دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

تیو سیانات جیوه کد104484

دانش پژوهان شیمی وارد کننده و توضیع کننده مواد شیمیایی اورجینال بخصوص محصولات نایاب درایران است، تیو سیانات جیوه کد104484 را می توانید از این شرکت تهیه نمایید. همانطور که می دانید کمپانی مرک آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توضیع کنندگان مواد شیمیایی در دنیا به شمار می رود. تیو سیانات جیوه کد104484.

تیو سیانات جیوه کد104484

مشخصات محصول
  • نام محصول: تیو سیانات جیوه
  • کد: 104484
  • CAS : 592-85-8
  • شماره EC: 209-773-0
  • بسته بندی: 25 گرم – 100 گرم
  • جرم مولی: 316.75 g/mol
  • فرمول شیمیایی: Hg(SCN)2
  • فرمول هیل: C2HgN2S2
  • درجه: Reag. Ph Eur

تیو سیانات جیوه کد104484 یکی از محصولات تولیدی کمپانی مرک آلمان می باشد. این محصول توسط شرکت دانش پژوهان شیمی وارد.و به دست مصرف کنندگان عزیز می رسد. تیو سیانات جیوه کد104484.

تیوسیانات جیوه با نام های Mercury ll Thiocyanate و Mercuric sulfocyanate نیز شناخته می شود. این ماده یک ترکیب شیمیایی غیر آلی با فرمول شیمیایی (2Hg(SCN ،و بسیار سمی است. با توجه به جرم مولی 316/79 گرم در مول و چگالی 3/71 گرم بر سانتی متر مکعب (در دمای 25 درجه سانتیگراد) آن در مواردی قابل حل در محلول می باشد.

تیوسیانات جیوه که جزء ترکیبات کمپلکس کونوردیناسیون (Coordination Complex) است. (به دلیل داشتن یون فلز و لیگاند) ، از پیش ماده های پتاسیم تریس جیوه بوده که به طور مستقل نیز وجود دارد. این ماده، به دلیل کاربرد آن در ایجاد یک ماده بزرگ و پر پیچ و خم هنگام حرارت دیدن، که در قالب اثر(مارفرعون) و نام علمی (Pharaoh ُ s Serpent) معروف است، در مواد شیمیایی مصنوعی متفاوتی دیده می شود. تیو سیانات جیوه کد104484.

کاربردهای تیوسیانات جیوه :

امروزه علاوه بر استفاده تیوسیانات جیوه در آزمایش مارهای سیاه فرعون، آتش بازی و تشدید کننده در عکاسی،.از آن در تجزیه و تحلیل کلرید استفاده می کنند. تیو سیانات جیوه کد104484.

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی:

تیوسیانات جیوه با توجه به ساختار و شکل بلوری و مونو کلیک آن، به صورت پودر جامد سفید رنگ یا به صورت زرد روشن یا خاکستری بدون بو یافت می شود. نقطه ذوب و تجزیه برابر با 165 درجه سانتیگراد است. این ماده شیمیایی در شرایط معمولی و بسته به درصد خلوص آن، پایداری شیمیایی دارد و از طرفی، احتمال ایجاد واکنش خطرناک آن را می توان در تماس آن با اسیدها مشاهده نمود. تماس اسیدها با این ماده گازهای بسیار سمی آزاد می کند.

حلالیت تیوسیانات جیوه :

این ماده به راحتی در متانول، آمونیاک، اسید هیدروکلریدریک رقیق و پتاسیم سیانید حل می شود. در مواردی دیگر به مقادیر کمتر در الکل و اتر حل می شود. این ماده شیمیایی با توجه به ویژگی آن که از آب غلیظ تر و چگال تر است، در آب غیر محلول بوده و غرق در آن می شود.

واکنش دادن تیوسیانات جیوه :

این ماده در موارد دیگر باید از نور مستقیم و شدید خورشید دور نگهداری شود. به سبب ویژگی واکنش دهندگی آن، باید در دماهای معمولی که بسیار زیاد یا کم نیستند قرار داده شوند. زمانی که این ترکیب معدنی در حضور یک منبع گرما می گیرد، به سرعت یک واکنش گرمازا را ایجاد می کند که شعله سوختن آن کم رنگ بوده و اغلب به رنگ های آبی، زرد و نارنجی دیده می شود. تیو سیانات جیوه کد104484.

