راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

کاربرد اسید سولفوریک

کاربرد اسید سولفوریک، (H2SO4) یکی از اسیدهای قوی و مهم در علم شیمی است و دارای کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف، آزمایشگاه‌ها و فرآیندهای شیمیایی است. این اسید به دلیل خصوصیات شیمیایی و فیزیکی خود به عنوان یک ابزار قدرتمند در  زمینه‌ها ی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت دانش پژوهان شیمی وارد کننده اصلی محصولات مرک آلمان است که  اسید سولفوریک  یکی از این موارد می باشد. این شرکت با ایجاد دفتر نمایندگی در کشور ترکیه واردات محصولات مرک و سیگماآلدریچ را میسر نموده تا بتواند مانع از ایجاد تحریم شده و محصولات شیمیایی را با انواع برندها به دست متقاضیان گرامی برساند.

شرکت دانش پژوهان شیمی  نمایندگی مرک آلمان در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده خرید مواد شیمیایی سیگماآلدریچ  با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

کاربرد اسید سولفوریک

کاربرد اسید سولفوریک که آن را بانام جوهرگوگرد نیزمی شناسند،اسیدی بافرمول شیمیایی H2SO4 و قدرت اسیدی 0.5 است. که کاربردهای زیادی درصنعت دارددراین مقاله به معرفی و کاربرداسیدسولفوریک می پردازیم و برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمائید.اسیدسولفوریک که برخی آن را با نام سولفوریک اسیدمیشناسند،مایعی با نقطه جوش بسیاربالا می باشد و کاربرداسیدسولفوریک در صنعت زیاد می باشد.و مولکولهای قطبی آن می توانندبه سادگی بایکدیگر پیوندهای قوی هیدروژنی برقرار کنند. کاربرد اسید سولفوریک

سولفوریک

اسیدسولفوریک گران روی بسیاربالایی دارد،این ویژگی سولفوریک اسیدها باعث می شود تا اسیدسولفوریک بتواند به هرمقداری درآب حل شود و محلول های اسیدی مختلفی تولیدکند.اسیدسولفوریک در دسته بندی اسیدهای معدنی قرار می گیرد و بطور طبیعی ازگازهای خارج شده آتش فشان ها بدست می آید.همانطور که گفتیم این اسیدبه هرمقداری درآب حل می شود و واکنش ترکیب آب و اسیدسولفوریک واکنشی بسیارگرمازا است به همین جهت است متخصصین علوم شیمی و شیمیدان ها همواره توصیه می کنند تااضافه کردن یکباره اسیدسولفوریک به آب خودداری کنیم. کاربرد اسید سولفوریک

در زیر تعدادی از کاربردهای اسید سولفوریک آورده شده است:

صنایع شیمیایی: اسید سولفوریک به طور گسترده در تولید مواد شیمیایی مختلف مانند کودها، پلاستیک‌ها، مواد حفاری نفت، انواع مواد اولیه برای تولید داروها و عطرها، صابون‌سازی، رنگ‌سازی و انواع مواد شیمیایی دیگر به کار می‌رود.

تصفیه آب و فاضلاب: اسید سولفوریک در فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب جهت تنظیم pH و از بین بردن مواد آلی و معدنی ناخواسته به کار می‌رود. کاربرد اسید سولفوریک

تولید برق: در صنایع تولید برق، اسید سولفوریک در باتری‌ها (باتری‌های سرب-اسید) به عنوان ماده الکترولیت استفاده می‌شود.

نساجی و رنگ‌سازی: اسید سولفوریک در فرآیندهای نساجی جهت باز کردن الیاف پارچه‌ها و همچنین در رنگ‌سازی بافت‌ها به کار می‌رود.

صنعت نفت و گاز: اسید سولفوریک در برخی فرآیندهای صنعت نفت و گاز برای تنظیم pH، تصفیه و جداسازی مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد اسید سولفوریک

تولید کود: اسید سولفوریک به عنوان ماده‌ای کلیدی در تولید کود‌های مختلف به کار می‌رود.

