دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

منتول

دانش پژوهان شیمی وارد کننده و توضیع کننده مواد شیمیایی اورجینال بخصوص محصولات نایاب درایران است. شما می توانید محصولمنتول را از این شرکت تهیه نمایید. همانطور که می دانید کمپانی مرک آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توضیع کنندگان مواد شیمیایی در دنیا به شمار می رود.

منتول

منتول چیست ؟

منتول (menthol) از نعنا و یا روغن نعنا استخراج می شود. این ماده، ماده ای جامد کریستالی و بی رنگ است که یکی از پر مصرف ترین مواد در مصارف پزشکی به صورت قطره، بهداشتی و دیگر صنایع خوراکی و… است. برای خرید این محصول با کیفیت و مرغوب، می توانید با شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل فرمائید. در دمای اتاق به صورت جامد است . منتول ماده موثر گیاه آویشن است که به صورت طبیعی در گیاهانی مانند نعنا و اکالیپتوس یافت می شود. این ماده آلی به علت ویژگی ها و بوی تندی که دارد در صنایع داروسازی، آرایشی و عطر سازی کاربرد دارد.

منتول یک الکل طبیعی است که در بسیاری از گیاهان وجود دارد و از طریق استخراج از گیاهان نظیر نعناع، آویشن و اکالیپتوس به دست می‌آید.(menthol) به عنوان یک ماده آروماتیک و معطر در بسیاری از محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی استفاده می‌شود. همچنین در تولید بسیاری از محصولات غذایی مانند آدامس، شیرینی، نوشابه، شکلات و آب‌مرکبات نیز به عنوان یک ماده طعم‌دهنده مصرف می‌شود.

(menthol) به عنوان یک ماده آرام‌بخش و خنک‌کننده نیز شناخته می‌شود. برای این منظور، منتول در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، مانند اسپری‌های ضد‌عرق، پاستیل‌های خنک‌کننده و گردونه‌های نفس‌گیر استفاده می‌شود. همچنین این ماده به عنوان یک ماده درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طور مثال در درمان سرماخوردگی، عفونت‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها.

حدود 2000 سال پیش در ژاپن کشف شد. به شکل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و فوائد زیادی دارد. در سال 2007 تولید جهانی آن 19000 تن بود که از این مقدار 6300 تن به صورت مصنوعی تولید می شد.

شرکت تولید کننده ژاپنی (تاکاساگو)، سالیانه بیش از 2000 تن منتول مصنوعی تولید می کند. به طور کلی تقاضا برای این ماده زیاد است و در بازار تجاری از جایگاه خوبی برخوردار است. تخمین زده شده که میزان استفاده از آن در سراسر جهان 30 تا 32000 تن در سال می باشد.

1 منتول چیست؟

2-مشخصات ماده

3- ساختار منتول

4- کاربردهای منتول

5- قطره منتول چیست؟

6- روش تهیه منتول کریستالی

7- قیمت – فروش منتول

مشخصات ماده

مشخصات منت

  • نام ماده : منتول
  • کد: 105995 بسته بندی 1 کیلویی و با خلوص بالاتر
  • کد: 814113 بسته بندی 100 گرمی و برای سنتز
  • این محصول با 2 کد عرضه می شود
  • جرم مولی: g/mol 156,27
  • فرم مولکولی: O20H10C
  • چگالی: 3g/cm .,89
  • شکل ماده: جامد کریستالی
  • رنگ: سفید یا بی رنگ
  • نقطه ذوب: 41-44 درجه سانتیگراد
  • انحلال پذیری: به صورت نا محلول در آب و به طور آزاد در الکل، دی اتیل اتر یا کلروفرم محلول می باشد.

کاربردهای منتول

  • به عنوان چاشنی و ماده معطر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. چند قطره منتول در آب جوش یا دستگاه های بخور می تواند به ضد عفونی و خوشبو کردن محیط کمک کند.
  • در کرم های اصلاح، ژل خنک کننده و همچنین پماد ویکس استفاده می شود. منتول به طور کلی برای بدن عوارضی ندارد اما تنها موردی که باید در مصرف منتول احتیاط کرد، برای زنان باردار می باشد که باید از تماس مستقیم آن با پوست خود داری کرد.

پزشکی

  • کاربرد بسیار گسترده ای در صنعت پزشکی و داروسازی دارد .
  • اثرات ضد باکتریایی، ضد درد و خاصیت آنتی اکسیدانی این ماده، باعث استفاده فراوان آن در این صنعت شده است.
  • منتول موجود در ترکیبات، باعث افزایش نفوذ در پوست می شود.
  • با ماساژ دادن آن به قسمت هایی از بدن که دچار دردهای موضعی هستند، باعث تسکین درد می شود.
  • خاصیت ضد التهابی این ماده برای از بین بردن اسپاسم عضلانی موثر می باشد.
  • البته نباید انتظار داشت با یکبار استفاده انتظار درمان داشته باشیم.
  • گاهی برای درمان تسکین دردهای موضعی نیاز است طی روزهای متوالی از این ماده استفاده شود.
  • همچنین پس از استفاده و یا استشمام منتول، احساس آرامش در ناحیه سرو سینه ایجاد می شود.
  • استشمام و بخور آن، برای رفع گرفتگی مجرای بینی در بزرگسالان و حتی کودکان و در پیشگیری از سرما خوردگی موثر است.
  • حتی می توان برای نوزادان نیز استفاده نمود در داروهای تسکین سرفه، شربت سینه، کاهش خارش در پوست استفاده می شود.
  • جذب آن در ناحیه سر برای درمان سر درد مفید است.
  • در پوست با ایجاد حس خنکی باعث منبسط شدن عروق و درمان آفتاب سوختگی می شود.
  • در بخش پزشکی برای درمان عفونت های ویروسی از منتول استفاده می گردد.
  • طبق تحقیقات انجام شده ، خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی این ماده تایید شده است.

