راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟ قیمت خرید و فروش آنکمک منعقد کننده یا فلوکولانت ها از ترکیباتی هستند که اغلب با منعقد کننده اصلی مورد استفاده قرار می گیرند. از خواص کمک منعقد کننده یا فلوکولانت این است که موجب تشکیل ذراتی می شوند که محکم، با دوام و قابل ته نشین تر هستند. کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت به این جهت صورت می پذیرد که می‌تواند از مقدار مصرف منعقد کننده‌های اصلی مانند سولفات آلومینیوم بکاهند.

بنابراین از ویژگی کمک منعقد کننده یا فلوکولانت می توان راندمان حذف ذرات موجود در محلول ها را افزایش داد. از مهم ترین کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت می توان به استفاده از آن در تصفیه آب و فاضلاب اشاره نمود. انواع کمک منعقد کننده یا فلوکولانت در بازار خرید و فروش مواد شیمیایی عرضه می‌شود. قیمت کمک منعقد کننده یا فلوکولانت به نوع آن وابسته است.

شرکت دانش پژوهان شیمی  قبلا هم به بررسی بسیاری از ترکیبات مهم صنعتی پرداخته است. منعقد کننده یا کواگولانت، بایوساید، ضد کف و… از جمله ترکیباتی هستند که قبلا مورد بررسی قرار گرفته اند. در ادامه این مقاله به بررسی کاربرد و مزایا مصرف کمک منعقد کننده یا فلوکولانت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟

لخته سازی فرآیندی است که در اثر فلوکولاسیون، ذرات ریز به هم چسبیده و در یک لخته یا فلوک جمع می شوند. کمک منعقد کننده یا فلوکولانت ها نیز مواد شیمیایی هستند که همراه با منعقد کننده یا بعد از مصرف آن به کار می‌روند. کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت برای تشکیل لخته های حجیم تر، سنگین تر و قابلیت ته نشینی بیشتر بسیار مناسب عمل خواهد نمود. این مواد معمولا جهت کاهش حرارت و کاهش مقدار ماده منعقد کننده به آب اضافه می شود. مصرف کمک منعقد کننده یا فلوکولانت موجب کاهش لجن تولیدی شده و مشکلات حمل و نقل، خشک نمودن لجن و دفع آن را بهبود می بخشد.

پلی اکریل آمید

کاربرد خواص کمک منعقد کننده یا فلوکولانت ها به تسریع جداسازی جامدات از مایعات منجر شده و در روند تصفیه مایعات سرعت ایجاد می کند. البته میزان لخته شدن تحت تاثیر چندین پارامتر قرار دارد. سرعت اختلاط، شدت اختلاط و مدت زمان اختلاط از عوامل تاثیر گذار بر میزان لخته اند. لخته سازی به تجمع جامداتی گفته می شود که به کمک پلیمرهای با وزن مولکولی بالا و از طریق تشکیل پل در بین ذرات حاصل می شود.

لخته سازی ممکن است در دو حالت رخ دهد. اندازه مولکول های پلیمر کمک منعقد کننده موجود در محلول و خصوصیات سطح ذرات تعیین کننده حالت لخته سازی است. این دو حالت لخته سازی پل زدن و خنثی سازی بار است. کمک منعقد کننده ها بعد از فرایند انعقاد مورد استفاده قرار گرفته و موجب می شوند که ذرات منعقد شده به یکدیگر پیوند یابند. به این ترتیب ذرات بزرگتری تشکیل شده که بهتر ته نشین شده و فیلتر می شوند.

کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت

مهم ترین کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت در تصفیه آب و فاضلاب و همین طور آب گیری از لجن صورت می گیرد. کمک منعقد کننده در تصفیه آب و فاضلاب طی فرایند انعقاد و لخته سازی، در مرحله لخته سازی و جهت افزایش راندمان در مرحله انعقاد کاربرد دارد.

فلوکولانت ها در آب گیری از لجن نیز به کار می روند. این مواد باعث می شوند تا لجن تمایل بیشتری به ته نشینی داشته باشد. با کاربرد این ترکیبات تراکم لجن بیشتر و درنتیجه قابلیت آبگیری بیشتر می شود.

