راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

استون Acetone : کد مرک 100014

استون Acetone : کد مرک 100014

استون Acetone : کد مرک 100014  یک ماده شیمیایی است که با چند کد دیگر شناخته می شود . این ماده به عنوان یک حلال پاک کننده کاربردهای بسیاری دارد . این ترکیب غیر معدنی بی رنگ و با فرمول شیمیایی O6H3C در دسته مواد شیمیایی فرار و اشتعال پذیر قرار دارد . استون Acetone : کد مرک 100014 در نامگذاری آیوپاک به پروپانون مشهور است . همچنین این ماده شیمیایی به عنوان کوچکترین و ساده ترین ترکیب گروه عاملی کتون ها شناخته می شود.

استون طبیعی را می توان در متابولیسم های طبیعی بدن مشاهده نمود . استون به صورت طبیعی در ارگان های طبیعی، عضلات بدن و بافت ها دیده می شود . این ماده همچنین در خون یافت می شود که دارای مقداری استون است . استون صنعتی میتواند یک ماده شیمیایی ساده و به راحتی در دسترس باشد ولی در صنایع مختلفی کاربرد دارد که در این بخش به تعدادی از این کاربردهای صنعتی این حلال شیمیایی می پردازیم.

فروش استون

فروش استون Acetone : کد مرک 100014 توسط شرکت دانش پژوهان شیمی عرضه می شود که این محصول در 2 نوع صنعتی و آزمایشگاهی می باشد . نوع آزمایشگاهی آن در بسته بندی های 1 لیتری و 2.5 لیتری می باشد و نوع صنعتی این محصول در بسته بندی های 10 لیتری ، 20 لیتری و بشکه های 160 کیلوگرمی به فروش می رسد.

شماره های داخلی شرکت

021-66859220 مستقیم فروش

021-66859216 مستقیم فروش

09129618292 (واتساپ) استعلام قیمت بصورت 24 ساعته

نام های جایگزین استون :

  • پروپانول
  • متیل کتون
  • کتون پروپان
  • دی متیل کتون
  • پیروستریک اتر
  • بتا کتون پروپان
  • پیروستریک اسید
  • دی متیل فرمالدئید (کربونیل)

استون صنعتی 

استون میتواند یک ماده شیمیایی ساده و به راحتی در دسترس باشد ولی در صنایع مختلفی کاربرد دارد . که در این بخش به تعدادی از این کاربردهای صنعتی این حلال شیمیایی می پردازیم.

1- صنعت داروسازی: استون به عنوان یک حلال دارو کاربرد دارد.

2- صنعت مواد مراقبت از پوست و مو: نام آشناترین کاربرد آن پاک کننده رنگ ناخن است اما در مواد آرایشی زیاد دیگری نیز مثل کرم های پوست و مو کاربرد دارد . همچنین یک ماده اصلی در لایه بردارها بخصوص برای از بین بردن آکنه است.

3- صنعت نساجی: پاک کننده انواع روغن و سایر مواد چسبنده از پارچه های خام مانند پنبه یا ابریشم است ، که بعد از جوشکاری نیز برای تمیز کردن جوش زده شده استفاده می شود.

4- صنعت الکترونیک: برای کارکرد بهتر بعد از اتمام کار از این حلال استفاده می گردد.

5- محیط زیست: برای از بین بردن لجن ها استفاده می شود و برای محیط زیست نیز غیر مضر است.

6- نفت: یک افزودنی برای بنزین است که باعث می شود بنزین بهتر بسوزد و کارایی بهتری داشته باشد.

صنعتی

استون عامل تمیز کردن و چربی زدایی صنعتی

استون صنعتی یک حلال شیمیایی قوی و همه کاره است که در بسیاری از صنایع صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . که در آن بیشترین کاربرد صنعتی استون به عنوان ماده تمیز کننده و چربی زدایی است . استون صنعتی اغلب به عنوان یک حلال ایده آل و با سرعت تبخیر زیاد در نظر گرفته می شود . استون صنعتی هنگام تجزیه تجمع چربی و تمیز کردن آنها بسیار موثر است و به سرعت جلوگیری می کند از آسیب های جدی تجهیزات و قطعات دستگاه ها.

استون صنعتی در زمان تمیز کردن ماشین آلات نیز یک فاکتور عالی را دارا می باشد ، زیرا به راحتی از فضاهای تنگ عبور می کند و به خودی خود خشک می شود و باعث می شود تمیز نمودن در فضاهای کوچک راحت تر صورت گیرد . دلیل دیگری که استون صنعتی را به عنوان حلال شیمیایی ترجیح می دهند، این است که از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشد که می توان آنرا در تمامی صنایع استفاده کرد.

