دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

کلرید قلع صنعتی

کلرید قلع صنعتی یک ترکیب شیمیایی است که شامل عنصرهای قلع (Pb) و کلر (Cl) است. این ترکیب به صورت جامد و پودری یا بلوری رنگ سفید یا بی رنگ ظاهر می‌شود. کلرید قلع صنعتی در صنایع مختلف از جمله صنایع شیمیایی، صنایع الکترونیکی، تولید آرایشی و بهداشتی، و صنایع ساختمانی استفاده می‌شود.

شرکت دانش پژوهان شیمی وارد کننده اصلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص برند مرک آلمان و سیگماآلدریچ همچنین صنعتی در ایران می باشد. کلرید قلع صنعتی یکی از محصولات با کیفیت موجود حهت ارائه به مشتریان گرامی است.

کلرید قلع صنعتی(ll)

کلرید قلع صنعتی، ترکیبی شیمیایی است که شامل عنصر قلع (Pb) و کلر (Cl) می‌باشد. این ترکیب به صورت جامد و پودری یا بلوری، با رنگ سفید یا بی‌رنگ ظاهر می‌شود. معمولاً به عنوان یک منبع قلع در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص فیزیکی و شیمیایی کلرید قلع صنعتی شامل حلالیت در آب، مقاومت در برابر حرارت و فشار، و خواص الکتریکی است. این ترکیب به عنوان یک ماده معدنی مهم در صنایع الکترونیکی، صنایع ساختمانی، و تولید انواع محصولات، از جمله رنگ‌ها، مواد حفظ‌کننده، و کاغذ، استفاده می‌شود. همچنین، در صنایع پلاستیک، پوشش‌دهی فلزات، و تولید باتری‌ها نیز کاربرد دارد.

کلرید قلع صنعتی

مشخصات کلرید قلع

  • دمای ذوب کلرید قلع صنعتی (ll): درحه سانتی گراد247
  • دمای جوش کلرید قلع صنعتی: 623 درجه سانتی گراد
  • چگالی: 2.71 گرم برسانتی مترمکعب
  • حلال ها: آب، اتانول، استون غیرقابل حل در زایلین
  • جرم مولکولی: 225,93 گرم

کلرید قلع صنعتی(ll) به چندصورت یافت می شود، یکی ازانواع آن کلریدقلع دو می باشد. این ترکیب که شکل ظاهری آن به صورت بلورهای جامد سفیدرنگ است، یک دی هیدرات پایه دار را تشکیل می دهد اما محلول های آبی مخصوصاٌ اگر گرم شوند) تمایل به هیدرولیزشدن دارند.

این ماده درمحلول اسید به عنوان یک عامل اکسیدکننده عمل می کند. کلرید قلع دو نباید با دیگرترکیب های کلرید قلع از جمله کلریدقلع چهار اشتباه گرفته شود.

ساختار کلرید قلع صنعتی

ساختار کلرید قلع صنعتی از اتصال یک اتم قلع (Pb) به یک اتم کلر (Cl) تشکیل شده است. این ترکیب به صورت یک جامد بلوری یا پودر سفید یا بی‌رنگ ظاهر می‌شود و در شرایط استاندارد وجود دارد.

سنجش خلوص (استانوکلرید)

کلرید قلع صنعتی(ll) دردو شکل جامد آبدار و محلول مورد استفاده قرار می گیرد. دراین متن تست های لازم جهت سنجش خلوص هردو فرم موجود ازاین ماده می پردازیم.

کریستال بی رنگ که کاملا در الکل و آب اسیدی شده با هیدروکلریک اسید قابل حل است.

تست های سنجش خلوص

سولفات ها

1گرم ازاستانو کلرایدرا در5 سی سی اسیدهیدروکلریک (دارای چگالی ویژه 1.19) حل کنید و سپس با 50 سی سی آب رقیق کنید. محلول حاصل نباید تحت تاثیر محلول باریم قرار بگیرد.

ترکیبات آمونیوم

1 گرم از کلرید قلع را با 10 سی سی ازمحلول هیدروکسیدسدیم (چگالی ویژه 1.13) مخلوط کرده و سپس حرارت دهید. هیچگونه بخارآمونیاک نباید تولید شود (تشخیص با کاغذ لیتموس مرطوب) فلزات قلیایی و آهن2 گرم ازاستانوکلراید را در10 سی سی اسیدهیدروکلریک (دارای چگالی ویژه 1.19) حل کرده و سپس آن را با 100 سی سی آب رقیق کنید.

محلول حاصله را از درون محلول گاز هیدروژن سولفید عبور دهید تا هنگامی که تمامی قلع موجود رسوب کند. رسوبات را فیلتر کرده و محلول فیلترشده را تبخیرکنید. حال باقی مانده تبخیر را مشتعل کنید، وزن باقی مانده نباید از 0.001 گرم تجاوزکند. باقی مانده مشتعل شده را با 1 سی سی هیدروکلریک اسیدحرارت داده و سپس با 20 سی سی آب رقیق کنید، حال به آن محلول پتاسیم سولفوسیانات بیفزایید، محلول حاصل حداکثر می تواند به رنگ قرمز کم رنگ دربیاید.

آرسنیک

2 گرم ازکلریدقلع را با 10 سی سی اسیدهیدروکلریک به مدت چند دقیقه بجوشانید. محلول حاصل باید، مدت یک ساعت شفاف و بدون رنگ بماند.