در بسیاری از روش های مکانیزه آبگیری از لجن از کمک منعقد کننده قبل از ورود لجن به سیستم آب گیری استفاده می شود تا قابلیت آبگیری را افزایش دهند. البته انتخاب کمک منعقد کننده یا فلوکولانت مناسب به مقدار غلظت لجن و عمر آن، مقدار مواد معدنی، مقدار چربی و روغن لجن، مقدار اکسیژن محلول، نوع تجهیزات و سیستم مورد استفاده برای خشک کردن لجن وابسته است.کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

مزایا مصرف کمک منعقد کننده

  • کاهش انواع باکتری، ویروس و انگل های موجود در آب
  • حذف فلزات سنگین و انواع مواد شیمیایی
  • ایجاد حفاظت موثر در برابر آلودگی
  • بهبود کیفیت آب
  • افزایش شفافیت آب
  • حمل آسان
  • عمر طولانی
    و…

پلی الکترولیت ها از انواع کمک منعقد کننده یا فلوکولانت

پلی الکترولیت ها پلیمرهایی هستند که از آن ها به طور گسترده در تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود. کاربرد پلی الکتریت ها در فرآیندهای انعقاد و لخته سازی بسیار مهم است. از این ترکیبات به عنوان کمک منعقد کننده استفاده می شود تا فرایند ها تسریع یافته، حجم لجن تولیدی کاهش یابد. همچنین انعطاف پذیری و اندازه لخته ها نیز افزایش یابد. پلی الکتریت ها همچنین برای بهبود فرایند آبگیری از لجن نیز به کار می روند.

انواع پلی الکترولیت ها از لحاظ بار یونی به پلی الکترولیت کاتیونی، پلی الکترولیت آنیونی و پلی الکترولیت غیر یونی یا خنثی تقسیم بندی می شوند. پلی الکترولیت ها به دو صورت طبیعی و مصنوعی وجود داشته و قابل تهیه هستند. آلژینات سدیم، نشاسته، دانه درخت گز روغنی، عصاره گوار و تانن از متداول ترین پلیمرهای طبیعی مورد استفاده هستند. پلیمرهای مصنوعی نیز در انواع مختلف تولید و عرضه می شوند.

سیلیکای فعال

سیلیکای فعال از پلی الکترولیت هایی است که برای اولین بار به عنوان کمک منعقد کننده یا فلوکولانت مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده برای شفاف سازی آب مورد استفاده شده است. سیلیکای فعال از سدیم سیلیکات تولید شده و با استفاده از موادی مانند کلر و اسید سولفوریک فعال می گردد.

سدیم آلومینات

این ماده ترکیبی از سدیم اکسید و آلومینیوم اکسید است. سدیم آلومینات یک منعقد کننده یا فلوکولانت بسیار قلیایی و خورنده بوده و اغلب همراه با آلومینیوم سولفات مورد استفاده قرار می گیرد. در لخته سازی پساب های رنگی جهت تنظیم pH و در فرایند سختی گیری با آهک و سود از این کمک منعقد کننده ها استفاده می شود.

آهک هیدراته

آهک هیدراته یکی دیگر از کمک منعقد کننده یا فلوکولانت های متداول پلی الکترولیتی است که کاربرد های زیادی دارد.کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

عملکرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت

پس از تعیین نوع و مقدار ماده منعقد کننده مورد نیاز، این ترکیبات به آب اضافه می شوند. این فرایند ها به صورت زیر انجام می پذیرند.

  1. اختلاط سریع
  2. انعقاد سازی
  3. ایجاد لخته
  4. ته نشینی

پخش فوری مواد منعقد کننده و کمک منعقد کننده در آب ورودی، هدف اختلاط سریع است. در این مرحله میزان دوز مورد نیاز مواد منعقد کننده و کمک منعقد کننده که قبلا مشخص شده است به آب تزریق شده و به طور یکنواخت با آب مخلوط می شود. بنابراین هم زدن آب باید شدید بوده و تزریق ماده شیمیایی در ناحیه پرتلاطم صورت پذیرد. هیدرولیز ماده منعقد کننده به صورت فوری رخ می دهد، بنابراین اختلاط باید با سرعت بالایی رخ دهد. زمان ۳۰ ثانیه برای اختلاط تعیین شده است.کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

مکانیزم عمل کمک منعقد کننده بدین شکل است که فرآیند انعقاد را تکمیل کرده و با ایجاد پل بین ذرات ریز که قبلا ایجاد شده اند، لخته ها را به صورت درشت تر و سنگین تر در آورده و باعث ته نشینی بهتر، جداسازی و تصفیه بهتر می گردد. پلی اکریل آمید یک منعقد کننده است که سرعت ته نشین سازی این پلی الکترولیت تقریبا دو برابر سرعت ته نشین سازی منعقد کننده های دیگر است.

