دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

فروش محیط کشت نوترینت براث

محیط کشت نوترینت براث به دلیل داشتن امکاناتی همچون قابلیت تهیه آسان، پایداری در طول دوره کشت و ارزان قیمت بودن، در آزمایشگاه‌ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محیط کشت قابلیت رشد و تکثیر انواع میکروارگانیسم‌ها را فراهم می‌کند و برای انجام مطالعات مختلف در زمینه‌های میکروبیولوژی، بیوشیمی و بیولوژی سلولی بسیار مناسب است.

از ویژگی‌های برجسته محیط کشت نوترینت براث می‌توان به توانایی ایجاد شرایط محیطی مطلوب برای رشد سلول‌ها، ایجاد محیطی غنی از عوامل غذایی و فراهم کردن شرایط بهینه برای انجام آزمایشات و تحقیقات اشاره کرد. همچنین محیط کشت نوترینت براث با ارتقاء رشد میکروارگانیسم‌ها، به عنوان یک ابزار موثر در پژوهش‌های علمی و پزشکی شناخته می‌شود.

دانش پژوهان شیمی وارد کننده و توضیع کننده مواد شیمیایی اورجینال بخصوص محصولات نایاب درایران است. فروش محیط کشت نوترینت براث در این شرکت انجام می شود. برای خرید این محصول با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همانطور که می دانید کمپانی مرک آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توضیع کنندگان مواد شیمیایی در دنیا به شمار می رود.

فروش محیط کشت نوترینت براث

در این مطلب در رابطه با فروش محیط کشت نوترینت براث توضیحاتی خواهیم گفت. فروش محیط کشت نوترینت براث.

برای مطالعه و تحقیق روی میکروارگانیسم ها و باکتری ها باید آنها را در محیط های مناسبی پرورش داد. شرکت مرک یکی از شرکت هایی است که در زمینه فروش محیط کشت نوترینت براث چندین سال است که فعالیت می کند.

محیط کشت باید از لحاظ شرایط فیزیکی و شیمیایی کاملا مناسب رشد باشد. انواع مختلفی از محیط های کشت وجود دارد که هر کدام برای نوع خاصی از بررسی ها مناسب هستند.

رعایت برخی نکات کلی درباره محیط کشت الزامی است. فروش محیط کشت نوترینت براث.

از جمله:

  • باید مواد غذایی کافی و ضروری برای رشد میکروب ها و باکتری ها در محیط کشت موجود باشد.
  • PH محیط باید با توجه به نوع میکروارگانیسم تنظیم شود.
  • از ظروف کاملا تمیز و استریل برای پرورش استفاده شود.
  • آب مقطر باید با شیوه درستی تهیه شود.
  • و…

60252064 123364858866878 1501806958519015661 n

ویژگی های محیط کشت نوترینت براث

محیط های کشت به سه روش تهیه می شوند:

  • محیط کشت مایع یا آبگوشتی
  • محیط کشت جامد
  • و محیط کشت نیمه جامد

فروش محیط کشت نوترینت براث که یکی از محیط های کشت مایع محسوب می شود فاقد آگار است. آگار نوعی ماده پلی ساکارید است که از جلبک قرمز دریایی مخصوصی به دست می آید. این محیط فقط در لوله آزمایش یا فلاسک تهیه می شود و ویژگی هبایی دارد. یکی از ویژگی های محیط کشت نوترینت براث پرورش باکتری هایی است که به مواد خاصی برای رشد احتیاج ندارند. این محیط برای رشد باکتری های گرم مثبت و منفی مناسب است.

یکی از روش های مناسب برای آزمایش مواد غذایی و محصولات لبنی است. چون این محیط در دسته محیط کشت مایع قرار دارد، عصاره گوشت و پیتون در آن موجود است. استفاده از این محیط کشت که یکی از تولیدات شرکت مرک آلمان است باید در محیط آزمایشگاهی انجام شود. فروش محیط کشت نوترینت براث.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید. فروش محیط کشت نوترینت براث.

فروش محیط کشت بلاد آگار

محیط کشت بلاد آگار، محیط کشت عمومی است که به منظور تکثیر و جدا سازی باکتری های بیماریزا بخصوص باکتری هایی که برای رشد به مواد مغذی نیاز دارند، بکار می رود. بعلاوه در این محیط وجود همولیزین در باکتری ها را نیز می توان کاوش کرد.

پس از اتوکلاو محیط پایه، هنگامی که درجه آن تا حدود ۵۰ درجه سانتیگراد رسید، خون دفیبرینه گاو را به نسبت ۵ تا ۷ درصد به آن اضافه نموده و با رعایت شرایط استریل در پلیت های استریل می ریزیم. ممکن است بسته به نوع باکتری یکی از سه حالت ذیل مشاهده گردد:

۱- همولیز کامل β: باکتری واجد آنزیم همولیزین بوده و اطراف پرگنه منطقه شفافی ایجاد می گردد.

