دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

دی کلسیم فسفات

دی کلسیم فسفات یک ترکیب شیمیایی است که شامل دو یون کلسیم (Ca2+) و یک یون فسفات (PO43-) می باشد. فرمول شیمیایی آن Ca3(PO4)2 است. دی کلسیم فسفات در طبیعت به صورت معدنی در سنگ هایی مانند آپاتیت و فلوراپاتیت یافت می‌شود. همچنین، دی کلسیم فسفات در بدن انسان به صورت اساسی در استخوان‌ها و دندان‌ها وجود دارد.

Di-calcium phosphate به عنوان یک ماده مغذی برای ساختار استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار مهم است. همچنین، آن در تولید برخی داروهای مرتبط با ساختار استخوان و دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دی کلسیم فسفات نیز به عنوان یک افزودنی غذایی برای تقویت ساختار استخوان‌ها و دندان‌ها استفاده می‌شود.

علاوه بر این،Di-calcium phosphate به عنوان یک ماده پایدارکننده در برخی از محصولات غذایی مانند پنیر، شیرینی، آجیل، نان و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این محصولات، دی کلسیم فسفات به عنوان یک افزودنی غذایی برای بهبود ویژگی های رنگ، طعم، بافت و پایداری محصولات به کار می‌رود.

در کل، Di-calcium phosphate به عنوان یک ماده مغذی برای ساختار استخوان و دندان، دارای کاربردهای دارویی و همچنین به عنوان یک افزودنی غذایی در صنایع مختلف به کار می‌رود.

شرکت دانش پژوهان شیمی وارد کننده اصلی محصولات سیگماآلدریچ است که دی کلسیم فسفات یکی از این موارد می باشد. این شرکت با ایجاد دفتر نمایندگی در کشور ترکیه واردات محصولات مرک و سیگماآلدریچ را میسر نموده تا بتواند مانع از ایجاد تحریم شده و محصولات شیمیایی را با انواع برندها به دست متقاضیان گرامی برساند.

شرکت دانش پژوهان شیمی  نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده خرید مواد شیمیایی سیگماآلدریچ  با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

دی کلسیم فسفات

DSP یک ماده شیمیایی با نام انحصاری DCP و فرمول مولکولی O2H4,2CaHPO یا 4CaHPO و جرم مولکولی 6.,136 گرم برمول می باشد که در قرن نوزدهم برای اولین بار کشف شد. این ماده از واکنش اسیدفسفریک با کربنات کلسیم به دست می آید. پیشوند(دی) به دلیل تشکیل آنیون 42HPO از طریق از دست دادن دو پروتون از اسیدفسفریک به کار می رود. این ماده بصورت پودری سفید رنگ می باشد که دارای PH اسیدی تا خنثی می باشد. این نمک یک منبع مهم تامین فسفر و کلسیم مورد استفاده دام و طیور می باشد که در ادامه به طور گسترده تری به این موضوع خواهیم پرداخت.

برای خریدی آسان و مطمئن باشرکت دانش پژوهان شیمی تماس بگیرید.

عمده کاربرد آن در تغذیه دام صورت می گیرد.

1- نوسانات قیمت و بازار جهانی خرید و فروش دی کلسیم فسفات

2- مشخصات ماده

3- دی کلسیم فسفات چیست؟

4- انواع این ماده

5- هیدرات چیست؟

6- دی هیدرات چیست؟

7- کاربرد دی کلسیم فسفات

8- تولید این ماده

9- قیمت و فروش دی کلسیم فسفات

download 4 7

نوسانات قیمت و بازار جهانی خرید و فروش دی کلسیم فسفات

می توان پیش بینی کرد که بازار جهانی این ماده 1479،9 میلیون دلار در سال 2020باشد.

و فروش آن در سال 2026 بالغ بر 1537،4 میلیون دلار برسد.

کاربردهای بسار زیاد آن در زمینه خوراک دام، کشاورزی، مواد غذایی و آشامیدنی، و بخش های دارویی از رشد صنعتی این ماده پشتیبانی می کند. کاربرد این محصول به عنوان امولسیون کننده ها، عوامل افزایش دهنده و رقیق کننده های دارویی برای تولید محصولات غذایی و دارویی تقاضای صنعت را بیشتر می کند. استفاده از DCP در بخش تصفیه آب موجب کاربرد این محصول در آب و فاضلاب گردیده است.

مشخصات ماده

  • نام: دی کلسیم فسفات
  • فرمول شیمیایی: 4CaHPO
  • جرم مولکولی: g/mol 136,.6
  • دانسیته: g/cm3 2,93

دی کلسیم فسفات

انواع این ماده

این ماده در انواع مختلف آبدار و خشک موجود می باشد که در ادامه با انواع آبدار آن آشنا می شویم.

هیدرات

فرمول مولکولی این نوع از Di-calcium phosphate، O2H4,2CaHPO می باشد که دارای دو مولکول آب درون مولکولی است.

دی هیدرات

فرمول مولکولی دی هیدراته 4CaHPO می باشد که با نام اختصاری DCPD شناخته می شود.

مقایسه بین هر دو نوع آن نشان داد که فرم بی آب آن دارای تخلخل درون ذره ای بهتر و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به فرم باآب است.