علاوه بر تمیز کردن و چربی زدایی، استون در حوزه های صنعتی کاربردهای دیگری هم دارد . از دیگر استفاده این ماده به عنوان یک ماده افزودنی و به عنوان یک حلال برای تولید بسیاری از کالاها. اگر به یک ماده حلال صنعتی ،متنوع و مقرون به صرفه نیاز داشتید ، می توانید از استون صنعتی که می تواندبهترین گزینه باشد بهره ببرید.

ماده افزودنی

استون Acetone : کد مرک 100014 به عنوان یک ماده افزودنی و کاربردی دربسیاری از کالاهای تولیدی مانند محصولات آرایشی و بهداشتی ، محصولات مراقبت از پوست آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی استفاده می شود

مشخصات فیزیکی و شیمیایی استون

استون Acetone : کد مرک 100014 به عنوان یک مایع بی رنگ بودار، قابل اشتعال و حلال شناخته شده است. همچنین این ماده در دسته مواد غیر معدنی و کتون ها می باشد. این ماده شیمیایی به دلیل فرار بودن به سادگی تبخیر می شود. این امر در حالی رخ می دهد که نقطه جوش این ماده 56 درجه سانتیگراد و جرم مولی آن 58/05 گرم بر مول می باشد. استون با چگالی 0/79 گرم در سانتی متر و حالت فیزیکی آبگونه مایع در دسترس می باشد.

لذا این ماده کاملا قابل حل در آب ، اتانول و اتر می باشد، درحالی که سمی می باشد. قابل ذکر است که این ماده برای محیط زیست سازگار بوده و هیچگونه مشکلی برای موجودات ایجاد نمی کند.استون تحت هوا و نور در حضور یک کاتالیزگر، اکسید کننده های قوی و فلزات آلومینیوم و مس می تواند فرآیند پلیمر شدن را انجام دهد. این واکنش با آزاد کردن گاز و مخلوط شدن آن با هوا می تواند سبب انفجار شود. همچنین این ماده شیمیایی می تواند در حظور رطوبت کافی با فلزات آهن و استیل واکنش دهد.

مشخصات فیزیکی استون به صورت تیتر:

  • نام گذاری آیوپاک : پروپانول
  • نام های دیگر : دی متیل کتون – بتاکتوپروپان
  • شکل ظاهری : مایع بی رنگ
  • فرمول مولکولی : 3COCH3CH
  • جرم مولی : g/mol 8,095
  • چگالی و حالت فیزیکی : 3g/cm 0,79
  • حلالیت : در آب
  • دمای ذوب : 178,2 درجه کلوین – 94,9- درجه سانتی گراد

مصارف آزمایشگاهی استون

استون در مواردی به عنوان حلال قطبی یا پروتیک در واکنش های آلی اعم از SN2 استفاده می شود. علاوه بر انجام واکنش های در دمای بسیار پایین، می تواند به عنوان حلال استفاده شود. همچنین این ماده شیمایی می تواند به عنوان ردیاب فلورسانس به کار برده شود چرا که تحت نور فرابنفش فلورسنت می باشد.

100014

کاربرد استون در مصارف پزشکی و بهداشتی

استون یکی از کاربردهایش در درمان جوش ها و لایه برداری پوست خشک بدن ایفا می کند. این ماده شیمیایی یا به همراه سپتیسول در تمیز کردن و خشک نمودن پوست بدن قبل از تماس ترکیباتی مانند سالسیلیک اسید، گلیکولیک اسید و اتانول به کار برده می شود. از دیگر مصارف های این ماده می توان به تولید قرص ها و مایعات پر کننده یا مواد اولیه فعال اشاره نمود. این فرآیند با تولید قرص های مقاوم یا چگالی بالا همراه است . همچنین این ماده می تواند به عنوان یکی از مهمترین مواد افزودنی در صنایع مواد غذایی استفاده می شود.

انواع گریدهای استون

استون هم مانند دیگر مواد که در انواع گریدهای مواد شیمیایی طبقه بندی می شوند:

  • گرید استون آزمایشگاهی
  • گرید استون صنعتی

تولید استون:

استون یکی از مهمترین مواد شیمیایی آلیفاتیک، به چند روش تولید می شود.

در زیر روش های مهم تولید استون شرح داده می شود:

روش اکسیداسیون مستقیم پروپن طبق روش واکر هوخست

استون در مقیاس صنعتی در فرآیندهای متفاوتی تولید می شود. یکی از مهمترین و جالب ترین این روش ها استفاده از فرآیند واکر هوخست می باشد که از سال 1964 به بهره برداری رسیده است. طی این واکنش پروپن با اکسیژن هوا در حضور یک کاتالیزگر حاوی 2PdCl در فضای مایع به طور مستقیم واکنش می دهد. این آزمایش در دمای 110 تا 120 درجه سانتیگراد و فشار بین 10 تا 14 پاسکال انجام می شود که باعث اکسیده شدن استون می گردد.