تحلیل شیمیایی: اسید سولفوریک در تحلیل‌های شیمیایی به عنوان ماده‌ای برای تجزیه نمونه‌ها و تهیه محلول‌های استاندارد به کار می‌رود. کاربرد اسید سولفوریک

ساخت باتری‌های قلیائی: در باتری‌هایی که از قلیا به عنوان الکترولیت استفاده می‌کنند، اسید سولفوریک مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد اسید سولفوریک

تولید کاغذ: در صنعت تولید کاغذ، اسید سولفوریک جهت تجزیه و تفکیک الیاف چوب به کار می‌رود.

توجه داشته باشید که اسید سولفوریک از طریق خصوصیات قوی و تأثیرات شیمیایی‌اش می‌تواند خطرناک باشد. به همین دلیل، در همه مراحل استفاده از آن، ایمنی و تدابیر ایمنی باید رعایت شود. کاربرد اسید سولفوریک

واکنش اسید سولفوریک

بطورکلی اسیدسولفوریک میل ترکیب بسیارزیادی باآب یا H2Oدارد،این میل به ترکیب به اندازه ای زیاد است که این ماده درزمان ترکیب و واکنش دادن باسایرمواد و عنصرها،هیدروژن (H) و اکسیژن (O)آنها را با یکدیگرترکیب می کند و به صورت آب ازترکیب جدا می کند.اسیدسولفوریک ماده اصلی باران های اسیدی می باشد و علت آن ویژگی خورندگی بالای این اسیدمی باشد.باران اسیدی براثر ترکیب قطره های باران با آلاینده های موجود در هوا به وجود می آید.

images 2

اسیدسولفوریک بااجسام از جنس فلزو بصورت کلی بافلزات بسیار سریع واکنش می دهد و مانند تمامی عناصرشیمیایی هرچه دمابیشترباشدمیزان و سرعت واکنش نیزافزایش پیدا میکند.اما این ماده نیزمانند تمامی موجودات جهان دارای استثناء می باشد و استثناء اسیدسولفوریک جیوه و سرب می باشد چراکه این اسیدبسیارقوی برروی جیوه و سرب هیچ تاثیری ندارد.

نکته ای که بایدبه آن توجه داشته باشید این است این اسیدبسیارقوی است و برای استفاده ازآن بایدتمامی نکات و شرایط امنیتی را رعایت کنید. کاربرد اسید سولفوریک

تولید اسید سولفوریک

همانطورکه درابتدای مقاله گفتیم،این ماده بصورت طبیعی ازگازهای خارج شده ازآتش فشان بدست می آیداما روشهای دیگری هم برای تولیداسیدسولفوریک وجود دارد.این ماده ازانحلال گازSO3درآب قابل استخراج است ،روش های دیگری نیزبرای تولیداسیدسولفوریک وجود دارد که در آزمایشگاه ها قابل اجراهستند،اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این ماده باید درآزمایشگاه های مجهز و استاندارد تولید شود. کاربرد اسید سولفوریک

درادامه به معرفی و بررسی برخی از کاربرد اسید سولفوریک می پردازیم:

  • ازاسیدسولفوریک استفاده متعددی درتولید ترکیبات شیمیایی می شود.
  • یکی از اصلی ترین و مهمترین کاربردهای این اسید درتولید کودهای شیمیایی است.
  • از این اسیداستفاده هایی نیز دراستخراج های موادشیمیایی کاربردی،سنتزعنصرهای شیمیایی،تصفیه پساب های باقی مانده در دبی ها می باشد.
  • اسیدسولفوریک درطیف گسترده ای ازمراحل کاردرپالایشگاه های نفتی نیزکاربرد دارد.
  • باکمک این اسیدمی توانیم یون نیترونیوم بدست آوریم که ازاین ترکیب درنیترودارکردن ترکیبات استفاده های زیادی می شود.
  • از دیگرکاربردهای این اسیداین است که ازاین ماده به عنوان محلول الکترولیت درباطری های سربی استفاده می شود.
  • درصنایع تولید مواد منفجره همچون تری نیترو تولوئن نیز استفاده می شود.
  • این اسیدخاصیت آب گیری بالایی دارد و درصنایع برای مصارف خانگی مانندتولید میوه های خشک به میزان کم برای خشک کردن میوه ها استفاده می شود. کاربرد اسید سولفوریک