انتخاب درست کمک منعقد کننده بر اساس بار الکتریکی ذرات موجود در محلول و کلوئیدهای معلق در آن صورت می پذیرد. اگر ذرات بدون بار باشند، از انواع نانیونیک استفاده می شود. اگر بار الکتریکی کلوئیدها منفی باشد، از فلوکولانت های نوع کاتیونی استفاده می شود. بنابراین در صورتی هم که بار الکتریکی کلوئیدها مثبت باشد، باید از فلوکولانت های آنیونی استفاده شود.

 

کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

تفاوت کمک منعقد کننده یا فلوکولانت ها با کواگولانت ها

معنای کواگولاسیون بستن و دلمه شدن است. کواگولاسیون به فرآیند شیمیایی گفته می شود که در آن ذرات معلق ناپایدار وجود دارد. این ذرات با کمک کواگولانت ها به یکدیگر متصل خواهند شد. معنای فولکولاسیون تشکیل توده، فلاک یا فلوک است. عملیات کواگولاسیون مانند یک فرآیند فیزیکی و یا یک فرآیند مکانیکی صورت گرفته و با استفاده از آن ذراتی که توسط فرآیند کواگولاسیون به یکدیگر متصل شده اند، مانند یک ابر یا توده به هم متصل شده و رسوب می کنند.کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت

کاربرد فلوکولانت ها یا کمک منعقد کننده ها بسیار متغیر خواهد بود. بنابراین از فلوکولانت می توان در بسیاری از صنایع استفاده نمود. در ادامه به برخی از کاربرد های این ترکیبات اشاره شده است.

  • کاربرد عملیات معدن
  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع شیمیایی و دارویی
  • کاربرد در صنایع غذایی و نوشیدنی
  • نساجی و چرم
  • بازیافت جامدات
  • آب آشامیدنی
  • فاضلاب
  • فلوکولانت زغال سنگ که در فرآیند زغال شویی استفاده می شود.

 

عملکرد فلوکولانت های تصفیه

در فرآیند تصفیه فاضلاب، هر چه وزن فلاک ها یا لخته های ایجاد شده بزرگ‌تر باشد، سرعت ته نشینی آن ها نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین فرآیند کواگولاسیون بهتر صورت می پذیرد. افزودن ترکیبات منعقد کننده به آب، بار ذرات کلوئیدی را خنثی نموده و موجب غالب شدن نیروی واندروالسی می گردد. مواد منعقد کننده با نزدیک کردن این کلوئید ها به هم، اندازه ذرات را درشت تر و وزن آن ها را بیشتر نموده و در نهایت به کمک نیروی وزن ته نشین خواهند شد. فلوکولانت ها نیز این عملیات را تسریع و کیفیت عملیات را بهبود می بخشند.

پلی اکریل آمید چیست؟

پلی اکریل آمید در تسهیل فرایند تصفیه پساب و به دست آوردن آبی زلال نقش اساسی دارد. عملکرد پلی اکریل آمید بدین صورت است که بعد از حل شدن فلوکولانت در پساب با خنثی سازی بار الکتریکی ذرات موجود در پساب باعث برخورد آن ها با یکدیگر شده و به متراکم و حجیم تر شدن آن ها کمک می کند. به این فرآیند اصطلاحا فلوک شدن گفته می شود.

در فرایند ته نشینی ذرات جامد معلق در مایع، ذرات ريزتر از ۰.۱ ميکرون به صورت ذرات معلق در مایع باقی می مانند. این پدیده منجر به بار الکتريکی می گردد. اغلب این بار الکتریکی منفی است و موجب می شود اين ذرات يکديگر را دفع نمايند. کمک منعقد کننده با خنثی نمودن اين ذرات موجب پیوستن ذرات به یکدیگر شده و ذرات درشت دانه تر متراکم تری را تشکیل می دهد. این فرایند توسط فلوکولانت پلی اکریل آمید امکان پذیر است.

