دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848

3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848 یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان یک رنگزای قوی در آزمایش‌های شناسایی آلدهیدها و کتون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با حضور یک آلدهید یا کتون، این ترکیب تغییر رنگ می‌دهد و می‌توان آن را به عنوان شاخصی از حضور این گروه‌ها استفاده کرد. تغییر رنگ از زرد به قرمز تا قهوه‌ای مشخص می‌شود.

شرکت دانش پژوهان شیمی واردکننده اصلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص برند مرک آلمان و سیگماآلدریچ در ایران می باشد. جهت خرید 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848 می توانید با همکاران این مجموعه تماس حاصل نمائید.

3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848

دی‌نیتروسالیسیلیک اسید (3,5-Dinitrosalicylic acid) یک ترکیب شیمیایی است که به عنوان یک رنگزای قوی در آزمایش‌های شناسایی آلدهیدها و کتون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با حضور یک آلدهید یا کتون، این ترکیب تغییر رنگ می‌دهد و می‌توان آن را به عنوان شاخصی از حضور این گروه‌ها استفاده کرد.

تغییر رنگ از زرد به قرمز تا قهوه‌ای مشخص می‌شود. استفاده از این ترکیب به دلیل تغییر رنگی که در حضور آلدهیدها و کتون‌ها اتفاق می‌افتد، بسیار متداول است و می‌تواند برای تشخیص و شناسایی این گروه‌های عضوی مورد استفاده قرار گیرد.

مشخصات ماده 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848

  • نام محصول: 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید
  • نام مترادف: 3,5Dinitro-2-hydroxybenzoic acid,DNS
  • کد: 128848
  • CAS Number: 609-99-4
  • Molecular Weight: 228.12
  • EC Number: 210-204-3
  • Registry Number: 2220661
  • Linear Formula: (O2N)2C6H2-2-(OH)CO2H

فروش محصولات شرکت سیگماآلدریچ به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات مواد شیمیایی تخصصی در جهان است که نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران متعلق به شرکت دانش پژوهان شیمی می باشد. محصولات و مواد شیمیایی سیگماآلدریچ آمریکا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و طبق فرمول بندی خروجی از آزمایشگاه تخصصی این شرکت، تولید شده اند.

خواص 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید

خواص دی‌نیتروسالیسیلیک اسید (3,5-Dinitrosalicylic acid) عبارتند از:

  1. رنگزا: دی‌نیتروسالیسیلیک اسید به عنوان یک رنگزای قوی در آزمایش‌های شناسایی آلدهیدها و کتون‌ها استفاده می‌شود. با حضور یک آلدهید یا کتون، این ترکیب تغییر رنگ می‌دهد و می‌توان آن را به عنوان شاخصی از حضور این گروه‌ها استفاده کرد. تغییر رنگ از زرد به قرمز تا قهوه‌ای مشخص می‌شود.
  2. استفاده در شناسایی آلدهیدها و کتون‌ها: از دی‌نیتروسالیسیلیک اسید به عنوان یک آزمایشگاهی برای تشخیص آلدهیدها و کتون‌ها استفاده می‌شود. این ترکیب به عنوان یک نیترات ترکیبات هیدروکسی‌بنزوئیک عمل می‌کند.
  3. تشخیص مولکول‌های کربوهیدرات: معمولاً برای اندازه‌گیری گلوکز و دیگر مولکول‌های کربوهیدراتی که در سیستم هضمی وجود دارند، از این ترکیب استفاده می‌شود.
  4. استفاده در آزمایش‌های بیوشیمیایی: دی‌نیتروسالیسیلیک اسید به عنوان یکی از مواد مهم در آزمایش‌های بیوشیمیایی برای تشخیص و شناسایی مولکول‌های مختلف عمل می‌کند.
  5. استفاده در آنالیز غذا: از این ترکیب برای تشخیص قندها و مواد قندی در آنالیز غذا استفاده می‌شود. این ترکیب به طور خاص برای اندازه‌گیری سریع و دقیق مقدار قند موجود در محلول‌های نمونه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید

کاربردهای دی‌نیتروسالیسیلیک اسید (3,5-Dinitrosalicylic acid) عبارتند از:

  • تشخیص آلدهیدها و کتون‌ها: این ترکیب به عنوان یک آزمایشگاهی برای تشخیص آلدهیدها و کتون‌ها استفاده می‌شود. دی‌نیتروسالیسیلیک اسید با حضور یک آلدهید یا کتون، تغییر رنگ می‌دهد و می‌توان آن را به عنوان شاخصی از حضور این گروه‌ها استفاده کرد. تغییر رنگ از زرد به قرمز تا قهوه‌ای مشخص می‌شود.
  • شناسایی مولکول‌های کربوهیدرات: برای اندازه‌گیری گلوکز و دیگر مولکول‌های کربوهیدراتی که در سیستم هضمی وجود دارند، از این ترکیب استفاده می‌شود.
  • آزمایش‌های بیوشیمیایی: دی‌نیتروسالیسیلیک اسید به عنوان یکی از مواد مهم در آزمایش‌های بیوشیمیایی برای تشخیص و شناسایی مولکول‌های مختلف عمل می‌کند.
  • آنالیز غذا: از این ترکیب برای تشخیص قندها و مواد قندی در آنالیز غذا استفاده می‌شود. به طور خاص برای اندازه‌گیری سریع و دقیق مقدار قند موجود در محلول‌های نمونه از آن استفاده می‌شود.

ویژگی های 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید

ویژگی‌های دی‌نیتروسالیسیلیک اسید (3,5-Dinitrosalicylic acid) عبارتند از:

  • رنگزا: دی‌نیتروسالیسیلیک اسید به عنوان یک رنگزای قوی در آزمایش‌های شناسایی آلدهیدها و کتون‌ها استفاده می‌شود. با حضور یک آلدهید یا کتون، این ترکیب تغییر رنگ می‌دهد و می‌توان آن را به عنوان شاخصی از حضور این گروه‌ها استفاده کرد. تغییر رنگ از زرد به قرمز تا قهوه‌ای مشخص می‌شود.
  • تشخیص آلدهیدها و کتون‌ها: این ترکیب به عنوان یک آزمایشگاهی برای تشخیص آلدهیدها و کتون‌ها استفاده می‌شود.
  • تشخیص مولکول‌های کربوهیدرات: برای اندازه‌گیری گلوکز و دیگر مولکول‌های کربوهیدراتی که در سیستم هضمی وجود دارند، از این ترکیب استفاده می‌شود.
  • استفاده در آزمایش‌های بیوشیمیایی: دی‌نیتروسالیسیلیک اسید به عنوان یکی از مواد مهم در آزمایش‌های بیوشیمیایی برای تشخیص و شناسایی مولکول‌های مختلف عمل می‌کند.
  • آنالیز غذا: از این ترکیب برای تشخیص قندها و مواد قندی در آنالیز غذا استفاده می‌شود. به طور خاص برای اندازه‌گیری سریع و دقیق مقدار قند موجود در محلول‌های نمونه از آن استفاده می‌شود.

اقدامات فیزیکوشیمیایی 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید

اقدامات فیزیکوشیمیایی برای دی‌نیتروسالیسیلیک اسید عبارتند از:

  1. ذوب در آب: دی‌نیتروسالیسیلیک اسید در آب حل می‌شود. این ترکیب در آب حل شده و محلول شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. دمای ذوب: دمای ذوب دی‌نیتروسالیسیلیک اسید حدود ۲۴۵-۲۴۷ درجه سلسیوس است.
  3. تشکیل محلول‌های آبی: دی‌نیتروسالیسیلیک اسید در محلول‌های آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به عنوان رنگزایی در آزمایش‌های شناسایی آلدهیدها و کتون‌ها عمل کند.
  4. پایداری: دی‌نیتروسالیسیلیک اسید در شرایط نگهداری مناسب پایدار است و به طور معمول در شرایط خشک و خنک نگهداری می‌شود.
  5. تغییر رنگ: در حضور آلدهیدها و کتون‌ها، دی‌نیتروسالیسیلیک اسید تغییر رنگ از زرد به قرمز تا قهوه‌ای ایجاد می‌کند که این ویژگی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا این گروه‌های عضوی را شناسایی کند.