۲- همولیز ناقص α: باکتری واجد آنزیم همولیزین بوده ولی نسبت لیز کمتر از ۵۰ درصد می باشد و اطراف پرگنه هاله سبز رنگ ایجاد می گردد. فروش محیط کشت نوترینت براث.

۳- عدم همولیزγ : باکتری فاقد آنزیم همولیزین می باشد. فروش محیط کشت نوترینت براث.

طرز تهیه محیط کشت Blood agar

1- ابتدا مقداری آب مقطر در داخل یك ارلن ریخته پودر نوترینت آگار را به آن اضافه و حل نمائید .

2- محتویات ارلن را با آب مقطر به حجم برسانید فروش محیط کشت نوترینت براث.

3- محتویات ارلن را روی شعله حرارت دهید تا بجوشد و محیط شفاف شود .

4- محیط كشت را توسط اتوكلاو 15 دقیقه  درحرارت c 121 استریل كنید .

5- پس از استریل كردن، بگذارید تا حرارت محیط كشت به c50- 45 برسد.

آنگاه در شرایط استریل ودر مجاورت شعله، با توجه به حجم محیط ساخته شده، 10ـ 5 درصد خون گوسفند به آن اضافه نموده و خوب بهم بزنید تا كاملاً مخلوط شود. فروش محیط کشت نوترینت براث.

6- محیط را در مجاورت شعله داخل پتری دیش های استریل بریزید. فروش محیط کشت نوترینت براث.

7- پس از پخش محیط در داخل پلیت ها چنانچه در سطح آنها حبابهای هوا تشكیل شود، بااستفاده از شعله حبابها را از بین ببرید .

8- ضخامت لایه آگار داخل پلیت ها نباید از 4-3 میلی متر تجاوز كند .

9- پس از آماده و منجمد شدن محیط های ساخته شده، پلیت ها را به مدت 24 ساعت در حرارت c37 انكوبه كنید.

رشد باكتری بر روی این محیطهای كنترل، نمایانگر آلوده بودن محیط ها است. بنابراین از این محیطهای آلوده نباید استفاده كرد.

محیط بلاد آگار در داخل یخچال به مدت یك هفته پایدار است و چنانچه بنحوی از تبخیر آب آن جلوگیری شود، پایداری آن بیشتر می‌شود.

Simmon Citrate Agar

بیشتر بخوانید

مواد شیمیایی مرک آلمان 

محیط کشت سیمون سیترات آگار

محیط کشت سیمون سیترات آگار جهت افتراق باکتری های گرم منفی بر پایه ی مصرف نیترات. شناسایی بیوتیپ باکتری ها و تعیین آنزیم سیتراتاز در باکتری ها خصوصا شناسایی جنس و گونه باکتری های خانواده انتروباکتریاسه. فروش محیط کشت نوترینت براث.

بر طبق استاندارد ایزو ۱۰۲۷۳ به کارمی رود.

باکتری هایی كه  امونيوم دي هيدروژن فسفات و سيترات سديم را به عنوان تنها منابع نيتروژن و كربن مصرف می كنند، به طور نسبي در اين محيط رشد مي كنند و واكنش قليايي توليد مي كنند كه با تغيير رنگ معرف برم تيمول بلو از سبز( حالت خنثي) به ابي(حالت قليايي) مشخص مي شود. در آزمایش با این محیط کشت به جای کدر شدن محیط کشت که بعضی اوقات مشکلاتی برای شناسایی به وجود می آورد، خوانش نتیجه به وسیله ی شاخص تغییر رنگ انجام می شود.

این محیط کشت صرفا برای آزمایشگاه است و باید درب قوطی کاملا بسته باشد و از تابش شدید نور آفتاب جلوگیری شود.

محیط کشت ام آر اس آگار

محیط کشت ام آر اس آگار مرک برای کشت lactobacilli مصرف می شود. تغییر روی پایه این محیط کشت براساس قابلیت مغذی زیاد بودن آب گوجه فرنگی است. اضافه کردن منگنز، منیزیم و استات به همراه پلی سوربیت، برای رشد این نوع باکتری، یک محیط کشت بهبود یافته فراهم می کند. به خصوص گونه های دیگر مثل Species Fastidious ،brevis Lactobacillus.

