دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

تری اتانول آمین

تری اتانول آمین کد مرک 108372 یک ترکیب شیمیایی است که از ترکیب سه مولکول اتانول آمین تشکیل شده است. فرمول شیمیایی این ترکیب C6H15N3 می‌باشد. این ماده به عنوان یک آمین ثلاثی با خطاطرفگی‌های اتانول به عنوان گروه‌های عاملی شناخته می‌شود.

تری اتانول آمین به دلیل خواص آن به عنوان یک آمین ثلاثی، در صنایع مختلف مانند صنعت رنگ‌سازی، پلاستیک، و علوم داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب به عنوان عامل نرم‌کننده و ترتیب‌دهنده در برخی از فرآیندهای صنعتی نیز مورد توجه است

شرکت دانش پژوهان شیمی واردکننده اصلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص برند مرک آلمان و سیگماآلدریچ در ایران می باشد. تری اتانول آمین کد مرک 108372 یکی از محصولات تولیدی شرکت مرک آلمان می باشد. این شرکت یکی از بزرگترین کمپانی های تولیدی مواد شیمیایی آزمایشگاهی در جهان می باشد که در بین محققین و دانشمندان و… از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

تری اتانول آمین چیست؟

تری اتانول آمین یک ترکیب آلی ویسکوز است. که دارای عامل آمینی و نیز عامل تریول می باشد. تریول یک مولکول با سه گروه الکل است. Triethanolamine یک باز قویست. از این ماده تقریبا 150.000 تن در سال 1999 تولید شده. این ماده همچنین یک ترکیب بدون رنگ است، گرچه نمونه ها ممکن است به دلیل وجود ناخالصی زرد رنگ باشند.

triethanolamine یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان یک عامل شیمیایی در صنایع مختلف، از جمله صنایع نساجی، چاپ، رنگ، رزین، چسب، پلیمر و … استفاده می‌شود. این ترکیب به صورت مایع بی رنگ و بدون بو است و به دلیل خواص مختلفی که دارد در محصولات مختلف صنعتی استفاده می‌شود.

تری اتانول آمین دارای خواص ضد اکسیدانی، علیت گریزی، شیمیایی و امولسیون است. همچنین، این ترکیب می‌تواند به عنوان عامل افزایش دهنده pH و عامل پایه در فرایندهای شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال باید توجه داشت که Triethanolamine ممکن است برای برخی افراد حساسیت‌زا باشد و باعث علائمی مانند تحریک پوست، سردرد و تحریک سیستم تنفسی شود.

همچنین، تری اتانول آمین با برخی مواد شیمیایی مانند کلر و برخی از اسیدها و بازها، واکنش دارد و در صورت استفاده نادرست ممکن است خطرناک باشد. بنابراین برای استفاده از Triethanolamine در صنایع مختلف باید دستورالعمل‌های ایمنی و مقررات مرتبطه را رعایت کرد.

تری اتانول آمین

مشخصات ماده

  1.  تری اتانول آمین،
  2. خواص تری اتانول آمین خالص
  3.  فرایند تولید تری اتانول آمین،
  4. کاربرد تری اتانول آمین،
  5. ساخت سیمان
  6.  محصولات آرایشی و بهداشتی
  7.  در آزمایشگاه و عکاسی
  8.  در تولید هولوگرام ها
  9.  پوشش دهی به روش الکتریکی
  10. در آزمایش های اولترا سونیک
  11. در لحیم کاری آلومینیوم
  12. خطرات تری اتانول آمین
  13. واکنش های حساسیت زا
  14. تومورها
  15. سمیت های زیست محیطی
  16. قیمت – فروش تری اتانول آمین

خواص تری اتانول آمین

مشخصات فنی ماده

  • کد: 108372
  • مترادف: Tris(2-hydroxyethyl)amine, 2,2′,2”-Trihydroxytriethylamine, TEA, TEA
    CAS: 102-71-6 
  • نام ماده: تری اتانول آمین
  • نام انگلیسی: Triethanolamine , TEA
  • EC Number: 203-049-8
  • Molar Mass: 149.19 g/mol 
  • Chemical Formula: N(CH₂CH₂OH)₃ 
  • Hill Formula: C₆H₁₅NO₃

