دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

سدیم پیروفسفات تترابازیک

دانش پژوهان شیمی وارد کننده و توضیع کننده مواد شیمیایی اورجینال بخصوص محصولات نایاب درایران است. شما می توانید محصول سدیم پیروفسفات تترابازیک کد P8010 را از این شرکت تهیه نمایید. همانطور که می دانید کمپانی سیگماآلدریچ یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توضیع کنندگان مواد شیمیایی در دنیا به شمار می رود.

به جرات می توان گفت که محصولات این برند معروف و نام آشنا را می توان در تمام آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی یافت. دلیل آن هم تنها به خاطر کیفیت و تنوعی می باشد که مرک در محصولات خود دارد. کمپانی مرک در سال 2015 تصمیم به گسترش شعاع کاری خود شد، از این رو امتیاز شرکت بزرگ تولیدی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ را خریداری نمود و از آن پس محصولات مرک آلمان با لیبل مرک & سیگما روانه بازارهای جهانی شد.

سیگما آلدریچ (Sigma-Aldrich) یکی از بزرگترین تامین کنندگان مواد شیمیایی، مواد آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی در سراسر جهان است. این شرکت در سال 1975 به عنوان یک ادغام بین شرکت‌های سیگما کمپانی و آلدریچ کمپانی تشکیل شد. دفتر مرکزی این شرکت در شیکاگو، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا قرار دارد و دارای نمایندگی‌هایی در سراسر جهان می‌باشد.در ایران نیز شرکت‌ها و نمایندگی‌هایی وجود دارند که محصولات سیگما آلدریچ را توزیع می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نمایندگی‌ سیگماآلدریچ در کشورهای مختلف، می‌توانید به وب سایت این شرکت مراجعه کنید.

سدیم پیروفسفات تترابازیک

سدیم پیروفسفات تترابازیک یک ترکیب شیمیایی است که به صورت پودر سفید بدون بو و بی‌طعم در دستررس است. فرمول شیمیایی آن Na4P2O7 می‌باشد. این ترکیب در بسیاری از صنایع شیمیایی استفاده می‌شود، به عنوان مثال در تولید صابون، پودر دندان، مواد نرم‌کننده پارچه، کنسروهای غذایی و آب معدنی. همچنین به عنوان یک ماده حافظه‌کننده در مواد شوینده و همچنین به عنوان یک افزودنی در مواد غذایی استفاده می‌شود.

سدیم پیروفسفات تترابازیک (Na4P2O7) یک ترکیب غیر سمی و زیست سازگار است که به عنوان یک محیط الکترواکتیو برای لایه برداری از پوشش سطح استفاده می شود. همچنین به عنوان یک افزودنی در صنایع غذایی استفاده می شود.

کاربرد سدیم پیروفسفات تترابازیک

Na4P2O7 می تواند به عنوان یک افزودنی معدنی برای بهبود پایداری و عملکرد الکتروشیمیایی باتری های جریان اکسیداسیون و کاهش استفاده شود. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

مشخصات سدیم پیروفسفات تترابازیک

سدیم پیروفسفات تترابازیک یک ترکیب شیمیایی است که به فرمول Na4P2O7 شناخته می‌شود. این ترکیب به صورت پودر سفید رنگ در دسترس است. مشخصات فیزیکی و شیمیایی سدیم پیروفسفات تترابازیک عبارتند از:

  • وزن مولکولی: 265.9 گرم بر مول
  • چگالی: 2.53 گرم بر سانتی‌متر مکعب
  • دمای ذوب: 880 درجه سلسیوس
  • دمای جوش: تجزیه شدن در دمای بالاتر از 1000 درجه سلسیوس
  • حلالیت در آب: حل شدن در آب با تشکیل یون‌های Na+ و P2O7^4- و pH آن در محدوده 9-10 قرار دارد.

