دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323

دانش پژوهان شیمی وارد کننده و توضیع کننده مواد شیمیایی اورجینال بخصوص محصولات نایاب درایران است. شما می توانید محصول سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323 را از این شرکت تهیه نمایید. همانطور که می دانید کمپانی مرک آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توضیع کنندگان مواد شیمیایی در دنیا به شمار می رود.

سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323

سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323 یا جوش شیرین که با فرمول شیمیایی NaHCO3 و یکی از نمکهای سدیم در ترکیب با کربنیک اسید است و تنها یک هیدروژن اسیدی این ترکیب با سدیم جایگزین شده است.

این ترکیب، بی بو و بدون طعم است که دارای خاصیت بازی می باشد و به صورت پودر سفید یا بلورین است. سدیم هیدروژن کربنات جاذب رطوبت و بوگیر است. این ترکیب ماده برای متخلخل کردن خمیر نان استفاده می شود و نیز برای کم کردن اسید معده و درمان سوزش آن به کار می رود. سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323.

سدیم دی‌هیدروژن کربنات یک ترکیب شیمیایی است که به صورت پودر سفید رنگ و بدون بو در دسترس است. این ترکیب شیمیایی از ترکیب سدیم کربنات و اسید سیتریک به دست می‌آید و در بسیاری از صنایع از جمله صنایع غذایی، دارویی و مواد شوینده به عنوان یک ماده حجیم‌کننده، جایگزین بیکار برای بیکار بیکربنات سدیم، یا به عنوان یک ماده آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323. سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323.

در صنایع غذایی، سدیم دی‌هیدروژن کربنات به عنوان یک عامل حجیم‌کننده و جایگزین بیکار برای بیکربنات سدیم، در تولید کیک، کلوچه، نان و دیگر محصولات خمیری به کار می‌رود. همچنین، در صنایع دارویی، سدیم دی‌هیدروژن کربنات به عنوان یک ماده ضد اسیدی در تولید داروهای ضد درد مانند آسپرین و آنتی اسیدهای معده به کار می‌رود.

در صنایع مواد شوینده، سدیم دی‌هیدروژن کربنات به عنوان یک ماده جایگزین برای سدیم تری‌پولی‌فسفات و سدیم لاوریل سولفات در تولید محصولات شوینده مانند شامپو، صابون و مایع ظرفشویی به کار می‌رود. همچنین، این ترکیب شیمیایی در برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی، به عنوان یک ماده حجیم‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده می‌شود.

مشخصات ماده

هیدروژن کربنات کدمرک 106323

  • کد: 106323
  • CAS No: 144-55-8
  • فرمول شیمیایی: NaHCO3
  • جرم مولی: g/mol 84/01
  • شکل ظاهری: کریستالی
  • انحلال پذیری: اتانول
  • نامهای مترادف: بی کربنات سدیم – جوش شیرین سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323

فرآوری سدیم هیدروژن کربنات

سدیم هیدروژن کربنات بیشتر به وسیله فرایند سالوی ساخته می شود که همان واکنش کلرید سدیم، آمونیاک و کربن دی اکسید در آب است که بی کربنات سدیم به صورت رسوب به دست آمده و پ از صاف کردن و خشک نمودن با حرارت به کربنات سدیم تبدیل خواهد شد. می توان گفت که سالیانه 100.000 تن جوش شیرین فراوری می شود. همچنین می توان به عبور دادن گاز از درون محلول جوشان کربنات سدیم خالص یا محلول هیدروکسید سدیم، بی کربنات سدیم را به شکل رسوب ته نشین شده به دست آورد. سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323.

ویژگی ها

  • جوش شیرین در آب یک آمفوتر است، یعنی در آب می تواند به عنوان اسید یا باز رفتار کند.
  • رفتار اسیدی آن به سبب وجود هیدروژن در ترکیبش است که در صنایع مختلف به عنوان آزاد کننده کاربرد دارد.

حلالیت

  • در دمای معمولی 10.3 گرم از این ماده در 100 گرم آب حل می شود. سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323.
  • در اتانول به مقدار کم محلول است. سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323.

کاربردها ی سدیم هیدروژن کربنات

  • بیشترین استفاده این ماده در فرآوری انواع بکینگ پودر است.
  • مقدار اضافی از خمیر جوش شیرین به طور موثر در پاک کردن و سائیدن سطوح می تواند استفاده شود.
  • کاربرد این ماده در ترکیب خمیر دندان به رفع تدریجی لکه های دندان و سفید شدن آنها کمک می کند.
  • در صنایع غذایی، تولید نوشابه های گازدار، پاک کننده های خانگی، و در کپسول های اطفاع حریق کاربرد دارد.
  • به عنوان بازدارنده در مواد منفجره استفاده می شود. سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323.
  • در صنعت نساجی برای عمل آوردن نخهای پشمی و ابریشمی کاربرد دارد. سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323.
  • به عنوان پاک کننده و ساینده ملایم در صورتی که ایجاد حساسیت در فرد نکند برای زیبایی پوست استفاده می شود.
  • همچنین جوش شیرین به عنوان یک مکمل خوراکی در جیره غذایی دام و طیور می تواند در جهت جلوگیری از اختلالاتمتابولیکی و تغذیه ای بکارمی رود.

کاربرد در صنعت بهداشتی

از دیگر کاربردهای جوش شیرین در بهداشت بدن انسان است.