خواص تری اتانول آمین 

  • خواص عمومی: کریستال های جاذب آب، یا مایع چسبناک بی رنگ، با بوی آمونیاک خفیف
  • دمای جوش: حدود 336 درجه سانتیگراد
  • دمای ذوب: 20 درجه سانتیگراد
  • حلالیت: محلول در آب، استون، اتانول و متانول، محلول در کلروفرم، کمی محلول در بنزن، دی اتیل اتر و لیگناها
  • فراریت: فشار بخار <Pa 1.3 در دمای 20 درجه سانتیگراد ؛ تراکم نسبی بخار(هوا=1)،5.14؛ نقطه ی فلش، 185 درجه سانتیگراد
  • پایداری: ناسازگار با فلزات مانند آلومینیوم و مس، آلیاژهای هالوژن، اسیدهای قوی، مواد اکسیدکننده و مواد جاذب(سلولز،خاک اره)

فرایند تولید تری اتانول آمین کد 108372

تری اتانول آمین، همانند دی اتانول آمین و مونو اتانول آمین از واکنش اکسید اتیلن با محلول آمونیاک بدست می آید. نسبت محصولات بدست آمده را می توان با تغییر استوکیومتری واکنشگرها کنترل کرد.

کاربرد تری اتانول آمین

triethanolamine، در درجه اول در ساخت سورفکتانت ها، مثلا برای کاربردی مانند امولسیفایر استفاده می شود. این ماده یک جزء رایج در فرمولاسیون های مورد استفاده برای محصولات صنعتی و مصرفی است. تری اتانول آمین، همچنین برای خنثی سازی اسیدهای چرب، تنظیم و بافر سازی محلول و افزایش انحلال روغن ها و سایر مواد کم محلول در آب کاربرد دارد. برخی از محصولات رایج که در آن Triethanolamine یافت می شود، عبارتنداز: لوسیون های ضدآفتاب، موادشوینده مایع، مایعات ظرفشویی، پاک کننده های معمولی، دستگاه های ضد عفونی کننده دست، پولیش ها، مایعات فلز کاری، رنگ، کرم اصلاح و جوهرچاپ.

خرید تری اتانول آمین کد مرک 108372

شرکت دانش پژوهان شیمی که نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران، با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش، جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده اسید استئاریک سیگما با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید تری اتانول آمین کد مرک 108372 با بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل نمودن از صحت نام محصول، کد، شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد. 

                                   زمان ارسال سفارشات از انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد

                                               نحوه ارسال کالای مشتریان: تهران توسط پیک

                        ارسال شهرستان: توسط شرکت های حمل و نقل ( ترمینال، پست، تیپاکس)

خرید تری اتانول آمین کد مرک 108372

چه مواد شیمیایی دیگری با تری اتانول آمین واکنش دارند؟

triethanolamine می‌تواند با برخی از مواد شیمیایی واکنش داشته باشد. در زیر چند نمونه از مواد شیمیایی را ذکر می کنیم که با تری اتانول آمین واکنش دارند:

  1. اسیدها: تری اتانول آمین با اسیدها واکنش داده و می‌تواند باعث تشدید واکنش اسیدی شود.
  2. بازها: تری اتانول آمین با بازها واکنش داده و می‌تواند باعث تشدید واکنش بازی شود.
  3. کلر: تری اتانول آمین با کلر واکنش داده و می‌تواند باعث تشدید واکنش کلریناسیون شود.
  4. اکسید کننده‌ها: تری اتانول آمین ممکن است با برخی از اکسید کننده‌ها مانند هیدروژن پراکسید و کلرات واکنش داشته و خطر انفجار را افزایش دهد.
  5. آمین‌ها: تری اتانول آمین می‌تواند با برخی از آمین‌ها مانند اتیلن دی آمین و دی اتیلن ترامین واکنش داشته و باعث تشدید واکنش آمینی شود.

به علاوه، تری اتانول آمین ممکن است با برخی از فلزات مانند روی و مس واکنش داشته و باعث تشدید واکنش فلزی شود. بنابراین، در استفاده از تری اتانول آمین در فرایندهای شیمیایی، باید با مواد شیمیایی دیگری که با آن واکنش می‌دهد، آشنا بوده و دستورالعمل‌های ایمنی و مقررات مرتبطه را رعایت کرد.

ساخت سیمان

triethanolamine، همچنین به عنوان موادافزودنی آلی (0.1% وزنی) در فرایند خرد کردن کلینکر سیمان استفاده می شود. این ماده فرایند خرد کردن را با جلوگیری از تجمع پودر در سطح توپ و پوشش یافتن دیوار آسیاب از این پودرها، این فرایند را تسهیل می کند.