واکنش تیوسیانات جیوه با هالیدهای آلی دو محصول زیر را به همراه می آورد:

  • 4 اتصال گوگردی به ترکیب آلی
  • 1 اتصال نیتروژنی به ترکیب آلی

از سویی دیگر، تیوسیانات جیوه هیچ فرآیند پلیمریزاسیون خطرناک انجام نمی دهد. واکنش های خطرناک آن در شرایط معمولی اتفاق نمی افتد. تیو سیانات جیوه کد104484.

تجزیه :

در تجزیه تیوسیانات جیوه مواد خطرناک به وجود آمده و گازهای سمی آزاد می شوند که به شرح زیر است:

بخارات جیوه

  • بخارات سیانید
  • کربن دی اکسید
  • کربن مونو اکسید
  • اکسیدهای ازت مانند NO و 2NO
  • اکسیدهای گوگرد مانند 2SO و 3SO

این ماده از طرفی در فرآیندهای سنتز شیمیایی کاربردهای محدودی دارد.

مواد شیمیایی ناسازگار

تیوسیانات جیوه به طور کلی جزء یک سری مواد شیمیایی ناسازگار می باشد. تماس با این مواد ممکن است سبب آتش سوزی یا انفجار شود. بنابراین از نزدیکی و گرما دادن آن دوری نمود. این ماده همچنین نسبت به گرما حساس بوده و در صورت حرارت دیدن حجم اصلی خود را به چندین برابر افزایش می دهد. سپس در نقطه انجماد یا ذوب خود یا تشکیل دودهای فوق الذکر تجزیه می شود. مواد شیمیایی که با تیوسیانات جیوه ناسازگار هستند، عبارتند از:

  • مواد احیا کننده و کاهنده مانند هیدریدها، سولفیدها
  • اکسید کننده ها مانند کلر، برم، فلونور، نیترات ها، کلرات ها، پراکسیدها، پرکلرات ها، پرمنگنات ها
  • اسیدها و بیس ها مانند مواد قلیایی، پایه های قوی، اسیدهای قوی، اکسیدو کسیدها، اپوکسیدها

خطرات :

  • تیوسیانات جیوه از نظر سوزش،استنشاق، جذب پوست و تماس بسیار سمی می باشد.
  • در هنگان تماس با چشم و پوست، تنفس غلیظ و بلعیده شدن باعث سوزش شدید و سوختگی های احتمالی می شود.
  • باعث مختل کردن و به جنین متولد نشده آسیب می رساند.
  • در صورت استنشاق ممکن است یک واکنش آلرژیک ایجاد نماید که بسیار مضر است.
  • دانه دانه شدن،خارش، تورم، مشکل در بدن، گزگز دست ها و پاها، گیجی سر، درد سینه، احساس سبکی سر، درد عضلانی و بر افروختگی.
  • در موارد دیگر، می تواند به کلیه ها آسیب رسانده و بر سیستم عصبی مرکزی و اندام های تولید مثل تاثیر بگذارد.
  • تیوسیانات جیوه به نور حساس بوده و آلاینده شدید آب های دریایی است.
  • این ماده در دسته بندی ماده سمی برای گیاهان در خاک و زیست محاسباتی قرار می گیرد.

اطلاعات ایمنی تیو سیانات جیوه کد104484

این ماده با توجه به اینکه در دسته مواد شیمیایی بسیار سمی (+T) و (N) قرار می گیرد. از راه خوردن و مسیرهای داخل صفاقی سبب مسمومیت می شود. و می تواند این فرآیند را از طریق تماس پوستی نیز فراهم آورد. از نظر حرارتی بسیار ناپایدار بوده و تجزیه آن نیرومند است .و دودهای سمی SOx , NOx , Hg و CN  را منتشر می کند. این ماده شیمیایی جزء مواد سمی با کلاس خطر 6/1 می باشد. تیو سیانات جیوه کد104484.