کاربردهای صنعتی

  • صنعت نساجی و دباغی یکی از بارزترین مصارف سدیم بی کربنات سدیم در تولید پارچه های پشمی و ابریشمی است. در این صنعت از بی کربنات سدیم در رنگرزی و چاپ پارچه استفاده می شود. همچنین این ماده در صنعت دباغی نیز برای خنثی نمودن مواد رنگرزی در فرآیند رنگ نیز کاربرد دارد.
  • لاستیک و پلاستیک به دلیل اینکه بی کربنات سدیم، دی اکسید کربن آزاد می کند بنابراین بعنوان عامل فوم ساز در فرآیند تولید لاستیک و پلاستیک استفاده می شود. دی اکسیدکربن  آزاد شده برای کنترل شکل محصولاتی که از لاستیک و پلاستیک ساخته می شود کاربرد دارد.
  • در بخش تولید پودرهای آتش نشانی نیز کاربرد بسزایی دارد.

آیا سدیم دی هیدروژن کربنات بجز صنایع غذایی، دارویی و شوینده کاربرد دیگری دارد؟

بله، سدیم دی‌هیدروژن کربنات در صنایع دیگری به جز صنایع غذایی، دارویی و مواد شوینده نیز به کار می‌رود.

در صنایع پلیمر، این ترکیب شیمیایی به عنوان یک عامل پخت به کار می‌رود که در فرایند تولید پلاستیک‌ها و رزین‌ها استفاده می‌شود. همچنین، سدیم دی‌هیدروژن کربنات در تولید فوم‌های پلی‌یورتانی به عنوان یک عامل حجیم‌کننده و همچنین برای تنظیم pH استفاده می‌شود.

در صنایع چاپ، سدیم دی‌هیدروژن کربنات به عنوان یک عامل خنثی‌کننده در مرحله پس از چاپ بر روی برخی از مواد چاپی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین، سدیم دی‌هیدروژن کربنات به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده در صنایع پزشکی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، این ترکیب شیمیایی در تهیه روشویی دهان و ضدعفونی‌کننده‌های دست و پوست به کار می‌رود.

ایمنی جوش شیرین

  • خوردن این ماده بی ضرر است، اما استفاده زیاد می تواند مضر باشد.
  • بوییدن آن ممکن است باعث ایجاد سوزش یا خارش در گلو شود.
  • در صورت تماس با پوست ممکن است ایجاد حساسیت یا خارش در پوست فرد شود.
  • در اثر تماس با چشم نیز ممکن است باعث سوزش و سرخی در چشم شود.
  • استفاده نمودن این ماده در پخت همه نانها و شیرینی مضر است.
  • افرادی که ناراحتی معده دارند نباید از محصولاتی که از جوش شیرین استفاده کرده اند میل نمایند. ( به دلیل هضم غذا )
    مصرف بی کربنات سدیم در صنعت آرایشی و بهداشتی

جوش شیرین یک لایه بردار قوی برای صورت می باشد، لذا می توان از این ماده برای برطرف نمودن بوی بد بدن نیز استفاده نمود. اما شاید مهمترین تاثیر این ماده در درمان آفتاب سوختگی است. برای درمان آفتاب سوختگی می بایست در وان حمام ،آب گرم را باز کنید و نیم فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید تا یک لوسیون پوستی برای التیام پوست خود از آفتاب سوختگی داشته باشید.

تاریخچه مرک آلمان

سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323 یکی از محصولات کمپانی بزرگ مرک آلمان می باشد. این کمپانی در بین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بسیار نام آشنا و از برندهای معروف دنیاست، با اطمینان می توان گفت محصولات این شرکت تولیدی را می توان در تمام آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی یافت. در سال گذشته فروش این شرکت بالغ بر 35 میلیارد دلار بوده است که در بین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی این مبلغ بسیار مطلوب می باشد.

کمپانی مرک آلمان در سال 2015 توانست امتیاز کمپانی سیگماآلدریچ را خریداری نموده و از آن پس محصولات تولیدی سیگماآلدریچ زیر نظر کمپانی مرک آلمان به بازارهای جهانی عرضه می گردد. همانطور که می دانید محصولات سیگماآلدریچ تخصصی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد، به نحوی که محصولات تولیدی این شرکت در مراکز تحقیقاتی، شرکت های داروسازی، دانشگاهها، آزمایشگاهها، مرکز رویان و … کاربرد فراوانی دارد.

نمایندگی مرک

با توجه به مشکلات پیش رو  و عدم امکان نمایندگی مرک در ایران، شرکت دانش پژوهان شیمی توانسته با ایجاد نمایندگی در یکی از کشورهای همسایه امکان واردات محصولات مرک و سیگماآلدریچ را فراهم سازد تا بلکه بتواند مقداری گره از کار علم و دانش در کشور را باز نماید. این شرکت توانسته در سالهای اخیر جایگاه بسیار خوبی در بین دانش پژوهان و دانشگاهیان و محققان و شرکت های تولیدی دارویی پیدا کند. شرکت دانش پژوهان شیمی با تکیه بر اعتماد مشتریان ثابت و فروش محصولات اصلی با قیمت های مناسب توانسته رتبه برتر را از آن خود نماید.

قیمت – فروش سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات (مرک آلمان) سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323 می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت سدیم هیدروژن کربنات کد مرک 106323، میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767

استو نیتریل کد 100029

 

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)