کاربرد استون چیست؟

استون با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود کاربردهای گسترده ای در صنعت و مصارف دیگر دارد. قریب به یک سوم مقدار تولید شده این ماده به عنوان حلال و لکه بر (پاک کننده) در ترکیبات آلی استفاده می گردد. این در حالی است که یک چهارم ماده تولیدی در مواد سازنده متیل، متاکریلات اسید، متیل متاکریلات (MMA) مانند استون سیانوهیدرین استفاده می شود. این محصول در مراحل بعدی برای تولید محصولات اکریلیک (PMMA) مانند ورق های اکریلیکی استفاده می شوند.

حلال مواد شیمیایی

استون به طور کلی به عنوان حلال در فرمولاسیون مواد زیر کاربرد دارد:

  • مواد دارویی و لوازم آرایشی
  • انواع لاک پاک کن ها
  • اکریلیک و رنگ ها
  • پلی اکریلات ها
  • صنایع الکتریکی
  • رنگ برای عصاره گیری
  • چسب و واکس ها
  • کفپوش های براق کننده
  • جوهرهای چاپ در پیرینترها
  • گریس ها ، چربی ها و روغن ها
  • حمل کننده استیلن سیلندرها
  • رزین الکل های نیتر و سلولز
  • صنایع سیمان و بی دود کردن پودرها
  • صنعت رزین های طبیعی و مصنوعی
  • چربی گیری فلزات پیش از رنگ آمیزی
  • پوشش های سطوح مواد شوینده، تمیز کننده و تینرها

از این ماده در تولید حلال های دیگر مانند متیل ایزوبوتیل کتون و متیل ایزوبوتیل الکل استفاده می شود. از حلال های وابسته به این ماده می توان به آب، اتانول، تولوئن و ایزوپروپانول اشاره نمود.

ماده شیمیایی واسطه یا حد واسط شیمیایی

استون به عنوان یک ماده شیمیایی واسطه مورد نیاز در تولید موادی مانند پلاستیک ها، الیاف سنتزی، داروها و سایر مواد شیمیایی به کار گرفته می شود. از دیگر استفاده های این ماده می توان در تولید رنگ هایی مانند ایندیگو به منظور یکی از اجزای فرار نام برد. این محصول همچنین در تهیه و به عمل آوری ترکیباتی به کار می رود که از کاربردهای رایج این ماده است

  • A ایزوبوتیل کتون
  • آنتی اکسیدان ها
  • کتون های سنگین
  • رقیق کردن رزین پلی استر
  • بسفنول ای (BPA) مورد استفاده در علف کش ها
  • تصفیه و تغلیظ فرمالدئید، ویتامین های میانی و دی فنول آمین ها

روش هیدروژن زدایی از ایزوپروپانول یا ایزوپروپیل الکل

استون در سال 1970 حدود 6 سال بعد از روش واکر هوخست از ایزوپروپانول به عرصه تولید رسید . این روش همراه با فرآیند کیومن (Cumene) محصولات استون را به همراه می آورد . این فرآیند به هیدروژن زدایی اکسایشی ایزوپروپانول روی کاتالیزگرهای نقره و مس صورت می گیرد . در این فرآیند مانند فرمالدهید و استالدهید ، دمای واکنش برابر 400 تا 600 درجه سانتیگراد می باشد. از طرف دیگر روند هیدروژن زدایی خالص روی اکسید در دمای 300 تا 400 درجه سانتیگراد یا در دمای بالاتر 500 درجه سانتیگراد انجام می شود . کاتالیزگرهای این روند مس یا برنج می باشند که در فشار 3 بار انجام می شوند.

این روش در حالت فیزیکی با روی اکسید در فرآیند استاندارد اویل انجام می شوند. در این میان واکنش پذیری ایزوپروپانول 98 درصد و گزینش پذیری آن به استون در حدود 90 درصد است.