دهان و دندان

طعم دهنده در تولید خمیر دندان، آدامس، آب نبات، براق کننده لب و به طور کلی در محصولات مراقبتی دهان کاربرد دارد.

صنایع آرایشی

این محصول در تولید شامپو و صابون به عنوان یک ماده خنک کننده و معطر مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین برای حالت دادن مو نیز از این محصول استفاده می شود.

قطره (menthol) چیست ؟

قطره های سرفه که بعضا با نام آبنبات های گلو نامیده می شوند، به آرامش گلو کمک می کنند و رفلکسی را که باعث سرفه می شود را مهار می کند.

یکی از رایجترین دارو در قطره سرفه، menthol است. این ماده یک ترکیب آلی است که از نعناع فلفلی، اکالیپتوس و سایر روغن های نعناع ساخته شده است و به خنک شدن مجرای تنفسی و همچنین تسکین گلو کمک بسزایی می کند. قطره ی آن هیچگونه مسمومیتی ندارد اما استفاده آن به صورت خالص بسیار تیز و تند است و می تواند مسمومیت زیادی ایجاد نماید.

روش تهیه منتول کریستالی

در ابتدا برگهای نعناع را تقطیر و بخار می کنند تا روغن، آب و کنداکس جداشوند. سپس روغن نعنای خام توسط فیلتراسیون خلاء پالایش می شود تا آب و ناخالصی های موجود در این ماده از بین برود. علت انجام این مرحله این است که این ناخالصی ها مانع شکل گیری بلورهای منتول می شود. بعد از این مرحله، انجماد روغن نعنا با کاهش دمای 5 الی 10 درجه ای صورت می گیرد. با خشک کردن بلورها، می توان منتول کریستالی تهیه و تولید نمود.

(menthol) در چه شکل هایی می تواند مصرف شود؟

(menthol) در انواع مختلف و شکل‌های متنوعی می‌تواند مصرف شود. برخی از شکل‌های رایج منتول عبارتند از:

1. روغن منتول: روغن منتول به عنوان یک ماده طبیعی، به عنوان دم کننده و آرام‌بخش برای ماساژ بدن و درمان درد عضلانی و التهابات مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2. عصاره منتول: عصاره منتول به عنوان یک ماده طعم‌دهنده و خنک‌کننده در بسیاری از محصولات غذایی و نوشیدنی‌ها، از جمله آب‌مرکبات، شیرینی، شکلات و نوشابه‌ها استفاده می‌شود.

3. پاستیل منتول: پاستیل منتول به عنوان یک ماده آروماتیک و خنک‌کننده در درمان سرماخوردگی، عفونت‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها مصرف می‌شود.

4. اسپری منتول: اسپری منتول به عنوان یک ماده آروماتیک و خنک‌کننده برای آرامش بخشیدن به عضلات و درمان درد و التهاب‌های مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5. کپسول منتول: کپسول منتول به عنوان یک مکمل غذایی در درمان سرماخوردگی، عفونت‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها مصرف می‌شود. در ضمن، کپسول منتول به عنوان یک مکمل غذایی در درمان علائم عصبی نظیر اضطراب و استرس نیز مفید است.

تاریخچه مرک آلمان

(menthol)، ماده ای جامد کریستالی و بی رنگ است که یکی از پر مصرف ترین مواد در مصارف پزشکی به صورت قطره، بهداشتی و دیگر صنایع خوراکی و… است. برای خرید این محصول با کیفیت و مرغوب، می توانید با شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل فرمائید. یکی از محصولات کمپانی بزرگ مرک آلمان می باشد.

این کمپانی در بین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بسیار نام آشنا و از برندهای معروف دنیاست، با اطمینان می توان گفت محصولات این شرکت تولیدی را می توان در تمام آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی یافت. در سال گذشته فروش این شرکت بالغ بر 35 میلیارد دلار بوده است که در بین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی این مبلغ بسیار مطلوب می باشد.

کمپانی مرک آلمان در سال 2015 توانست امتیاز کمپانی سیگماآلدریچ را خریداری نموده و از آن پس محصولات تولیدی سیگماآلدریچ زیر نظر کمپانی مرک آلمان به بازارهای جهانی عرضه می گردد. همانطور که می دانید محصولات سیگماآلدریچ تخصصی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد، به نحوی که محصولات تولیدی این شرکت در مراکز تحقیقاتی، شرکت های داروسازی، دانشگاهها، آزمایشگاهها، مرکز رویان و … کاربرد فراوانی دارد.

نمایندگی مرک

با توجه به مشکلات پیش رو  و عدم امکان نمایندگی مرک در ایران، شرکت دانش پژوهان شیمی توانسته با ایجاد نمایندگی در یکی از کشورهای همسایه امکان واردات محصولات مرک و سیگماآلدریچ را فراهم سازد تا بلکه بتواند مقداری گره از کار علم و دانش در کشور را باز نماید. این شرکت توانسته در سالهای اخیر جایگاه بسیار خوبی در بین دانش پژوهان و دانشگاهیان و محققان و شرکت های تولیدی دارویی پیدا کند. شرکت دانش پژوهان شیمی با تکیه بر اعتماد مشتریان ثابت و فروش محصولات اصلی با قیمت های مناسب توانسته رتبه برتر را از آن خود نماید.

قیمت – فروش منتول

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات  منتول (صنعتی) می باشد.که در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت منتول (صنعتی) میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)