سدیم پیروفسفات تترابازیک به عنوان یک عامل نگهدارنده و تنظیم‌کننده pH در مواد غذایی و محصولات بهداشتی استفاده می‌شود. این ترکیب به دلیل خاصیت ترموپلاستیکی و بالا بودن دمای ذوب آن، در فرآیندهای تولید مواد شیمیایی و صنایع دیگر نیز به کار می‌رود.

سدیم پیروفسفات تترابازیک-min

بررسی اجمالی اورژانسی

خطر

تحریک کننده ی چشم ها، سیستم تنفسی و پوست.
ممکن است اثرات نامطلوب طولانی مدت در محیط آبی ایجاد کند.
اثرات بالقوه بر سلامتی
اثرات حاد سلامتی

بلعیدن سدیم پیروفسفات تترابازیک

! بلع تصادفی مواد ممکن است به سلامت فرد آسیب برساند.
! مصرف مقادیر زیاد تترا سدیم پیروفسفات ممکن است باعث اسهال، تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات و درد شکم شود.
پیروفسفات در روده به ارتوفسفات هیدرولیز می شود و به همین دلیل ممکن است اسیدوز و هیپوکلسمی ایجاد کند.
! استفاده به عنوان افزودنی غذایی نشان دهنده تحمل خوب مقادیر کم است، اما مقادیر زیاد یا استفاده بیش از حد ممکن است باعث تحریک و/یا مضر شود. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

اثرات

از آنجایی که جذب فسفات از روده ضعیف است، احتمال مسمومیت از این طریق کمتر است. اثرات می تواند شامل استفراغ، خستگی، تب، اسهال، فشار خون پایین، نبض آهسته، سیانوز، اسپاسم مچ دست، کما و بدن شدید باشد.

خطرات چشم

این ماده می تواند باعث تحریک چشم و آسیب در برخی افراد شود.
تماس مستقیم تترا سدیم پیروفسفات با چشم باعث تحریک شدید و آسیب قرنیه در خرگوش می شود.
نمک های قلیایی ممکن است به شدت برای چشم ها تحریک کننده باشند و برای اطمینان از جلوگیری از تماس مستقیم با چشم باید اقدامات احتیاطی انجام شود. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

پوست

این ماده در برخی افراد می تواند باعث التهاب پوست در تماس شود. این ماده ممکن است هر بیماری درماتیت از قبل موجود را برجسته کند. تصور نمی شود که تماس با پوست اثرات مضری برای سلامتی داشته باشد، با این حال این ماده ممکن است پس از ورود به آن آسیب به سلامتی وارد کند. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

زخم ها، ضایعات یا ساییدگی ها

بریدگی های باز، پوست ساییده یا تحریک شده نباید در معرض این مواد قرار گیرد.
ورود به جریان خون، برای مثال، از طریق بریدگی، ساییدگی یا ضایعات، ممکن است باعث آسیب سیستمیک با اثرات مضر شود.
قبل از استفاده از مواد، پوست را بررسی کنید و مطمئن شوید که هر گونه آسیب خارجی به طور مناسب محافظت می شود.

استنشاق شده

این ماده می تواند در برخی افراد باعث تحریک تنفسی شود. پاسخ بدن به چنین تحریکی می تواند باعث آسیب بیشتر ریه شود. افراد با اختلال عملکرد تنفسی، بیماری ها و شرایط راه هوایی مانند آمفیزم یا برونشیت مزمن، ممکن است بیشتر دچار شوند. ناتوانی در صورت استنشاق غلظت بیش از حد ذرات. اگر دود یا محصولات احتراق استنشاق شد، از محل آلوده خارج کنید.” بیمار را دراز بکشید. گرم نگه دارید و استراحت کنید. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

سدیم پیروفسفات تترابازیکاثرات مزمن بر سلامتی

قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض محرک‌های تنفسی ممکن است منجر به بیماری مجاری تنفسی شود که شامل تنفس دشوار و مشکلات سیستمیک مرتبط می‌شود. شواهد محدود نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض شغلی مکرر یا طولانی مدت ممکن است اثرات تجمعی بر سلامتی ایجاد کند که شامل اندام ها می شود. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

