راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

سدیم دی سولفیت کد106357 مرک

سدیم دی سولفیت کد106357 مرک

یا سدیم پیرو سولفیت که در سیستم نام گذاری IUPAC، برم. ای. سدیم متابی سولفیت نامیده می شود، یک ترکیب غیر آلی فرمول شیمیایی 5O2S2Na است. این ماده گاهی اوقات به عنوان دی سدیم (metabisulfite) نامیده می شود. از این ترکیب اکثراً به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدان و نگهدارنده استفاده می شود.

سدیم دی سولفیت کد106357 مرک پودر کریستال شده سولفور دی اکسید با چگالی بین 1تا 1,2 Kg/l است و در دمای بالای 1200C تجربه می گردد. اگر محفظه ای که محلول در آن واقع شده کاملا عایق بندی نشده باشد به سرعت با رطوبت هوا ترکیب شده و اکسیده می گردد. مقدار آب جذب شده توسط محصول در محفظه بسته به میزان نفوذ بستگی دارد که آن نیز به نوبه خود به درجه حرارت و رطوبت نسبی بستگی دارد. در شرایط نگهداری غلط ، ممکن است به تشکیل دانه های سخت در محصول منجر شود. تمامی انواع سدیم متا بی سولفیت به راحتی در آب حل می شوند. در محلول های آبی به شکل سدیم بی سولفیت است.

دی سولفیت کد106357 مرک

  • آماده سازی
  • ساختارشیمیایی
  • خواص شیمیایی
  • موارد استفاده
  • ایمنی
  • نگهداری و جابجایی
  • منابع
  • آماده سازی

سدیم دی سولفیت (سدیم متابی سولفیت) کد106528 را می توان از تبخیر محلول سدیم سولفیت اشباع شده با گاز دی اکسید گوگرد تهیه نمود:

HSO3<>H2O + S2O52-2که در نهایت Na2S2O5 جامد می ماند.

ساختارشیمیایی

آنیون ترکیبی از دی تیونیت (-S2O42) و دی تیونات (-S2O62) است. آنیون شامل گروهی SO2 است که با گروهی SO3 پیوند یافته با بار منفی که در سمت منتهی به SO3 قرار دارد. طول پیوند S-S حدود 2,22 A و پیوند S-O تیونیت و تیونات دارای طول 1,46 و 1,50 A می باشد.

خواص شیمیایی

سدیم دی سولفیت (سدیم متابی سولفیت) کد106528 در ترکیب با آب باعث جذب اکسیژن موجود در آب و آزاد شدن گاز دی اکسید گوگرد(SO2) می گردد که باعث ایجاد بوی نامطلوبی شده و تنفس را دچار مشکل می نماید . آزاد کردن دی اکسید گ.گرد باعث تبدیل سدیم متابی سولفیت به یک کاهنده قوی در آب گشته و به همین دلیل نباید در رودخانه ها و دریاچه ها ریخته شود چون بطور جدی باعث مختل شدن زندگی حیوانات و گیاهان  می گردد. به همین دلیل میزان استفاده از سدیم متا بی سولفیت به شدت کاهش یافته و به جای آن حاملهایی چون پیروکسید هیدروژن با تاثیری مشابه و بدون بو جهت استریلیزاسیون تجهیزات استفاده می گردد.

سدیم متا بی سولفیت در ترکیب با اسیدها موجب آزاد شدن دی اکسید گوگرد می گردد:

< NaCl + H2O + 2SO22Na2S2O5 + 2 HCl

در حرارت بالا نیز این ترکیب دی اکسید گوگرد آزاد کرده و سدیم سولفیت به جا می گذارد:

Na2S2O5 > Na2SO3 + SO2

به عنوان یک نگهدارنده و آنتی اکسیدان در مواد غذایی استفاده می گردد و هم چنین به عنوان E223 شناخته می شود.در افرادی که به سولفیتها حساسیت دارند ممکن است باعث بروز واکنشهای آلرژیک ، از جمله واکنشهای تنفسی در افراد مبتلا به آسم ، آنافیلاکسی و سایر واکنشهای آلرژیک، گردد.این ماده و پتاسیم متابی سولفیت یکی از مواد اولیه در قرص های Campden است که در ساخت شراب و آبجو استفاده می شود.مصرف روزانه قابل قبول برای هر کیلو گرم وزن بدن ، 7,. mg است. سدیم متابی سولفیت عوارض جانبی نداشته و در کبد به وسیله اکسیداسیون به سولفات بی ضرر تبدیل شده و توسط ادرار دفع می شود.در صنایع شیمیایی و دارویی برای مقاصد مختلفی همچون عامل کاهنده در تصفیه و جداسازی آلدئیدها و کتونها، جهت از بین بردن زباله های حاوی برم حاصل از تهیه رنگ استفاده می شود.