کاربرد دی کلسیم فسفات

به طور طبیعی بر روی کره زمین و در گیاهان مواد مغذی مورد نیاز حیوانات و طیور تامین نمی شود و به همین دلیل از DSP برای تامین فسفر و کلسیم مورد نیاز طیور و دامها استفاده می گردد. این دو عنصر نقش مهمی در واکنش های متابولیکی و بیوشیمیایی بدن حیوانات اعم از رشد و استحکام سیستم استخوانی، انعقاد خون، تبادلات سلولی و فعالیت عصبی، فعالیتهای صحصح سیستم گوارش، فعالیتهای فیزیولوژیکی قلب و تولید مرغ و تخم مرغ دارند زیرا پوست تخم مرغ شامل مقادیر زیادی کلسیم به صورت کربنات می باشد و همچنین زرده تخم مرغ شامل مقدار زیادی از فسفر و گوگرد است.

این محصول برای تامین و متعادل کردن دو عنصر کلسیم و فسفر در جیره غذایی استفاده می شود و اهمیت آن در تامین فسفر مورد نیاز دام و طیور است. وجود تعادل درست مواد در بدن حیوانات و طیور بسیار ضروری بوده و موجب تولید و بهره وری بیشتر می گردد و کمبود و عدم تعادل صحیح فسفر و کلسیم در بدن دام و طیور اثرات مهلکی خواهد داشت. همچنین باید توجه کرد که ترکیبی که به خورد دام یا طیور داده می شود سمی نباشد.

اقدامات بیوشیمیایی مربوط به دی کلسیم فسفات شامل فرآیندهای شیمیایی و بیوشیمیایی است که به منظور تولید و استفاده از این ترکیب در صنایع مختلف انجام می‌شود. برخی از اقدامات بیوشیمیایی مربوط به دی کلسیم فسفات عبارتند از:

تولید دی کلسیم فسفات: دی کلسیم فسفات به صورت معدنی در سنگ هایی مانند آپاتیت و فلوراپاتیت یافت می‌شود. همچنین، تولید دی کلسیم فسفات از طریق واکنش کربنات کلسیم و فسفات زیرکونیم با حضور کاتالیست‌های شیمیایی و دمای بالا انجام می‌شود.

بیوشیمیایی دی کلسیم فسفات: مطالعاتی نشان داده‌اند که برخی از باکتری‌ها و قارچ‌ها قادر به تجزیه دی کلسیم فسفات به عنوان یک منبع فسفر و کلسیم هستند. این فرایند به عنوان بیودگرادیشن دی کلسیم فسفات شناخته می‌شود.

کاربرد دی کلسیم فسفات در صنایع مختلف: دی کلسیم فسفات به عنوان یک ماده مغذی برای ساختار استخوان و دندان، دارای کاربردهای دارویی و به عنوان یک افزودنی غذایی در صنایع مختلف استفاده می‌شود. همچنین، دی کلسیم فسفات در صنایع مانند پلاستیک‌سازی، چسب‌سازی، نساجی و غذایی به عنوان یک پایدارکننده و آرایشی به کار می‌رود.

به طور کلی، اقدامات بیوشیمیایی مربوط به دی کلسیم فسفات شامل تولید، بیوسنتز، تجزیه و بازیافت این ترکیب می‌شود که در صنایع مختلف از جمله داروسازی، پلیمرسازی، صنایع غذایی و آرایشی به کار می‌رود.

در چه صنایعی از دی کلسیم فسفات استفاده می‌شود؟

دی کلسیم فسفات در صنایع مختلف استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای دی کلسیم فسفات در صنایع مختلف عبارتند از:

صنایع داروسازی: دی کلسیم فسفات به عنوان یک ماده مغذی برای ساختار استخوان و دندان در برخی از داروهای مرتبط با ساختار استخوان و دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، آن در تولید برخی از داروهای دیگر نیز به کار می‌رود.

صنایع غذایی: دی کلسیم فسفات به عنوان یک افزودنی غذایی در صنایع مختلف مانند پنیر، شیرینی، آجیل، نان و … استفاده می‌شود. در این محصولات، دی کلسیم فسفات به عنوان یک پایدارکننده برای بهبود ویژگی های رنگ، طعم، بافت و پایداری محصولات به کار می‌رود.

صنایع پلاستیک‌سازی: دی کلسیم فسفات به عنوان یک پرکننده و پایدارکننده در تولید برخی از محصولات پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنایع چسب‌سازی: دی کلسیم فسفات به عنوان یک پرکننده و پایدارکننده در تولید برخی از چسب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنایع نساجی: دی کلسیم فسفات به عنوان یک پایدارکننده در رنگ‌های پارچه‌ها و نخ‌های نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صنایع آرایشی: دی کلسیم فسفات به عنوان یک پایدارکننده و آرایشی در تولید برخی از محصولات آرایشی مانند پودرهای صورت و پنبه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی، دی کلسیم فسفات در صنایع مختلف به عنوان یک ماده مغذی، پایدارکننده، پرکننده و آرایشی به کار می‌رود.

تولید

به دو صورت سنتی و صنعتی تولید می گردد.

  • در روش سنتی ابتدا نسبت های معینی از اسید فسفریک و کربنات کلسیم را در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم زده می شود، سپس آسیاب می گردد.
  • در روش صنعتی تولید این ماده با واکنش اسید فسفریک با منبع کلسیم دار به ویژه کربنات کلسیم در شرایط بهینه و آزمایشگاهی واکنش شیمیایی داده و منجر به تولید DSP می شود.

O2H+2CO+(4Ca)HPO>3CaCO+4PO3H

این ماده منبع غذایی کلسیم و فسفر است که معمولا در خوراک دام، اسب و طیور استفاده می گردد.

به طور میانگین محتوای مواد مغذی:

کلسیم=22%

فسفر=18،5%

قیمت – فروش دی کلسیم فسفات

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات دی کلسیم فسفات می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت دی کلسیم فسفات میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

Visits: 67