راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

آمونیاک و کاربرد آن در صنعت

آمونیاک و کاربرد آن در صنعت ، یک ترکیب شیمیایی و با فرمول NH یکی از مهم ترین ترکیبات هیدروژنه ازت بوده و در طبیعت از تجزیه مواد آلی ازت دار حاصل می شود. این ماده را می توان از تقطیر زغال سنگ به دست آورد و مهم ترین روش صنعتی تولید این ماده نیز روش هابر نام دارد . عناصر تشکیل دهنده آمونیاک نیتروژن (ازت) و هیدروژن است . حالت گازی این محصول از هوا سبکتر بوده و به راحتی به مایع تبدیل می گردد.

آمونیاک چیست؟

آمونیاک (NH3) با نام های Hydrogen nitride و Trihydrogen nitride گازی سمی و به شکل بی رنگ و از یک هیدروژنه نیتروژن دار با حلالیت بالا در آب می باشد . در صورت استنشاق این گاز اشک آور و بامزه تند به مجاری تنفسی آسیب شدیدی وارد می کند . محلول آمونیاک و آب با خاصیت بازی در دمای منفی 5.33 درجه سانتی گراد به جوش می آید و در 7.77 درجه سانتی گراد یخ زده و منجود می شود.

فروش آمونیاک و کاربرد آن در صنعت

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی می باشد . آمونیاک یکی از محصولاتی می باشد که در سبد فروش این شرکت قرار دارد . آمونیاک جزو محصولاتیست که به صورت آزمایشگاهی و هم صنعتی به فروش می رسد . آمونیاک آزمایشگاهی این محصول با برند مرک آلمان و در بسته بندی های 1 و 2.5 لیتری عرضه می شود . این ماده به صورت باز و در بسته بندی های 1 لیتری تا بصورت گالن های بزرگ و با درصد های مختلف عرضه می گردد.

برای خرید و اطلاع از قیمت ها می توانید به دو روش ابتدا اینکه با شماره های مستقیم بخش فروش تماس گرفته و با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید و یا از طریق واتساپ نام محصول و مقدار نیاز خود را ارسال نموده تا در کمترین زمان ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمایید.

و کاربرد آن در صنعتکاربرد

  • یکی از کاربردهای آمونیاک صنعتی ساخت مواد منفجره است.
  • آمونیاک در تولید صنعتی اسید نیتریک مورد استفاده می باشد.
  • امروزه تمام فرآیندهای تجاری تولید اوره بر مبنای واکنش آمونیاک با انیدرید کربنیک می باشد.
  • در صنعت یخ سازی قالبی از آمونیاک و فریون به عنوان مبرد اولیه و آب نمک به عنوان مبدر ثانویه (براین) را خنک کرده عملیات سرد سازی را انجام می دهد.
  • در سردخانه ها از آمونیاک صنعتی ، ترکیبات هالوژنه نظیر دی کلر و در فلوئور به عنوان ماده سرمازا کاربرد دارد.
  • آمونیاک خالص به دلیل خاصیت بازی وظیفه ی خنثی کردن اجزای اسیدی نفت خام را بر عهده دارد . پس بنابراین مانع خوردگی تجهیزاتی مانند مبدل های حرارتی ، کندانسورها و مخازن ذخیره سازی می شود.
  • معمولا ورزشکاران با استنشاق آمونیاک با باز کردن عروق، جریان اکسیژن در خون را بهبود می دهند و در ورزش های سنگین ، بخصوص وزنه برداری سبب افزایش سطح هوشیاری و قوای جسمانی می شود.
  • تمیز کردن سطح چربی، تمیز کردن اجاق گازهایی که چربی زیادی به استیل و میله های جایگاه ظرف چسبیده را می توان با استفاده از آمونیاک به شرطی که در هوای آزاد باشد بلامانع است . (این روش به دلیل سمی بودن آن می بایست با احتیاط صورت گیرد)

روش های تولید آمونیاک صنعتی

این گاز در طبیعت از طریق جزیه مواد آلی ازت دار به دست می آید.

  • این ماده از ترکیب هیدروژن تجزیه شده از آب و نیتروژن موجود در هوا به دست می آید . در این واکنش ابتدا دو گاز با هم ترکیب شده و سپس طی مراحل خشک و فشرده سازی تا دمای 540 درجه سانتی گراد گازها را حرارت داده و با عبور از کاتالیست (مخلوط نمک های مختلف) آمونیاک به دست می آید.
  • همچنین می توان از تقطیر زغال سنگ نیز آمونیاک تهیه نمود.

مشخصات محصول

نام ماده : آمونیاک

نام لاتین : Ammonia

نام های مترادف : آمونیا ، آمونیوم هیدروکسید Ammonia water , Ammonium hydroxide solution

اطلاعات تکمیلی محصول

NH3 فرمول شیمیایی
NH3 فرمول مولکولی
(0.903g/cm3(200C چگالی
57.50C- دمای ذوب
Store at +20C to +250C شرایط نگهداری
for analysis EMSURE

 

 گرید

 

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی، آزمایشگاهی بخصوص فروش  محصولات نمایندگی مرک آلمان می باشد.که در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائی

 

 

سوالات متداول:

آمونیاک چیست؟

آمونیاک (NH3) با نام های Hydrogen nitride و Trihydrogen nitride گازی سمی و به شکل بی رنگ و از یک هیدروژنه نیتروژن دار با حلالیت بالا در آب می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت دانش پژوهان شیمی مراجعه بفرمائید. 

فروش آمونیاک در شرکت دانش پژوهان چگونه است ؟

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی، آزمایشگاهی می باشد. شما می توانید با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت  استعلام خود را دریافت نمائید.

 

راههای ارتباطی 
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220   (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (ساعات تماس 24ساعت)

 

Visits: 109