کاربردهای سدیم دی سولفیت کد106357 مرک

  • جهت حذف کلر از آب آشامیدنی
  • جهت تمیز کردن غشاهای اسمز معکوس آب آشامیدنی در سیستمهای آب شیرین کن
  • جهت پاکسازی تجهیزات در آبجوسازی خانگی
  • در موارد خاص جهت از بین بردن اکسیژن از آب تغذیه دیگهای بخار آب
  • در تصفیه فاضلاب برای مثال از گیاهان آبکاری، جهت خنثی کردن اسیدکرومیک برای حذف کلر اضافی در خنثی سازی سیانیدها
  • برای تمیز نمودن و سفید کردن پشم، جوت و سایر الیافهای گیاهی
  • در رنگرزی پارچه و چاپ برای آماده سازی فتس نیلی و حل کردن دیگر رنگها
  • استفاده در حل کردن عصاره های دباغی
  • در ساخت کاغذ جهت سفید کردن خمیر چوب
  • در صنایع عکاسی و فیلم جهت آماده سازی حلالهای مناسب برای حمام تثبیت کننده اسیدی
  • افزودن به محلول های بی حس کننده موضعی(لیدوکائین و …) جهت جلوگیری از اکسیده شدن آدرنالین تنگ کننده عروق موجود در آنها و در نتیجه افزایش طول عمر محلول
  • به عنوان یک excipient در برخی از قرصها ، مانند پاراستامول استفاده می شود. تقریبا 5,. mg در epinephrine autoinjectors مانند EpiPen کاربرد دارد.
  • به منظور رسوب طلا از اسید طلایی (طلا محلول در تیزاب سلطانی) استفاده می شود.
  • به عنوان یک عامل سفید کننده در تولید کرم نارگیل کاربرد دارد.
  • به عنوان یک منبع تولید (SO2 مخلوط شده با هوا یا اکسیژن) برای تخریب سیانید در فرآیندهای سیانیداسیون طلای تجاری استفاده دارد

یکی از جنبه های بسیار مهم مرتبط با سلامت این ماده این است که می توان آنرا به لام خون در یک آزمون تشخیص کم خونی داسی شکل(یا هر بیماری مشابه دیگر در تغییر شکل هموگلوبین) اضافه نمود. مواد باعث از بین رفتن سلولهای داسی شکل (طی یک پلیمریزاسیون پیچیده) شده و بنابر این وجود یا عدم وجود بیماری تایید گردد.

ایمنی

اثرات بیولوژیکی

تمامی نمونه های سدیم متا بی سولفیت دارای مقدار کمی SO2 بوده که باعث تحریک چشم و همچنین دستگاه تنفسی می شود.

در تماس با اسیدها ممکن است مقادیر خطرناکی از SO2 تولید گردد.

در نمونه های آبی،این ماده صنعتی باعث کاهش شدید اکسیژن شده و ممکن است به موجودات آبزی آسیب برساند.

نکات ایمنی

این ماده طبق استاندارد جزء مواد خطرناک گنجانده نشده است. بر اساس آمارهای در دسترس ما، محصولات سدیم متابی سولفیت باید با برچسب مواد مضر Xn  و حروف S , R مطابق زیر مشخص گردند:

R41 خطر ابتلا به آسیبهای جدی چشم
R37 تحریک کننده دستگاه تنفسی
R31 درتماس با اسید آزاد کننده گاز سمی
R22 در صورت خورده شدن مضر
S26 در هنگام تماس با چشم با مقدار زیادی آب شستشو داده و به پزشک مراجعه شود

کلیه نمونه های حاوی سدیم متابی سولفیت در زیر گروه محصولات “خطر تماس با آب” قرار دارند.

نگهداری و جابجایی ماده

کلیه نمونه هایاین ماده می بایست در جای خشک و خنک نگهداری شوند. اگر دما از 250C و رطوبت از 45% تجاوز ننماید تا شش ماه ثابت باقی می مانند. اگر درجه حرارت یا رطوبت از حد تایین شده بالاتر رود ممکن است باعث کاهش SO2 و تغییر PH محلول گردد. در دمای زیر 100C  به صورت کریستال در می آید.

قیمت – فروش سدیم دی سولفیت کد106357 مرک

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی، آزمایشگاهی و صنعتی بخصوص سدیم دی سولفیت کد106357 مرک می باشد.که در زمینه واردات و توضیع این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

راههای ارتباطی :
شماره های تماس:
021-66859216   (ساعات تماس:8:30 الی 19)
021-66859220
واتساپ:09129618292  (ساعات تماس 24ساعت)

Visits: 4