سیستم های بیوشیمیایی

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض غلظت بالای گرد و غبار ممکن است باعث تغییر در عملکرد ریه شود، به عنوان مثال پنوموکونیوز. ناشی از ذرات کمتر از 0.5 میکرون نفوذ کرده و در ریه باقی می ماند. سدیم فسفات دی‌بازیک می‌تواند باعث ایجاد سنگ در کلیه، از دست دادن مواد معدنی از استخوان‌ها و از دست دادن عملکرد غده تیروئید شود.

رسانه های خاموش

هیچ محدودیتی در مورد نوع خاموش کننده ای که ممکن است استفاده شود وجود ندارد. از رسانه های خاموش کننده مناسب برای محیط اطراف استفاده کنید. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

آتش نشانی

پاسخ دهندگان اضطراری را هشدار دهید و مکان و ماهیت خطر را به آنها بگویید. فقط برای آتش سوزی از دستگاه تنفس به علاوه دستکش محافظ استفاده کنید. خطرات عمومی آتش سوزی/محصولات قابل احتراق خطرناک

غیر قابل احتراق.

به عنوان خطر آتش سوزی قابل توجهی در نظر گرفته نمی شود، با این حال ظروف ممکن است بسوزند. تجزیه ممکن است بخارهای سمی از: اکسیدهای فسفر (POx)، اکسیدهای فلزی ایجاد کند.
ممکن است دودهای سمی منتشر کند. ممکن است دودهای خورنده منتشر کند. در اثر حرارت تجزیه می شود و بخارهای سمی اکسید سدیم (Na2O) تولید می کند.

حفاظت شخصی

عینک:
عینک شیمیایی، دستکش، دستگاه تنفس

اقدامات رهاسازی تصادفی

نشت های جزئی

تمام منابع احتراق را بردارید، تمام نشت ها را فوراً تمیز کنید، از تماس با پوست و چشمها جلوگیری کنید، تماس شخصی را با استفاده از تجهیزات حفاظتی کنترل کنید، از روشهای پاکیزگی خشک استفاده کنید و از تولید گرد و غبار بپرهیزید، در ظرف مناسب و دارای برچسب برای دفع زباله قرار دهید. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

سدیم پیروفسفات تترابازیکحمل و نقل و ذخیره سازی

رویه برای رسیدگی

از هرگونه تماس شخصی از جمله استنشاق خودداری کنید. در صورت بروز خطر مواجهه، لباس محافظ بپوشید. روش های ذخیره سازی توصیه شده ظرف شیشه ای. ازظروف آلومینیومی یا گالوانیزه استفاده نکنید.

ظرف پلی اتیلن یا پلی پروپیلن.

بررسی کنید که همه ظروف دارای برچسب واضح و بدون نشتی باشند.

الزامات ذخیره سازی

در ظروف اصلی نگهداری شود. “ظروف را به طور ایمن در بسته نگه دارید.

خواص فیزیکی و شیمیایی

  • جامد.
  • حالت تقسیم وزن مولکولی جامد 265.9 محدوده ذوب (°F) 1828.4 تقریبا. ویسکوزیته قابل استفاده نیست
  • محدوده جوش (°F) قابل استفاده نیست. حلالیت در آب (g/L) واکنش می دهد
  • نقطه اشتعال (درجه فارنهایت) PH غیر قابل اجرا (محلول 1%) 10.2
  • دمای تجزیه (°F) در دسترس نیست. pH (طبق ارائه شده) قابل استفاده نیست
  • دمای خود اشتعال (°F) قابل استفاده نیست فشار بخار (mmHG) ناچیز است
  • حد بالای انفجار (%) غیر قابل استفاده وزن مخصوص (آب=1) 2.45
  • حد پایین تر انفجار (%) قابل اجرا نیست چگالی بخار نسبی (هوا = 1) قابل اجرا نیست.
  • جزء فرار (%vol) میزان تبخیر ناچیز قابل استفاده نیست

