دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

مونو اتانول آمین

مونو اتانول آمین یک ترکیب شیمیایی از خانواده آمین‌ها است که دارای یک گروه آمین (-NH2) و یک گروه هیدروکسیل (-OH) است. این ترکیب از نظر شیمیایی به عنوان یک امین اولیه محسوب می‌شود که در فرآیندهای شیمیایی و تولید مواد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مونو اتانول آمین به عنوان یک ماده میانی مهم در صنایع مختلف شیمیایی و دارویی به کار می‌رود.

این ترکیب به دلیل خواص خود به عنوان عاملی در تولید رنگ‌ها، رزین‌ها، مواد افزودنی و مواد اولیه شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، در تولید انواع مواد شیمیایی پیچیده و مشتق‌های مختلف، مونو اتانول آمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به خصوصیات شیمیایی منحصر به فرد، این ترکیب می‌تواند در صنایع مختلف به عنوان یک ماده مؤثر و مفید مورد استفاده قرار گیرد.

دانش پژوهان شیمی وارد کننده و توضیع کننده مواد شیمیایی اورجینال بخصوص محصولات نایاب درایران است. شما می توانید محصول مونو اتانول آمین را از این شرکت تهیه نمایید. همانطور که می دانید کمپانی مرک آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توضیع کنندگان مواد شیمیایی در دنیا به شمار می رود. دی متیل فرمامید کد822275.

مونو اتانول آمین (Monoethanolamine)

  • مشخصات ماده مونو اتانول آمین (Monoethanolamine)
  • قیمت-فروش مونو اتانول آمین (Monoethanolamine)
  • مونو اتانول آمین چیست
  • ویژگی های مونو اتانول آمین
  • خواص فیزیکی
  • خواص شیمیایی
  • فرایند تولید مونو اتانول آمین
  • مشخصات کیفیت
  • کاربرد های مونو اتانول آمین
  • سورفکتانت
  • محیط زیست

مشخصات ماده:

  • نام ماده: اتانول آمین، مونو اتانول آمین(ethanolamine)، آمینو اتانول، منواتانول آمین، منو اتانول آمین
  • نام انگلیسی: ethanoalmine , monoethanolamine , 2-aminoethanol
  • جرم مولکولی: 61.084gr/mol

قیمت-فروش مونواتانول آمین(Monoethanolamine) :

شرکت دانش پژوهان شیمی، از جمله وارد کنندگان و فروشندگان مونو اتانول آمین (ethanolamine) بوده و درحوزه خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی بالخص فروش مونو اتانول آمین تجربه بالایی دارد. شما میتوانیدجهت تهیه با کیفیت و مناسب این محصول با کارشناسان  ما ارتباط برقرار نمایید. جهت استعلام سریع قیمت مونواتانول آمین درصفحه اصلی سایت دانش پژوهان شیمی با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

مونو اتانول آمین(Monoethanolamine) چیست ؟

امینو الکل به طور صنعتی از سال 1930 تولید شده است.

تولید آن ها در مقیاس بزرگ تنها از سال 1945شروع شد.

زمانی که فرایند الکوکسی شدن به واسطه ی اکسید اتیلن و پروپیل اکسید جایگزین فرایند قدیمی تر کلر هیدرین شد.

در صنعت آمینو الکل ها معمولا به عنوان معادن الکانول آمین ها تعریف می شوند.

اتانول آمین ها (آمینو اتانول ها) و پروپانول آمین ها (آمینو پروپانول ها ) از ترکیبات مهم این گروه هستند.

به طور گسترده ای در تولید پودر های سورفکتانت در تصفیه گاز استفاده می شود.

ویژگی های مونو اتانول آمین

  • خواص فیزیکی :

مونو اتانول آمین ماده ای ویسکوز، بی رنگ، شفاف و جاذب آب در دمای اتاق است.

مونو اتانول آمین آب و دی اکسیدکربن را از هوا جذب می کند و با الکل ها به هر نسبتی امتزاج پذیر هستند.

نقطه ی انجماد از مونو اتانول آمین می تواند به طور قابل ملاحظه ای با اظافه شدن به آن کاهش یابد.

  • خواص شیمیایی :

به علت وجود گروه امین و گروه هیدروکسیل، مونو اتانول آمین دارای خواص شیمیایی آمین و الکل به طور همزمان است. این ماده در واکنش با اسید ها نمک تشکیل می دهند و گروه هیدروکسیل تشکیل دهنده استر است. وقتی مونو اتانول آمین با اسید های ارگانیک واکنش و اسید H2S می دهد، تشکیل استر در واکنش انجام شده ارجحیت دارد. در واکنش با اسید های معدنی ضعیف، مانند کربنیک، در محلول آبی نمک هایی تشکیل می شوند که از لحاظ گرمایی ناپایدتر هستند. این واکنش اتانول آمین ویژگی پایه ای است که باعث کاربرد آن در تصفیه گاز های اسیدی گاز پالایشگاهی وگاز سنتز است.

در واکنش کاتالیستی سولفوریک اسید با مونواتانول امین مقدار قابل توجهی از این ماده به اتیلن ایمین ( آزیدرین) تبدیل می شود در واکنش این ماده با اسید ها یا اسید کلرید امید ها تشکیل می شود در واکنش ذکر شده ابتدا مونواتانول امین با اسید واکنش داده و پس از ان با حرارت دادن امید به وجود می اید.