این فرآیند به شرح زیر است:

(O2H + 3COCH3CHOH > CH2(3CH     (در حضور کاتالیزگر و 1/2 اکسیژن)

(2H + 3COCH3CHOH > CH2(3CH      (در حضور کاتالیزگر)

محصولات جانبی واکنش

محصولات جانبی همراه با کاتالیزگرهایی مانند مس کرومیت حاصل می گردد . این کاتالیزگر قدرت تراکم کنندگی مناسبی برای محصولات متیل ایزوبوتیل کتون دارد . همچنین برای ایزوپروپانول یک اکسایش فاز مایع وجود دارد که گاهی برای تولید هیدروژن پروکسید (آب اکسیژنه) استفاده می شود . این روش با دمای 90 تا 140 درجه سانتیگراد و فشار 3 تا 4 بار انجام می گیرد . در این روش ایزوپروپانول با اکسیژن و مقدار کمی آب اکسیژنه یک واکنش رادیکالی می دهد و اکسیده می شود:

(2O2H + 3COCH3CH > 2CHOH + O2(3CH

در این فرآیند واکنش پذیری ایزوپروپانول درحدود 15 درصد و گزینش پذیری هیدروژن پراکسید و استون به ترتیب 87 و 93 درصد گزارش شده است.

روش هوک و فرایند فنول

استون و فنول دو ماده ای هستند که در فرایند هوک (سال1950) تولید می شوند.

این مواد به همراه ایزوپروپیل بنزن به عنوان ماده حد وسط، تولید می شوند.

روش کومن

در روش کومن (CUMENE) با استفاده از مواد اولیه بنزن و پروپیلن میتوان ترکیبات فنول و استون را تهیه نمود . بنزن و پروپیلن به نسبت یک به یک در مجاورت کاتالیزور اسید در فاز هتروژن (4PO3H) یا هموژن (4SO2H) کندانسه می گردد و در نتیجه به ایزوپروپیل بنزن که کومن نامیده می شود تبدیل می شود . مایع حاصله در برابر گاز اکسیژن کومن می نامند که از هیدرولیز آن در حدود 90 درجه سانتیگراد استون و فنول تهیه می شود.

روش سلانز – وارن نیز از دیگر روش های سنتز استون است.

ایمنی کار با استون

استون موجود در لاک پاک کن و یا برای برداشتن ناخن مصنوعی برای مجرای تنفسی و گلو خوب نیست . قرار گرفتن در معرض استون ممکن است موجب تحریک شدید گلو و عبور از بینی شما شود که تنفستان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

نوشیدن یا بلع استون

استفاده حجم بالای استون سبب بی هوشی و آسیب به مخاط بینی می شود . خوردن این ماده متداول نیست  اما مطالعات نشاده داده ، افرادی که روزانه در حدود 20 گرم از آن را خورده اند اثر چندانی بجز خواب آلودگی جزیی ندارد و همچنین در مطالعات بر روی حیوانات نشان داده شده که این ماده از راه خوراکی سمیت بالایی ندارد، اما استن در هنگام خوردن یا استفراق کردن می تواند به ریه ها نیز راه پیدا کند.

تماس با پوست

استون در هنگام تماس با پوست می تواند باعث سوزش و تحریک پوست و صدمه به آن شود . تاثیر این ماده بر روی سلامتی از طریق جذب پوستی در پوست های سالم خیلی کم است . در خیلی از گزارشات در مورد تماس این ماده با پوست که بیشتر افراد جوان بوده اند نشان داده که در اثر تماس این ماده با پوست افراد دچار ناراحتی شده اند . در مورد حیوانات نشان داده شده که این ماده می تواند محرک پوست باشد و هم تحریکی ایجاد نکند.

تنفس

مطالعات بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض استون و استنشاق آن برای طولانی مدت باعث آسیب های کلیوی و کبدی و آسیب به سیستم عصبی و نقص های مادر زادی و پایین آمدن قدرت باروری در جنس نر می شود. البته هنوز مشخص نیست که استون این تاثیرات را بر روی انسان هم دارد یا خیر.

تماس با چشم

تماس این ماده با چشم در مقدار 500ppm ایجاد تحریکات مختصر می شود اما در غلظت های حدود 1000ppm تحریکات قابل توجه می باشند . استون ماده ای بسیار محرک برای حیوانات و بعضی انسان ها می باشد . طبق بعضی گزارشات استون موجب صدمه رساندن به قرنیه چشم شده که ممکن است بعد از 48 ساعت بهبود یابد یا در بعضی مواقع باعث آسیب ماندگار به قرنیه چشم شود.

میزان کشته شدن در استفاده از استون چقدر است؟

می توان گفت مصرف حدود 80 میلی لیتر استون خالص می تواند باعث کشته شدن انسان شود . اما دوز کمتر استون نیز می تواند برای کودکان کوچکتر هم کشنده باشد.

قیمت استون – فروش استون Acetone : کد مرک 100014

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی، آزمایشگاهی و صنعتی بخصوص فروش استون Acetone : کد مرک 100014 می باشد.که در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

راههای ارتباطی 
شماره های تماس:
021-66859216   (ساعات تماس:8:30 الی 19)
021-66859220   (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (ساعات تماس 24ساعت)

Visits: 12