ظاهر 

پودر یا گرانول سفید با جریان آزاد (بی آب)، یا کریستال های بی رنگ و شفاف (دهیدرات). با آب مخلوط می شود (6.7 گرم در 100 میلی لیتر @ 25، هیدرولیز به ارتوفسفات در محلول آبی. نامحلول در اتیل الکل. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

پایداری شیمیایی

شرایطی که به ناپایداری کمک می کند
“وجود مواد ناسازگار.
“محصول پایدار در نظر گرفته می شود.

ناسازگاری ذخیره سازی

“فلزات و اکسیدها یا نمک های آنها ممکن است به شدت با تری فلوراید کلر و تری فلوراید برم واکنش نشان دهند.
این تری فلورایدها اکسید کننده هایپرگولیک هستند. آنها در تماس (بدون منبع خارجی گرما یا اشتعال) با سوخت های شناخته شده مشتعل می شوند. تماس با این مواد، به دنبال دمای محیط یا کمی بالا، اغلب خشن است و ممکن است باعث اشتعال شود. سدیم پیروفسفات تترابازیک.
وضعیت تقسیم بندی ممکن است بر نتایج تأثیر بگذارد. فسفات ها با عوامل اکسید کننده و کاهنده ناسازگار هستند. فسفات ها در حضور عوامل احیا کننده قوی مانند گاز فسفین بسیار سمی و قابل اشتعال حساس هستند.

هیدریدها

مواد غذایی باید از همه آلاینده های احتمالی محافظت شوند.
از الکل، آب جدا کنید.
از نگهداری با اسیدهای قوی، آلومینیوم، آهن و سایر فلزات واکنش پذیر خودداری کنید.
تماس با آب باعث هیدرولیز این ماده به فرم ارتوفسفات می شود.
برای مواد ناسازگار – به بخش 7 – جابجایی و نگهداری مراجعه کنید.

اطلاعات سم شناسی

تترا سدیم پیروفسفات سدیم پیروفسفات تترابازیک.
مسمومیت و تحریک
! مگر اینکه اطلاعات دیگری از RTECS – ثبت اثرات سمی مواد شیمیایی استخراج شده باشد.
تترا سدیم پیروفسفات:
تحریک مسمومیت

خوراکی (رت) LD50: 4000 mg/kg صفر گزارش شده است
! علائم شبه آسم ممکن است برای ماه ها یا حتی سال ها پس از قطع قرار گرفتن در معرض مواد ادامه یابد. این ممکن است به دلیل غیر حساسیت زا باشد. وضعیتی که به عنوان سندرم اختلال عملکرد راه‌های هوایی (RADS) شناخته می‌شود که می‌تواند به دنبال قرار گرفتن در معرض سطوح بالای بسیار تحریک‌کننده رخ دهد. معیارهای کلیدی برای تشخیص RADS شامل عدم وجود بیماری تنفسی قبلی، در یک فرد غیر آتوپیک، با شروع ناگهانی علائم مداوم شبه آسم در عرض چند دقیقه تا چند ساعت پس از قرار گرفتن مستند در معرض محرک. یک جریان هوای برگشت پذیر

الگو، در اسپیرومتری، با حضور بیش واکنشی متوسط تا شدید برونش در تست چالش متاکولین و عدم وجود
حداقل التهاب لنفوسیتی بدون ائوزینوفیلی نیز در معیارهای تشخیص RADS گنجانده شده است. RADS (یا آسم)
متعاقب استنشاق تحریک‌کننده یک اختلال نادر با نرخ‌های مربوط به غلظت و مدت قرار گرفتن در معرض مواد تحریک‌کننده است.
ماده از طرف دیگر برونشیت صنعتی اختلالی است که در نتیجه قرار گرفتن در معرض آن به دلیل غلظت بالای مواد تحریک کننده ایجاد می شود. سدیم پیروفسفات تترابازیک.
ماده (اغلب ذرات ذرات) و پس از قطع قرار گرفتن در معرض کاملاً برگشت پذیر است. این اختلال با تنگی نفس، سرفه مشخص می شود. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