انواع پلی اکریل آمید

  • پلی اکریل آمید آنیونی
  • انواع پلی اکریل آمید کاتیونی
  • پلی اکریل آمید نانیونی
  • پلی اکریل آمید آنیونی

اکریل آمید ها یا پلی الکترولیت های آنیونیک بعد از حل شدن در آب، بارالکتریکی منفی خواهند داشت. بنابراین با استفاده از آن ها محلولی با خاصیت باری منفی ایجاد می شود. اگر ذرات معلق در پساب دارای بار الکتریکی مثبت باشند، برای ایجاد برخورد بین ذرات و رفع حالت دفع کنندگی ذرات معلق می توان از پلی الکترولیت آنیونی یا پلی اکریل آمید آنیونی استفاده نمود.

پلی اکریل آمید کاتیونی

پلی اکریل آمید کاتیونی، پلی الکترولیت های کاتیونیک هستند. این مواد پس از حل شدن در آب، بار الکتریکی مثبت پیدا می کنند. در این صورت محلولی با بار مثبت ایجاد می شود. اگر ذرات معلق در پساب دارای بار الکتریکی منفی باشند می توان از پلی اکریل آمید کاتیونی استفاده نمود.

پلی اکریل آمید نانیونی

پلی اکریل آمید ها یا پلی الکترولیت های نانیونیک پس از حل شدن در آب، هیچ بارالکتریکی نداشته و محلولی خنثی ایجاد می کنند. اگر ذرات معلق در پساب دارای بار الکتریکی خنثی هستند می توان از انواع نانیونی استفاده نمود.کاربرد کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

قیمت کمک منعقد کننده یا فلوکولانت

قیمت منعقد کننده یا فلوکولانت می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داشته باشد. همانطور که قبلا هم اشاره شد انواع مختلفی از کمک منعقد کننده در بازار موجود است. این انواع می توانند قیمت های مختلفی را شامل شوند. برای اطلاع از قیمت این ترکیبات می توانید به صورت حضوری و یا از طریق سایت فروشگاه های معتبر اقدام نمایید.

قیمت پلی اکریل آمید نانیونی

قیمت این مواد با توجه به انواع آن می تواند متفاوت باشد. صنایع برحسب نیاز هر یک از این انواع را با قیمت هایی متفاوت تهیه و مصرف می کنند.

خرید و فروش کمک منعقد کننده یا فلوکولانت

 

 در تهیه این ترکیبات باید دقت شود که آن ها را از مراکز معتبر فروش خریداری نمود. برای خرید این محصولات می توان به صورت حضوری و آنلاین اقدام نمود.

قیمت فروش مواد شیمیایی

شرکت دانش پژوهان شیمی وارد کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی می باشد. این شرکت توانسته در چند دهه فعالیت خود عملکرد درخشانی در بین مصرف کنندگان مواد شیمیایی داشته باشد. شرکت دانش پژوهان شیمی با واردات محصولات  از نمایندگی مرک آلمان و  نمایندگی سیگماآلدریچ ، آلفاایسر، کیولب و دیگر برندهای مطرح کمکی بزرگ به چرخه علم و فن آوری نماید. در سال های اخیر با وجود تحریم ها این شرکت با سرمایه گذاری بسیار و ایجاد نمایندگی واردات این برندها را میسر نماید و با حذف واسطه ها این محصولات را با قیمت و کیفیتی عالی به دست مصرف کنندگان برساند.

برای خرید و اطلاع از قیمت ها می توانید ابتدا با کارشناسان بخش فروش شرکت تماس گرفته و در ارتباط باشید .

 

سوالات متداول:

منعقد کننده یا فلوکولانت چیست ؟

کمک منعقد کننده یا فلوکولانت ها از ترکیباتی هستند که اغلب با منعقد کننده اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.برای خرید و اطلاع از قیمت ها می توانید ابتدا با کارشناسان بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی  تماس گرفته و در ارتباط باشید .

خرید و فروش کمک منعقد کننده یا فلوکولانت چیست؟

به دلیل مصرف بالای این ترکیبات در صنایع مختلف، خرید و فروش کمک منعقد کننده یا فلوکولانت در بازار جهانی بسیار صورت می پذیرد. در شرکت دانش پژوهان شیمی که واردات محصولات نمایندگی مرک آلمان و  نمایندگی سیگماآلدریچ ، دارد می توانید محصولات خود را بدست بیاورید.

 

راههای ارتباطی 
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220   (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (ساعات تماس 24ساعت)

Visits: 2