دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

دی متیل فرمامید کد822275

دی متیل فرمامید کد822275 یک ترکیب شیمیایی است که در علم شیمی و دیگر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب معمولاً به عنوان یک حلال در راستای مختلفی از فرآیندهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، به عنوان یک ماده میانی مهم در تولید برخی ترکیبات شیمیایی پیچیده نیز به کار می‌رود. از دی متیل فرمامید به عنوان یک ماده اولیه مهم در تولید انواع محصولات شیمیایی استفاده می‌شود.

این ترکیب به دلیل ویژگی‌های شیمیایی خاص خود، در تولید رنگ‌ها، رزین‌ها، مواد افزودنی و سایر محصولات شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، به عنوان یک حلال مؤثر در بسیاری از فرآیندهای شیمیایی، دی متیل فرمامید در صنایع مختلف به عنوان یک ماده کلیدی شناخته می‌شود. با توجه به خواص منحصر به فرد خود، این ترکیب می‌تواند در صنایع مختلف شیمیایی و فرایندهای مختلف دیگر مورد استفاده قرار گیرد. دی متیل فرمامید کد822275

دانش پژوهان شیمی وارد کننده و توضیع کننده مواد شیمیایی اورجینال بخصوص محصولات نایاب درایران است. شما می توانید محصول دی متیل فرمامید کد822275 را از این شرکت تهیه نمایید. همانطور که می دانید کمپانی مرک آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توضیع کنندگان مواد شیمیایی در دنیا به شمار می رود. دی متیل فرمامید کد822275.

دی متیل فرمامید کد822275

دی متیل فرمامید کد822275 این مایع بدون رنگ با آب و اکثر مایعات آلی می تواند مخلوط شود.DMF یک حلال رایج برای واکنش های شیمیایی است. دی متیل فرمامید بدون بو می باشد در حالی که نمونه های فنی یا تخریب شده به دلیل ناخالصی از دی متیل آمین اغلب دارای بوی ماهی هستند. دی متیل فرمامید کد822275.

ناخالصی های تخریب دی متیل آمین را می توان با انجماد نمونه های تجزیه شده با گاز بی اثر مانند آرگون یا سونیک کردن نمونه های تحت فشار کاهش یافته حذف کرد. عنوان نام آن نشان می دهد، این مشتق از فرمامید، آمیدِاسید فرمیک است. DMF یک حلال پروتونی قطبی (هیدروفیل) با نقطه جوش بالا است و واکنش هایی که مکانیسم های قطبی را دنبال می کند مانند واکنش جانشینی هسته دوستی دو مولکولی تسهیل می کند.

مشخصات ماده:

  • نام: دی متیل فرمامید
  • نام لاتین: N,N-Dimethylformamide
  • کد : 822275
  • با فرمول شیمیایی: NO7H3C
  • شکل ظاهری: مایع شفاف
  • جرم مولی: g/mol 73,09
  • EC Number: 200-679-5
  • جرم مولی: 73.09
  • فرمولار: C3H7NO

ساختار و ویژگی ها

این ماده در مقابل بازهای قوی مثل سدیم هیدروکسید و اسیدهای قوی مثل HCl ,H2SO4 پایدار نیست و به فرمیک اسید و دی متیل آمین بخصوص با بالا بردن دما هیدرولیز می شود. DMF به هر نسبتی در آب قابل امتزاج است. خالص سازی و خشک کردن این ماده در دمای اطاق به آهستگی و در رفلاکس با سرعت بیشتری تخریب شده و دی متیل آمین و کربن مونواکسید آزاد می کند. تخریب این ماده توسط ناخالصی های اسیدی یا بازی تسریع می شود. دی متیل فرمامید کد822275.

قرار دادن DMF در واکنش گرهای خشک مثل کلسیم هیدرید  یا سدیم هیدروکسید برای چند ساعت در دمای اتاق منجر به تخریب قابل توجه آن می گردد. خشک نمودن DMF می تواند با خشک کردن توسط باریم اکسید (BaO) یا غربال های مولکولی A4 در طول شب و سر ریز نمودن ماده عاری از آب انجام شود. همچنین خالص سازی و خشک کردن با تقطیر در خلا در فشار حدود mmHg20 انجام می شود و می توان آن را در غربال های A4 ذخیره کرد.