تحریک مسمومیت

فسفات سدیم:
خوراکی (رت) LD50: 17000 mg/kg
پوست
(خرگوش): 500mg/24h
– خفیف
چشم (خرگوش): 500 میلی گرم در 24 ساعت – خفیف
! این ماده ممکن است پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت یا مکرر باعث تحریک پوست شود و در تماس با پوست قرمزی، تورم، تولید وزیکول، پوسته پوسته شدن و ضخیم شدن پوست. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

اطلاعات اکولوژیکی

ممکن است اثرات نامطلوب طولانی مدت در محیط آبی ایجاد کند.
سمیت زیست محیطی
ماندگاری مواد: ماندگاری آب/خاک: تحرک زیست انباشتگی هوا
تترا سدیم پیروفسفات بالا کم بالا

دستورالعمل های دفع

تمام زباله ها باید مطابق با مقررات محلی، ایالتی و فدرال اداره شوند. قوانین مربوط به الزامات دفع زباله ممکن است بر اساس کشور، ایالت و/یا قلمرو متفاوت باشد. هر کاربر باید به قوانین موجود در آن رجوع کند. منطقه آنها در برخی مناطق، زباله های خاصی باید ردیابی شوند. به نظر می رسد سلسله مراتب کنترل ها رایج است. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

بازیافت

دفع (اگر همه چیز شکست خورد) این ماده در صورت عدم استفاده، یا اگر آلوده نشده باشد، ممکن است بازیافت شود تا برای استفاده مورد نظر خود نامناسب شود. ملاحظاتی نیز باید در تصمیم گیری از این نوع اعمال شود. توجه داشته باشید که خواص یک ماده ممکن است در استفاده، بازیافت و یا تغییر کند استفاده مجدد ممکن است همیشه مناسب نباشد.
اجازه ندهید آب شستشو از تجهیزات نظافتی وارد فاضلاب شود. قبل از دفع، تمام آب شستشو را برای تصفیه جمع آوری کنید.
در صورت امکان بازیافت کنید یا برای گزینه های بازیافت با سازنده مشورت کنید. برای دفع با اداره مدیریت زباله مشورت کنید.

اطلاعات حمل و نقل

برای حمل و نقل کالاهای خطرناک تنظیم نشده است: DOT، IATA، IMDG

قیمت – خرید سدیم پیروفسفات تترابازیک کد P8010

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی در ایران می باشد .فروش  سدیم پیروفسفات تترابازیک  کدP8010 که در آزمایشگاه ها و داروسازی ها استفاده بسیاری دارد. این ماده وارداتی بوده اما برای جلوگیری از سوء استفاده برخی باید آنرا از نمایندگی ها یا شرکت های معتبر تهیه نمود.شما می توانید از ما آنالیز محصول خودرا نیزدریافت نمایید. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

شما می توانید برای تهیه مواد شیمیایی آزمایشگاهی (مرک آلمان و سیگماآلدریچ) و یا صنعتیبا شرکت دانش پژوهان شیمی به دو روش، ابتدا با خط های مستقیم (فروش) این شرکت تماس بگیرید. یا از طریق کانال واتساپ شرکت، محصول به همراه مشخصات را ارسال تا در اولین فرصت استعلام خود را دریافت نمایید.جهت مشاهده اطلاعات جامع تر و آنالیز محصول کلیک کنید. سدیم پیروفسفات تترابازیک.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216  (ساعات تماس:8:30 الی 19)
021-66859220
واتساپ:09129618292  (ساعات تماس 24ساعت)