فرایند تولیدمونو اتانول آمین(Monoethanolamine):

تولیدمونو اتانول آمین(ethanolamine) به طور صنعتی از واکنش اتیلن اکساید با آمونیاک اضافی به دست می آید. این واکنش ذاتا دارای سرعت پایین است و برای افزایش سرعت این واکنش از آب استفاده می شود. در واکنش بدون آب آن از یک راکتور کاتالیستی بستر ثابت استفاده می شود.

کاتالیست آن می تواند رزین تعویض یون یا ماده ای از این دسته پایداری حرارتی بیشتر (مانند زئولیت) باید. در همه ی فرایند های قدیمی واکنش در فاز مایع اتفاق می افتد و فشار بالایی دارد تا بتوانداز بخار شدن آمونیاک و اتیلن اکساید دردمای واکنش واکنش جلوگیری کند.

در فرایند های امروزی غلظت آمونیاک بین 50 -100 درصد بوده و فشار درحدود 16 مگاپاسکال است. دمای واکنش مدرن تشکیل مونو اتانول آمین دارای دمای بیشتر از 150 درجه سانتیگراد بوده و نسبت مولی آمونیاک آن به اتیلن اکساید حدود 40 برابر است. این واکنش شدیدا گرماده و انتالپی آن 125 کیلوژول بر مول اتیلن اکساید است.

به دلیل مسائل ایمنی، اکسید اتیلن باید به جریان آمونیاک تزریق شود؛ ولی اگر آمونیاک به جریان اتیلن اکسید اضافه شود، آمونیاک یا آمین ها ممکن است اتیلن را به سمت واکنش پلیمریزاسیون غیر قابل کنترل و انفجاری سوق دهد. در تمام فرایند های صنعتی تولید اتانول آمین، تبدیل کامل مواد اولیه به اتانول آمین، بدون تولید مقدار قابل توجهی از محصولات جانبی، به دست می آید.

بنابراین، هزینه های مواد اولیه مستقل از نوع فرایند تولید است. از سوی دیگر، هزینه های تولید و به ویژه هزینه های انرژی به حد زیادی به ترکیب محصول مورد نظر، طراحی کارخانه و مقدار بهینه بودن مصرف انرژی فرایند بستگی دارد.

مشخصات کیفیت:

امروزه تمام فرایند های صنعتی مونو اتانول آمین برای خلوص 99 درصد طراحی شده و محصولات با این خلوص تهیه می شوند آب، دی اتانول آمین، تری اتانول آمین و نیز مقدار کمی تری اتانولامین گلیکول اتر، از ناخالصی های اصلی این فرایند هستند. ppm تمام ناخالصی ها درموارد دیگر در محدوده خلوص محصول به وسیله کروماتوگرافی گازی و مقدار اب باقیمانده به روش کارل فیشر تعیین میشود.

کاربرد های مونواتانول امین

سورفکتانت:

مونو اتانول آمین، به طور گسترده ای به عنوان ماده ی واسطه در تولید سورفکتانت ها مورد استفاده میگرد.

سورفکتانت ها به عنوان مواد شیمیایی پاک کننده، مواد شیمیایی مورد استفاده در نساجی و چرمی و امولیسفایر کاربرد فروان دارند.

همچنین درحفاری ودر روغن های استفاده درعملیات برشکاری و نیزصابون های دارویی و لوازم آرایشی با کیفیت بالا استفاده می شود.

سورفکتانت های تولید شده بر پایه ی اتانول آمین میتوانند به عنوان محصولات بازی ضعیف خنثی به دست آیند و به همین دلیل بر پوست اثرات سمی نمیگذارد و میتواند صابون به کاربرده شود. علاوه بر این، مونواتانول آمین غیر خورنده هستند و میتواند در تولید تمام پارچه ها بدون آسیب به آن ها استفاده شود. صابون های مونواتانول آمین تهیه شده ازاسید اوئلیک، استئاریک اسید، اسید لوریک یا اسیدکاپریلیک دربر گیرنده بسیاری از لوازم ارایشی و صابون های دارویی می باشد.

صابون های مونواتانول آمین که از اسید های چرب تولید می شود، از مهم ترین امولسیفایر های مورداستفاده درصنعت هستند. این مواد در لوازم آرایشی مواد پولیش، کرم کفش، محصولات مراقبت از ماشین، حفاری و برش کاری وپماد دارویی استفاده می شود صابون اتانول آمین همراه با موم و رزین ها به عنوان پوشش های محافظ و محصولات برای مراقبت از کالاهای تولید شده در صنعت نساجی و نیزکالا های چرمی استفاده می شود.

محیط زیست

به دلیل حلالیت در آب و واکنش با ترکیبات دیگر، مونو اتانول آمین بسیار زیست تخریب پذیر بوده و احتمالا در زنجیره غذایی آبزیان زیستی ذخیره نمی شود. مطالعات روی طیف گسترده ای از ماهی های آب شیرین نشان می دهد که مونواتانول آمین سمیت بسیار کمی برای ماهی ها است.

قیمت – فروش مونو اتانول آمین

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات مونو اتانول آمین(مرک آلمان) و محصولات صنعتی می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت مونو اتانول آمین میتوانیداز طریق کانال واتساپ شرکت باارسال نام ماده ومقدار نیازدرکمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)