچنین این ماده دراتانول نامحلول است. استعلام سریع قیمت جوش شیرین صنعتی به صفحه اصلی سایت شرکت بازرگانی دانش پژوهان شیمی وارد شوید و مشخصات محصول خودرا ملاحضه و سفارش خود را از طریق تماس مستقیم انجام دهید، یا از طریق خط واتساپ شرکت ثبت سفارش نماییدکه کارشناسان ما درکوتاهترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

سدیم بی کربنات (جوش شیرین

سدیم بی کربنات (جوش شیرین

فروش سدیم بی کربنات (جوش شیرین)

شرکت دانش پژوهان شیمی، ازجمله وارد کنندگان و فروشندگان سدیم بی کربنات (جوش شیرین) صنعتی بوده و درحوزه خرید و فروش موادشیمیایی صنعتی بخصوص فروش این ماده عمده تجربه بالایی دارد. شما می توانید جهت تهیه این محصول با کیفیت و قیمت مناسب با کارشناسان بازرگانی دانش پژوهان شیمی ارتباط برقرار کنید.

تولید

برای تولید این ماده مخلوطی از سدیم کلرید، آب، آمونیاک و کربن دی اکسید را در ظرف واکنش می ریزند و پس از حرارت دادن به آن، رسوب سدیم بی کربنات تشکیل می شود. نام تولید جوش شیرین به این شیوه، فرایند سلوی نام دارد. این فرایند در اواسط قرن نوزدهم میلادی ابدا شد و به مرور زمان، استفاده ازآن بیشترشد. درابتدای قرن 21میلادی، مقدار تولید این ماده بیش از ده هزارتن بوده است.

کاربرد های سدیم بی کربنات (جوش شیرین)

ازجوش شیرین در داروهای ضدافسردگی به عنوان آنتی دوت استفاده می شود. به دلیل داشتن خواص قلیایی و ضد اسیدی، ازاین ماده برای درمان سوزش معده و اسیدی بودن معده استفاده می کنند. همچنین این ماده مقداراسیدی بودن خون را کاهش می دهد.

کاربرد دامی 

برای حیوانات شیرده مانند گاو و گوسفند از این ماده برای درمان اسیدوز متابولیک استفاده می شود. طریقه مصرف سدیم بی کربنات معمولا به صورت تزریقی است. علاوه براین، ازجوش شیرین به عنوان مکمل غذایی دام و طیور نیز استفاده می شود.

کاربرد در صنعت

یکی از بیشترین مصرف این ماده درصنعت، برای تولید پارچه های پشمی و ابریشمی بکار گرفته می شود. برای رنگرزی و چاپ پارچه استفاده گسترده ای می شود. همچنین از این ماده به عنوان یک ماده خنثی کننده درصنعت دباغی استفاده می شود. از این ماده به عنوان کاتالیزور و تصفیه کننده درفرایند تولید پلیمر و پلاستیک استفاده می گردد. ازآنجایی که جوش شیرین دی اکسیدکربن آزاد می کند، ازاین ماده به عنوان فوم ساز درصنعت تولید لاستیک کاربرد دارد. علاوه براین درپودرهای آتش نشانی نیزاستفاده می شود.

شوینده ها

این ماده می تواند یک پاک کننده قوی سطوح باشد.به همین دلیل ازاین ماده، درشوینده ها استفاده می شود. همچنین جوش شیرین می تواند به شستن بهتر لباس ها کمک کند و بوی بد لباس ها را بگیرد. ازطرفی می تواند قارچ ها و باکتری ها را از بین ببرد. همچنین جوش شیرین می تواند درشستن ظرف ها نیز کمک شایانی بکند.

در صنایع غذایی

ازجوش شیرین درنوشابه ها استفاده می شود. همچنین از این ماده در کیک ها و نان ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بیشترین کاربرد این ماده، برای تهیه خمیر نان و کیک استفاده دارد.

خواص جوش شیرین

سفیدکردن دندان. جوش شیرین یک سفیدکننده قوی برای دندان هاست و ازاین ماده در خمیردندان ها نیز استفاده می شود. برای سفیدی دندان کافی است جو ش شیرین را توسط مسواک به مدت یک دقیقه به دندان ها بکشید.

لایه بردار

به علت داشتن خاصیت قلیایی، پوست را نرم می کند و سلول های مرده را لایه برداری می کند. برای این کار، خمیرجوش شیرین را درست کرده و روی پوست خود بگذارید.

سدیم بی کربنات (جوش شیرین
ازبین بردن جوش سرسیاه

با داشتن گرانول، می تواندجوش های سرسیاه را ازبین ببرد. ترکیب جوش شیرین، شکر و آب را به صورت خمیر روی صورت خودماساژدهید.

آفتاب سوختگی

پس از سوختن پوست توسط آفتاب، فقط کافی است یک حمام جوش شیرین داشته باشید تا بتوانید از پوست خود مراقبت کنید.

تسکین گزیدگی

خمیر جوش شیرین می تواند حساسیت های ناشی از گزیدگی را کاهش دهد.

مو

یکی از بهترین موادی است که می توانید با آن موهای خود راتمیز کنید.

ازبین بردن بوی بدپا

یکی از بیشترین استفاده ازجوش شیرین، برای از بین بردن بوی بد پا است. برای اینکه پایتان بوی بد ندهد، کافی است مقداری جوش شیرین به کفش های خود اضافه کنید.

تسکین ناراحتی های معده

به علت داشتن خاصیت قلیایی می تواند با اسید معده واکنش دهد و مقداراسیدی بودن آن را کاهش دهد. همچنین این ماده یک آنتی اکسیدان طبیعی است و میتواند نفخ معده را کاهش دهد.

برای سرطان 

با سلول های سرطانی به مرور زمان واکنش می دهد و می تواند دربلند مدت سلول های سرطانی را از بین ببرد علاوه بر تمامی خواص و کاربردهای بالا، از جوش شیرین استفاده های بیشماری می شود. دراین بین باید مراقب مقدار استفاده ازاین ماده باشید. چرا که مصرف بیش از اندازه این ماده می تواند مشکلات بسیاری برای بدن ایجاد کند.

ایمنی

خوردن این ماده برای بدن بی ضرر است مگر اینکه مقدارمصرف آن بیش از حد باشد. بوییدن این ماده می تواند باعث سوزش بینی و گلو شود. همچنین تماس این ماده با پوست، ممکن است باعث سوزش و خارش پوست شود.

مضرات

استفاده در شیرینی ها و نان برای بدن مضر است. افرادی که ناراحتی معده دارند، نباید ازموادی که درآنها جوش شیرین استفاده شده، مصرف کنند.

جوش شیرین و سرکه

هنگامی که سدیم بی کربنات با یک اسید مانند سرکه ترکیب شود، فاسدمی شود. دلیل وقوع این اتفاق، واکنش بین اسید و باز است. چرا که جوش شیرین خاصیت بازی دارد.

قیمت – فروش سدیم بی کربنات (جوش شیرین)

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات مرک سدیم بی کربنات (جوش شیرین) می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

سدیم کربنات یک هیدروژن کمتراز سدیم بی کربنات (جوش شیرین) دارد و از تجزیه سدیم بی کربنات می تواند تولید شود. برای خرید سدیم کربنات با همکاران ما در شرکت داتش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

 

Visits: 29