کاربرد اسید سولفوریک متنوع است که در ادامه بصورت تیتر وار آنها را معرفی می کنیم:

  • توصیه موادنفتی
  • تولیدضدیخ وحشره کش ها
  • تولیدمواد دارویی
  • تولید وساخت پاک کننده های مصنوعی
  • استخراج آلومینیوم و مواد آهنی و فولاد
  • تولیدموادرنگی ماننی نایلون های رنگی و جوهرتحریر
  • تولید و ایجاد ابریشم های مصنوعی جهت تهیه پارچه های ابریشمی
  • ساخت و تولید فیلم های عکاسی
  • ساخت و تولید دستمال کاغذی،روزنامه و مقوی

نکات ایمنی

همانطور که گفتیم اسیدسولفوریک بسیارقوی است و درزمان کار باآن باید نکات ایمنی متعددی را درنظربگیرید تا سلامت شما و کارکنانتان حفظ شود که برخی از این نکات عبارتند از:

  • بدون استفاده ازدستکش و لباس ایمنی بااین اسید تماس نداشته باشیدچراکه:
  • تماس با این اسیدمی تواند باعث ایجاد سوختگی پوست شود،همچنین تماس این ماده باچشم ها می تواند باعث بروز مشکلات بینایی درفرد شود.
  • ازاستنشاق این ماده خود داری کنید
  • استنشاق اسیدسولفوریک یاهمان جوهرگوگرد می تواند باعث تحریک والتهاب بینی و حلق شود.

مضرات استفاده از اسید سولفوریک

استفاده نادرست یا ناامن از اسید سولفوریک می‌تواند منجر به مشکلات جدی و خطرناکی شود. در زیر تعدادی از مضرات و خطرات استفاده اشتباه یا ناامن از اسید سولفوریک آورده شده است:

سوختن و سوزش: اسید سولفوریک یک اسید قوی و تخریب‌کننده است. تماس مستقیم با پوست یا چشم‌ها می‌تواند باعث سوختگی و سوزش‌های شدید شود.

تهاجم بر روی مواد: اسید سولفوریک می‌تواند باعث تهاجم و تخریب مواد مختلف شود، از جمله لباس‌ها، تجهیزات شیمیایی، تجهیزات آزمایشگاهی و سطوح مختلف.

تولید بخارات سمی: در صورتی که اسید سولفوریک با مواد آلی یا مواد قلیایی ترکیب شود، می‌تواند بخارات سمی مانند دی‌اکسید گوگرد را تولید کند که تنفس آن می‌تواند خطرناک باشد.

آسیب به محیط زیست: تخریب‌کنندگی اسید سولفوریک می‌تواند منجر به آسیب به محیط زیست، آب‌های زیرزمینی و سطوح آبی شود.

انفجار: ترکیب اسید سولفوریک با مواد قلیایی خاص می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های شدید و حتی انفجار شود.

خطر حرارتی: واکنش‌هایی که با اسید سولفوریک انجام می‌شوند، ممکن است حرارت را آزاد کنند که در برخی موارد باعث تغییر وضعیت فیزیکی و تغییرات حرارتی ناگهانی شود.

مسمومیت: در صورت جذب اسید سولفوریک توسط پوست یا تنفس آن بخارات، ممکن است علائم مسمومیت شامل تهوع، استفراغ، سرگیجه، اختلال در تنفس و حتی مشکلات جدی از جمله ایجاد آسیب بر روی اعضا و افت کمیابی قلبی رخ دهد.

به منظور جلوگیری از مشکلات مذکور، باید همواره ایمنی و تدابیر ایمنی لازم در هنگام استفاده از اسید سولفوریک را رعایت کرد و از اقدامات احتیاطی موردنیاز بهره‌برداری کرد.

قیمت -فروش اسید سولفوریک

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات (سیگماآلدریچ) کاربرد اسید سولفوریک می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت خرید اسید سولفوریک میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

Visits: 1