خرید 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848

شرکت دانش پژوهان شیمی که نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران، با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش، جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده های با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848 با بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل نمودن از صحت نام محصول، کد، شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

                                   زمان ارسال سفارشات از انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد

                                               نحوه ارسال کالای مشتریان: تهران توسط پیک

مضرات استفاده از 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید

مضرات استفاده از 3،5-دی نیترو سالیسیلیک اسید عبارتند از:

  • سمیت: دی‌نیتروسالیسیلیک اسید می‌تواند سمی باشد و در صورت استفاده نادرست یا در مقادیر زیاد، ممکن است منجر به عوارض جانبی مختلف شود، از جمله سمیت برای موجودات زنده.
  • تحریک‌کننده: این ترکیب ممکن است پوست را تحریک کند و باعث آسیب‌های پوستی شود.
  • حساسیت پوستی: مصرف بیش از حد ممکن است باعث بروز حساسیت پوستی شود که شامل خارش، قرمزی، و سوزش می‌شود. 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848
  • تأثیر بر سلامت گوارشی: مصرف بیش از حد ممکن است باعث تحریک دستگاه گوارش شده و عوارضی نظیر سوزش معده و سوء هاضمه ایجاد کند. 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848
  • تأثیر بر چشم: در صورت برخورد مستقیم با چشم، دی‌نیتروسالیسیلیک اسید ممکن است باعث تحریک و التهاب چشم شود. 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848
  • تأثیر بر تنفس: در صورت استنشاق، ممکن است این ترکیب تنفس را تحریک کرده و مشکلاتی نظیر آسم یا عوارض تنفسی دیگر ایجاد کند. 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848

بهتر است قبل از استفاده از این ترکیب، مطمئن شوید که از آن به درستی و با رعایت دقیق دستورالعمل‌های ایمنی استفاده می‌کنید. همچنین، استفاده از این ترکیب باید تحت نظر کارشناس متخصص یا متخصص بهداشت عمومی باشد.

خلاصه مقاله 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848

طیف سنجی نوری یوروپیوم 3,5-دی نیتروسالیسیلات ها-لومینوفورهای قرمز شدید.

Spectrochimica acta. بخش A, طیف سنجی مولکولی و زیست مولکولی (03-02-2009)

کارشناسان:

  • کی ژوراولف
  • وی تزاریوک
  • وی کودریاشووا
  • وی زولین
  • یو یاکولف
  • جی لگندزیویچ
  • PMlD19186098

چکیده محصول 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848

مشخص شد که دی نیتروسالیسیلات های فلز قلیایی-اروپیوم با ترکیب (M(3)Eu(3,5-NO(2)-Sal)(3).nH(2)O(M=Li,Na, K, Cs هستند. لومینوفورهای قرمز شدید با نوار تحریک گسترده. با استفاده از روش های طیف سنجی نوری، تاثیر گروه های نیتروگروه و ضد یون های فلز قلیایی را بر بازده لومینسانس (+Eu(3 و فرآیندهای انتقال انرژی تحریک به یون (+Eu(3 در ترکیبات سنتز شده مورد مطالعه قرار دادیم. طیف های برانگیختگی لومینسانس(+ Eu (3  و طیف های تحریک لومینسانس  (+ Eu (3 و همچنین طیف های lR و رامان ارتعاشی مورد بررسی قرار گرفتند. 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848

جزئیات ساختار ترکیبات مورد بحث قرار گرفت. شبکه پیوندهای هیدروژنی در دینیتروسالیسیلات های لانتانید با ورود یون های فلز قلیایی بزرگ در ترکیبات و با افزایش دما ضعیف می شود. در نتیجه، تغییر طول موج بلند باند انتقال بار درون لیگاند (lLCT) در طیف های تحریک (+Eu(3 با گنجاندن کاتیون های Cs(+) به جای Li(+) در شبکه کریستالی دی نیتروسالیسیلات های یوروپیوم و در حرارت دادن این ترکیبات برای بدست آوردن انرژی کمترین حالت سه گانه تحریک شده، طیف فسفرسانس ترکیبات فلز قلیایی-گادولینیمM(3)Gd(3,5-,NO(2)-Sal)(3).nH(2)O دی نیتروسالیسیلات فلز قلیایی و نمک های سالیسیلات با تاخیر زمانی اندازه گیری شد. 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848

تغییر انرژی حالات الکترونیک لیگاند و حالت انتقال بار لیگاند-فلز(LM CTS) می تواند دو تا سه مرتبه افزایش بازده لومینسانس (+Eu(3 در دی نیتروسالیسیلات ها در مقایسه با سالیسیلات ها و افزایش ده برابری در جایگزینی +Li(+) و Na برای Cs (+) در dinitrosalicylates. 

فروش 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص محصولات (سیگماآلدریچ) 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848 می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت 3و5-دی نیترو سالیسیلیک اسید کد 128848 میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

Visits: 24