تری اتانول آمین کد 108372 در محصولات آرایشی و بهداشتی

بسیاری از بیماری های مربوط به گوش و نیز عفونت ها با قطره های گوش حاوی تری اتانول آمین پپتید اولئات مانند سرومینکس در ایالات متحده آمریکا درمان می شود. در دارو سازی، تری اتانول آمین، ماده ای فعال بعضی از قطره های گوش است که مورد استفاده برای درمان جرم جمع شده درون گوش آسیب دیده است.

این ماده همچنین به عنوان یک متعادل کننده ی pH در حدود 10 دارد، این درحالی است که pH پوست کمتر از 7 است ،تقریبا بین 5.5 تا 6.5 امولسیون های پاک کننده شیری براساس Triethanolamine مخصوصا در برداشتن آرایش بسیار مفید هستند.

در آزمایشگاه ها و در عکاسی

یکی دیگر از استفاده های معمول triethanolamine، به عنوان یک عامل کمپلکس کننده برای یون های آلومینیومی در محلول های آبی است. این واکنش اغلب برای از بین بردن فعالیت چنین یون هایی قبل از تیتراسیون های وابسته به کمپلکس های رنگی با یک ماده شیمیایی دیگر مانند EDTA است. تری اتانول آمین نیز در پردازش عکاسی (نقره ای) مورد استفاده قرار گرفته است.

در تولید هولوگرام ها

این محصول برای بوجود آوردن حساسیت برای هولوگرام های بر پایه ی نقره-هالید استفاده می شود. این ماده همچنین به عنوان یک عامل برای تغییر رنگ هولوگرام استفاده می شود. ممکن است افزایش حساسیت بدون تغییر در سطح رنگ هولوگرام ها با شستشو تری اتانول آمین قبل از صیقل دهی و خشک شدن امکان پذیر باشد.

پوشش دهی به روش الکترونیکی

تری اتانول آمین در حال حاضر به طور معمول و بسیار موثر به عنوان یک عامل کمپلکس کننده در پوشش دهی به روش الکترونیکی استفاده می شود.

در آزمایش های اولترا سونیک

غلظت حدود دو تا سه درصدی triethanolamine، در آب به عنوان عامل بازدارنده خوردگی (ضدزنگ) در آزمایش اولترا سونیک غوطه وری استفاده می شود.

در لحیم کاری آلومینیوم

تری اتانول آمین، دی اتانول آمین و آمینو اتیل اتانول آمین، اجزای اصلی آلی روان سازی مایع لحیم کاری آلیاژهای آلومینیومی با استفاده از قلع روی و یا سایر لحیم کاری های قلع یا سرب هستند.

خطرات

واکنش های حساسیت زا یک مطالعه در سال 1996 نشان داد که این ماده گاهی اوقات در صورت تماس سبب آلرژی می شود. درسال 2001، تری اتانول آمین در یک کرم ضد آفتاب باعث ایجاد آلرژی شد. مطالعه ای در سال 2007 نشان داد که این ماده در قطره گوش باعث آلرژی می شود.

مسمومیت سیستمیک و تنفسی (RT) به مدت 28 روز در یک مطالعه روی دستگاه تنفسی موش های صحرایی در سال 2008 مورد بررسی قرار گرفت. به نظر می رسد این ماده به لحاظ سمیت سیستمیک و تحریک پذیری RT در مقایسه با دی اتانول آمین (DEA) دارای سمیت کمتر است.

یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که واکنش های آزمایش پچ نشان داد که احتمالا خطرابتلای به حساسیتپوستی به دلیل triethanolamine بسیار پایین است.

تومورها

گزارش ها نشان می دهد که این ماده باعث افزایش رشد تومور در کبد در موش های B6C3F1 ماده می شود، اما در موش های نر این گونه نیست. این نتایج موش های فیشر 344 نیز به دست آمدند. مطالعه ای که در سال 2004 انجام شد، این نتیجه را در برداشت که از این ماده ممکن است باعث ایجاد تومورهای کبدی در موش ها شده و به روش تخلیه کولین عمل کند و این اثر احتمالا ناشی از مهار جذب کولین توسط سلول ها است.

سمیت های زیست محیطی

مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که triethanolamine دارای خواص بالقوه حاد، مزمن و سمیت مزمن نسبت به گونه های مختلف آبزیان است.

قیمت -فروش تری اتانول آمین کد 108372

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات تری اتانول آمین (مرک آلمان) می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت تری اتانول آمین میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)