دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

 محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو براث 500 گرمی مرک کد 105459

محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو براث 500 گرمی مرک کد 105459 (Tryptic Soy Broth, TSB) یکی از محیط‌های کشت پرکاربرد در آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی و بیوشیمی است. این محیط کشت به عنوان یک محیط کشت عمومی و غیرانتخابی معروف است که به علت غنی بودن از مواد تغذیه برای رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها، در تحقیقات بسیاری در زمینه‌های مختلف به کار می‌رود. در ادامه، به توضیحات مفصل در مورد محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو پرداخته خواهد شد. شرکت دانش پژوهان شیمی وارد کننده اصلی محصولات مرک آلمان است که  محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو براث 500 گرمی مرک کد 105459 یکی از این موارد می باشد. این شرکت با ایجاد دفتر نمایندگی در کشور ترکیه واردات محصولات مرک و سیگماآلدریچ را میسر نموده تا بتواند مانع از ایجاد تحریم شده و محصولات شیمیایی را با انواع برندها به دست متقاضیان گرامی برساند.

محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو براث 500 گرمی مرک کد 105459

شرکت دانش پژوهان در این مقاله شما را با یکی از محصولات محیط کشت به نام محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو براث 500 گرمی مرک کد 105459 آشنا می کنیم. محیط کشت (Growth medium) یا محیط رشد یک محیط جامد، مایع یا نیمه جامد است که برای حمایت از رشد جمعیت میکروارگانیسم ها یا سلول ها تهیه شده است. محیط کشت براساس نیاز میکروارگانیسم ها حاوی مواد مغذی مختلفی است تا رشد آنها را تسهیل کند.

دو نوع محیط کشت اصلی وجود دارد:

  • یکی از آنها برای کشت سلولی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دیگری برای کشت میکروبیولوژیکی

که برای رشد میکروارگانیسم هایی مانند باکتری یا قارچ استفاده می شود. متداول ترین محیط های رشد برای میکروارگانیسم ها نوترینت براث و پلیت های جامد آگار هستند. محیط های کشت تخصصی گاهی اوقات برای میکروارگانیسم ها یا سلول های خاص مورد نیاز هستند. بعضی از ارگانیسم ها که به عنوان ارگانیسم های مشکل پسند شناخته می شوند. به دلیل نیازهای غذایی پیچیده به محیط های تخصصی احتیاج دارند. به عنوان مثال ویروس ها که انگل های اجباری داخل سلولی هستند و به ترکیباتی برای رشد احتیاج دارند که در سلول های زنده موجود است.

کشت تریپتیک سوی براث کد 105459 مرک

تاریخچه و توسعه

محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو در دهه 1940 توسط دکتر ساموئل راجرز و دکتر رابرت مورتون در دانشگاه هاروارد توسعه داده شد. این محیط کشت اصلی به منظور کشت باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های مختلف برای تحقیقات علمی و تشخیص بیماری‌ها طراحی شد و به سرعت به عنوان یک محیط کشت عمومی مورد تائید و معروفیت پیدا کرد.

ترکیب و مواد محیط

ترکیب محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو به شکل زیر است:
  • پپتون (Peptone): پپتون یک ترکیب پروتئینی معدنی است که به عنوان منبع کربوهیدرات و نیتروژن برای باکتری‌ها عمل می‌کند. این ماده تغذیه‌ای ضروری برای رشد و تکثیر میکروارگانیسم‌ها است.
  • گلوکز (Glucose): گلوکز به عنوان یک منبع کربوهیدرات برای باکتری‌ها در محیط کشت اضافه می‌شود. این قند ساده توسط باکتری‌ها به عنوان منبع انرژی متابولیسم می‌شود.
  • سدیم کلراید (Sodium Chloride): سدیم کلراید به عنوان یک نمک و منبعی از یون‌های معدنی در محیط کشت حضور دارد. این ماده به توازن اسمزی باکتری‌ها کمک می‌کند.

کاربردها

  • الف. کشت باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها
    محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو به عنوان یک محیط عمومی برای کشت انواع مختلفی از باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها به کار می‌رود. این محیط به رشد و تمایز باکتری‌ها در آزمایشات تشخیصی و تحقیقاتی کمک می‌کند.
  • ب. تست‌های تشخیصی
    محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو در تست‌های تشخیصی برای تشخیص بیماری‌ها و باکتری‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. با افزودن ترکیب‌های مخصوص، می‌توان باکتری‌ها را تشخیص داد.
  • ج. تحقیقات علمی
    در زمینه تحقیقات علمی و بیوشیمی، محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو برای مطالعه میکروبیولوژی، بیوشیمی، و ژنتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محیط به تهیه کلن‌های باکتریایی و تکثیر باکتری‌ها برای انجام آزمایشات مختلف کمک می‌کند.

مزایا

  • مناسب برای رشد گسترده باکتری‌ها: محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو مناسب برای رشد و تکثیر باکتری‌ها با ویژگی‌ها و نیازهای مختلف است.
  • کاربرد گسترده: این محیط کشت در تحقیقات میکروبیولوژی، بیوشیمی، و دیگر زمینه‌های علوم زیستی بسیار مفید است و به عنوان یک محیط عمومی و قابل اعتماد شناخته می‌شود.
  • سادگی استفاده: تهیه و استفاده از محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو نسبت به برخی محیط‌های کشت پیچیده‌تر ساده‌تر است.
جمع‌بندی
محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو یکی از محیط‌های کشت پرکاربرد و ضروری در آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی و بیوشیمی است. این محیط کشت عمومی به رشد و تمایز باکتری‌ها کمک کرده و در تحقیقات علمی و تشخیص بیماری‌ها دارای اهمیت بالایی می‌باشد. همچنین، سادگی تهیه و استفاده از این محیط کشت باعث محبوبیت و گسترده‌تر شدن آن در آزمایشگاه‌های مختلف شده است.

فروش محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو براث 500 گرمی مرک کد 105459،

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو براث 500 گرمی مرک کد 105459 (مرک آلمان) می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم. جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت محیط کشت تریپتیک سوی براث کازو براث 500 گرمی مرک کد 105459 میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)