واکنش ها

DMF توسط اسیدها و پایه های قوی، بخصوص در دمای بالا، هیدرولیز می شود. با استفاده از سدیم هیدروکسید، این ماده به شکل دی متیل آمین و فرمات تبدیل می شود.DMF در نزدیکی نقطه جوش با دی کربونیلاسیون تبدیل به دی متیل آمین می شود. بنابراین تقطیر تحت فشار کاهش یافته در دمای پایین انجام می شود.

یکی از کاربردهای اصلی آن در سنتز آلی، DMF یک واکنشگر در واکنش Vilsmeier-Haack است که برای تشکیل ترکیبات آروماتیک استفاده می شود. {11} {12} این فرآیند شامل تبدیل اولیه DMF به یون کلرو ایمینیم، {(CH3) 2N = CH (Cl)}+، که به عنوان واکنشگر Vilsmeier شناخته می شود، که به هیدروکربن های آروماتیک (arenes) حمله می کند.

ترکیبات ارگانولیتیم با DMF واکنش نشان می دهند و پس از هیدرولیز، آلدئیدها به دست می آیند.

نحوه ساخت و تولید 

DMF برای اولین بار در سال 1893 توسط شخص بنام آلبرت ورلی، شیمی دان فرانسوی به وسیله مخلوطی از دی متیل آمین، هیدروژن کلرید و پتاسیم فرمات تهیه شد. این ماده با ترکیب متیل فرمات و دی متیل آمین یا با واکنش دی متیل آمین با مونوکسید کربن نیز تهیه می شود. اگر چه در حال حاضر غیر عملی است، اما این ماده را می توان از دی اکسید کربن فوق بحرانی با استفاده از کاتالیزورهای مبتنی بر روتنیم تهیه کرد. دی متیل فرمامید کد822275.

کاربرد دی متیل فرمامید

  • مونومر پایه در تولید فیلم پلی آمیدی
  • نقش واکنشگر در واکنش های فرمیل دار کردن (Formylation reaction)
  • نقش کاتالیزور در فرآیندتبدیل کربوکسیلیک اسیدها (carboxylic acids) به اسیدکلرایدها
  • حلال دربسیاری از واکنش های شیمیایی
  • حلال مورد استفاده دربخش صنایع دارویی
  • عوارض قرار گرفتن در معرض دی متیل فرمامید
  • ایجاد مشکلات پوستی می گردد
  • اضطراب و استرس
  • تپش قلب
  • سردرد
  • برافروختگی صورت
  • باعث درد در ناحیه شکم
  • حالت تهوع و استفارغ
  •  ضعف و سرگیجه
  • یبوست

تحقیقات نشان می دهد این ماده گرچه نتوانسته است ثابت کند که دی متیل فرمامید جهش زا است اما این احتمال وجود دارد که باعث جهش ژنتیکی شود. همچنین شواهد و تحقیقات نشان می دهد که ارتباط دی متیل فرمامید با ایجاد سرطان در انسان قطعی نیست. به این دلیل که علت سرطان می تواند ناشی از قرار گرفتن سایر مواد شیمیایی یا دخانیات باشد، یا حتی به طور اتفاقی در بدن انسان ایجاد شده باشد. دی متیل فرمامید کد822275.

دی متیل فرمامید یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی (CH3)2NCHO است. این ترکیب در صنایع مختلف، از جمله صنایع داروسازی، صنایع پلیمری، صنایع رنگسازی، صنایع الکترونیکی و موارد دیگر به کار می‌رود. دی متیل فرمامید کد822275.

در صنایع داروسازی، دی متیل فرمامید به عنوان یک حلال و یا ماده رنگ‌دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در تولید برخی داروها مانند آنتی‌بیوتیک‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها، به عنوان یک ماده بنیادی و یا حلال استفاده می‌شود.

در صنایع پلیمری، دی متیل فرمامید به عنوان یک حلال و یا ماده پایدار‌کننده برای پلیمرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب به عنوان یک ماده پایدارکننده در تولید انواع پلیمرهایی مانند پلی‌آمید، پلی‌استر و پلی‌اورتان نیز استفاده می‌شود.