.Lactobacillus fermentumو کیفیت پپتن های اضافه شده به عصاره گوشت و مخمرها، فاکتورهای مورد نیاز رشد را ترکیب می کند که باعث می شود MRS که بهترین محیط کشت برای کشت lactobacilli است، ایجاد شود. به دلیل آن که انتخابی بودن این محیط کشت کم است و میل به آلوده بودن در رشد دوباره یک محیط جامد دارد، توصیه می شود برای افزایش انتخابی بودن این محیط کشت، در Broth کشت شود.

در بسیاری از موارد، با نگهداری در محیط غنی شده از CO2 رشد افزایش می یابد این محیط کشت به ویژه برای شمارش و نگهداری lactobacilli توصیه می شود، چه به روش MPN در Broth و چه تلقیح در پلیت که الیه دوم مذاب روی آن را می پوشاند و این متد اخیر نیازمند CO2 زیاد است.

PLATE2

محیط کشت تریپتیک سوی آگار

محیط کشت باکتریایی تریپتیک سوی آگار( (Trypticase soy agar نوعی محیط عمومی و غير انتخابي هستندکه مواد مغذي كافي را فراهم مي كنند تا طيف گسترده اي از ميكروارگانيسم ها (هم گرم مثبت و هم گرم منفی) رشد کنند.

استفاده از این محیط کشت کاربردهای زیادی دارد اما عمدتا” به عنوان یک محیط رشد اولیه برای مشاهده مورفولوژی کلنی ها، شمارش، جداسازی کشت های خالص و یا صرفا کشت عمومی و دستیابی به رشد کافی برای انجام تست های بیوشیمیایی و فروش محیط کشت نوترینت براث نگهداری کشت مورد استفاده قرار می گیرد.

TSA حاوی هضم آنزیمی کازئین و دانه های غذایی سویا است که اسیدهای آمینه و سایر مواد نیتروژنی را به وجود می آورند و باعث می شود که این محیط یک محیط مغذی برای انواع مختلف ارگانیسم ها باشد. ترکیبی از پپتون های کازئین و سویا باعث فراهم شدن نیتروژن آلی، به ویژه اسید های آمینه و پپتیدهای با زنجیره بلند می شود.

گلوکز منبع انرژی است. کلرید سدیم تعادل اسمزی را حفظ می کند، در حالی که دی پتاسیم فسفات به عنوان بافر برای حفظ pH عمل می کند. TSA برای جداسازی پاتوژن ها از نمونه های بالینی استفاده نمی شود، اما می تواند برای حفظ یا ساب کالچر گونه های باکتری (به عنوان مثال انتروباکتریاسه و استافیلوکوک ها) استفاده شود.

محیط کشت مکانکی آگار

محیط انتخابی است که برای جداسازی و تعیین هویت باکتری های گرم منفی می باشد. املاح صفراوی و کریستال ویوله مانع از رشد باکتری های گرم مثبت می شوند. باکتری های تخمیر کننده ی لاکتوز (لاکتوز مثبت ها) کلنی هایی به رنگ ارغوانی و باکتری هایی که قادر به تخمیر نیستند (لاکتوز منفی ها) کلنی هایی بی رنگ ایجاد می نمایند. رنگ ارغوانی کلنی های باکتری های لاکتوز مثبت مربوط به واکنش اسیدی است که در نتیجه تخمیر قند لاکتوز در مجاورت املاح صفراوی و جذب نوترال رد حاصل شده است

هدف:

– این محیط کشت، یک محیط انتخابی و افتراقی برای تشخیص ارگانیسم های کلی فرم و پاتوژن های روده ای است.
– برای جداسازی انواع مایکوباکتریوم از مک کانکی آگار بدون کریستال ویوله، استفاده می شود.

نحوه آزمایش

کریستال ویوله رشد میکروارگانیسم های گرم مثبت بویژه انتروکوک ها و استافیلوکوک ها را مهار می کند. جهت تفکیک میکروارگانیسم های روده ای، از ترکیب لاکتوز و معرف قرمز استفاده میشود. بسته به توانائی تخمیر لاکتوز، کلونی های بی رنگ یا صورتی قرمز تولید می شوند. اگر یک باسیل گرم منفی روی بلاد آگار رشد کند اما روی مک کانکی آگار رشد نکند یا بطور ضعیف رشد کند، مشکوک به گروه وابسته به غیرتخمیر کننده ها (نان فرمنترها) است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای فروش انواع محیط کشت و فروش محیط کشت نوترینت براث با ما در تماس باشید.

منابع:

قیمت – خرید و فروش محیط کشت نوترینت براث

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات (سیگماآلدریچ) فروش محیط کشت نوترینت براث می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت خرید فروش محیط کشت نوترینت براث میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی مرک آلمان

نمایندگی فروش مواد شیمیایی مرک

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

Visits: 11