تعیین مقدارکمی

0.5گرم کلریدقلع را در2 سی سی اسیدهیدروکلریک (دارای چگالی ویژه 1.19) حل کرده و سپس آن را با 50 سی سی آب رقیق کنید. سپس 5 گرم از پتاسیم و سدیم تارتارات و همچنین بی کربنات سدیم را به محلول بیفزایید تا هنگامی که محلول نسبت به کاغذ لیتموس قلیایی شود. حال محلول را باید دسی نرمال تیترکنید، ازنشاسته به عنوان شناساگر استفاده کنید.

کاربردهای کلرید قلع صنعتی

کاربردهای کلرید قلع صنعتی در صنایع مختلف بسیار گسترده است. این شامل موارد زیر می‌شود:

  • صنایع الکترونیکی: کلرید قلع صنعتی به عنوان یک ماده پایه برای تولید اجزای الکترونیکی مانند ترانزیستورها و دیودها استفاده می‌شود.
  • صنایع ساختمانی: این ترکیب در تولید برخی از مواد ساختمانی نظیر رنگ‌ها، پوشش‌دهی فلزات، و مواد ضدآب به کار می‌رود.
  • صنایع آرایشی و بهداشتی: کلرید قلع صنعتی در تهیه برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند رژلب و لاک ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صنایع پلاستیک: این ترکیب در تولید برخی از محصولات پلاستیکی به عنوان ماده رنگ‌دهی و پایدارکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صنایع باتری: کلرید قلع صنعتی به عنوان یکی از مواد اصلی در تولید باتری‌های سرب-اسید استفاده می‌شود.
  • صنایع مواد حفظ‌کننده: این ترکیب به عنوان یک ماده حفظ‌کننده در برخی از محصولات مانند چوب‌ها و آرد به کار می‌رود.

کلرید روی صنعتی

خرید کلرید قلع صنعتی

شرکت دانش پژوهان شیمی که نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران، با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش، جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده های با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید کلرید قلع صنعتی با بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل نمودن از صحت نام محصول، کد، شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد. 

                                   زمان ارسال سفارشات از انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد

                                               نحوه ارسال کالای مشتریان: تهران توسط پیک

                        ارسال شهرستان: توسط شرکت های حمل و نقل ( ترمینال، پست، تیپاکس)

خرید کلرید قلع صنعتی

ویژگی های کلرید قلع صنعتی

ویژگی‌های کلرید قلع صنعتی شامل موارد زیر می‌شود:

حالت فیزیکی: کلرید قلع صنعتی به صورت جامد و پودری یا بلوری ظاهر می‌شود.

حلالیت: این ترکیب در آب حل می‌شود و محلول آبی تشکیل می‌دهد.

پایداری: کلرید قلع صنعتی در دماهای مختلف پایدار است و در شرایط مختلفی از جمله دمای اتاق و دمای بالا باقی می‌ماند.

استفاده در صنایع مختلف: این ترکیب در صنایع الکترونیک، صنایع ساختمانی، تولید مواد آرایشی و بهداشتی، تولید پلاستیک، و صنایع باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اثرات سمیت: کلرید قلع صنعتی در صورت استفاده نادرست و در مواردی که به محیط زیست منتقل شود، می‌تواند موجب اثرات سمی بر روی سلامتی انسان و محیط زیست شود. از این رو، استفاده مسئولانه و اطلاع رسانی مناسب درباره خطرات آن حائز اهمیت است.

راهنمای ایمنی

اقدامات لازم درصورت بلع موادشیمیایی (کلریدقلع)

  • سلولهای بدن آسیب دیده و بافت ها مستعد مرگ سلولی می گردند. بخصوص هنگام بلع مواد قلیایی اتفاق می افتد.
  • توجه کنید، به طورکلی بازها خورندگی بیشتری نسبت به اسیدها دارند و اسیدها به لایه های زیرین پوست نفوذ پیدا نمی کنند.
  • البته آسیب بستگی به نوع ماده، غلظت، زمان تماس و مقدار ماده خورنده دارد.
  • هنگام بلع زیادمعمولا ورم مخاط مری خونریزی اتفاق می افتد (فردخون بالا می آورد).
  • دربلع کم معمولا تنگی مری پیش می آید.
  • چنانچه فرد در اثر بلع بیهوش شده باشد به وی چیزی نخورانید.
  • در صورت هوشیاری فرد، دهانش را با مقدار زیادی آب شستشو دهید و سپس یک لیوان آب به وی بخورانید.
  • استفاده از داروی تهوع آور ذراین مواردممنوع است.
  • معمولا هنگام بلع بازها استفاده از آبلیمو، آب پرتقال و در بلع اسیدی استفاده از شیرو آنتی اسیدتا حدی می تواندکمک کند.

خطرات استفاده از کلرید قلع صنعتی

  • تنفس کلریدقلع صنعتی (ll) موجب سرفه و گلو درد می شود.
  • ازطرفی تماس این ماده باچشم سرخی چشم و درد بوجود می آید.
  • بلع این ماده موجب اسهال و استفراغ و حالت تهوع می گردد.

فروش کلرید قلع صنعتی(ll)

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص فروش کلرید قلع صنعتی می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع  قیمت کلرید قلع صنعتی میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)