در صنایع رنگسازی، دی متیل فرمامید به عنوان یک حلال و یا ماده رنگ‌دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب به عنوان یک ماده رنگ‌دهنده در تولید رنگ‌هایی مانند رنگ‌های آکریلیک و رنگ‌های ضد آب نیز استفاده می‌شود.

در صنایع الکترونیکی، دی متیل فرمامید به عنوان یک حلال و یا عامل پایدارکننده در تولید برخی مواد الکترونیکی مانند ترانزیستورهای آلی و شیشه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی، دی متیل فرمامید به عنوان یک ماده شیمیایی چندکاره در صنایع مختلف به کار می‌رود.

خطرات دی متیل فرمامید

دی متیل فرمامید به عنوان یک ماده شیمیایی قابل اشتعال و سمی شناخته شده است. در صورت تماس با پوست، چشم و دستگاه تنفسی می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی فرد داشته باشد. برخی از خطرات دیگر دی متیل فرمامید عبارتند از:

– تحریک چشم، پوست و مجاری تنفسی: تماس با دی متیل فرمامید می‌تواند باعث تحریک چشم، پوست و مجاری تنفسی شود که می‌تواند باعث سوزش، خارش و درد شود.

– علائم سمی: در صورت استنشاق دی متیل فرمامید، ممکن است علائمی مانند سردرد، دیزینس، تهوع، استفراغ و درد سینه را تجربه کنید. دی متیل فرمامید کد822275.

– احتمالی بودن خطرات سرطانزا: برخی تحقیقات نشان داده‌اند که دی متیل فرمامید ممکن است با خطرات سرطانزایی مرتبط باشد. دی متیل فرمامید کد822275.

– خطرات ایجاد آتش: دی متیل فرمامید یک ماده شیمیایی قابل اشتعال است و در صورت تماس با هوا و آتش می‌تواند خطر ایجاد آتش را افزایش دهد. دی متیل فرمامید کد822275.

به طور کلی، برای جلوگیری از خطرات دی متیل فرمامید، باید از ماسک و دستکش استفاده کرده و از تماس مستقیم با آن خودداری کرد. همچنین باید در محیط‌های خوب تهویه شده و با محافظت از چشم‌ها و پوست، با دی متیل فرمامید کار کرد.

تاریخچه مرک آلمان

دی متیل فرمامید کد822275 یکی از محصولات کمپانی بزرگ مرک آلمان می باشد. این کمپانی در بین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بسیار نام آشنا و از برندهای معروف دنیاست، با اطمینان می توان گفت محصولات این شرکت تولیدی را می توان در تمام آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی یافت. در سال گذشته فروش این شرکت بالغ بر 35 میلیارد دلار بوده است که در بین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی این مبلغ بسیار مطلوب می باشد.

کمپانی مرک آلمان در سال 2015 توانست امتیاز کمپانی سیگماآلدریچ را خریداری نموده و از آن پس محصولات تولیدی سیگماآلدریچ زیر نظر کمپانی مرک آلمان به بازارهای جهانی عرضه می گردد. همانطور که می دانید محصولات سیگماآلدریچ تخصصی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد، به نحوی که محصولات تولیدی این شرکت در مراکز تحقیقاتی، شرکت های داروسازی، دانشگاهها، آزمایشگاهها، مرکز رویان و … کاربرد فراوانی دارد.

نمایندگی مرک

با توجه به مشکلات پیش رو  و عدم امکان نمایندگی مرک در ایران، شرکت دانش پژوهان شیمی توانسته با ایجاد نمایندگی در یکی از کشورهای همسایه امکان واردات محصولات مرک و سیگماآلدریچ را فراهم سازد تا بلکه بتواند مقداری گره از کار علم و دانش در کشور را باز نماید. این شرکت توانسته در سالهای اخیر جایگاه بسیار خوبی در بین دانش پژوهان و دانشگاهیان و محققان و شرکت های تولیدی دارویی پیدا کند. شرکت دانش پژوهان شیمی با تکیه بر اعتماد مشتریان ثابت و فروش محصولات اصلی با قیمت های مناسب توانسته رتبه برتر را از آن خود نماید.

قیمت – فروش دی متیل فرمامید کد822275

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات دی متیل فرمامید کد822275(مرک آلمان) می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت دی متیل فرمامید کد822275 میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

 

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)