حمل و نحوه نگهداری در انبار

ظروف حاوی تیوسیانات جیوه به شکل محکم بسته بندی می شوند و در فضایی خشک،خنک، دارای تهویه و به دور از گرما و نور مستقیم خورشید و هوای مرطوب یا آب، تحت یک اتمسفر بی اثر نگهداری و انبار می گردند.

دفع زباله

تیوسیانات جیوه در مقادیر کم با هیدرولیز قلیایی به طور کامل از بین می رود. با ادامه روند ترکیب قلیایی آن می توان به دفن این ماده در خاک ادامه داد. مقادیر بالاتر این ماده شیمیایی را به کمک سوزاندن ترکیب تیوسیانات جیوه با استون یا زایلن از بین برد. همچنین می توان با استفاده از شستشوی گاز پساب از بدن سم زدایی آن را انجام داد.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که به منظور رعایت مسائل بهداشتی،.از ظرف خالی آلوده به این ماده شیمیایی استفاده مجدد نشود. همچنین باید رعایت موارد قانونی دفع مواد زائد شیمیایی برای این ماده در نظر گرفته شود.

تجزیه و تحلیل 

تیوسیانات جیوه می تواند. سبب بهبود محدودیت های موجود ناشی از کشف در تشخیص یون های کلرید در آب شور که توسط تکنیک طیف بینی مرئی- فرابنفش انجام می پذیرد. این تکنیک کشف شده در سال 1952 روش متداولی برای مشخص سازی یون های کلرید در آزمایشگاههای سراسر جهان بوده است. تیو سیانات جیوه کد104484.

در سال 1964 یک سیستم خودکار برای امر فوق الذکر اختراع شد.و در سال 1974 یک تجزیه و تحلیل کننده کلرید تجاری ساخته شد. مکانیسم پایه مورد استفاده در این آنالیز کننده شامل اضافه کردن تیوسیانات جیوه به یک محلول با غلظت ناشناخته ای از یون های کلرید و آهن به عنوان معرف می شد. تیو سیانات جیوه کد104484.

یون های کلرید در فرایند مذکور سبب می شوند که نمک تیوسیانات جیوه از آن جدا شود و یون تیوسیانات به یون آهن سه بار مثبت متصل شود که شدیداً در طیف 450 نانومتر به سادگی جذب می شود. این جذب اجازه به اندازه گیری غلظت آهن می دهد. از طرفی این امر سبب می شود که غلظت کلرید اندازه گرفته شود. این روش به منظور مشخص سازی و تجزیه و تحلیل یون های کلرید در محلول آبی کاربرد دارد. تیو سیانات جیوه کد104484.

چگونه مار فرعون بسازی؟

آزمایش مارهای فرعون تیوسیانات جیوه (معروف ترین آزمایش این ماده). نوعی از آتش های کوچک است.که در آن یک قرص روشن شده (مثل آزمایش جنگل سیاه کلسیم گلوکونات) و در حالتی مانند یک ستون در حال رشد که به مار شباهت دارد، دود و خاکستر تولید می کند. تیو سیانات جیوه کد104484.

نسخه جدید این آزمایش، آتش بازی سیاه است که مار غیر سمی تولید می کند. اما نمایش مارهای فرعون در حالت کلی سمی بوده که این آزمایش را تنها به عنوان یک نمایش شیمی انجام می دهند.و موارد ایمنی را رعایت می کنند.

نکات ایمنی 

گر چه مارهای فرعون نوعی آتش بازی محسوب می گردند، اما منفجر نمی شوند و یا جرقه ای ساطح نمی کنند. آن ها فقط روی زمین می سوزند و بخارات دودی را آزاد می کنند. همه جنبه های واکنش می توانند خطرناک باشند. از جمله دست زدن به تیوسیانات جیوه، تنفس دود یا لمس مارهای خاکستر با بقایای واکنش در حین تمرکز کردن.

ابزار و لوازم مورد آزمایش 

  • تیوسیانات جیوه،.یک بشقاب کم عمق مانند شیشه ساعت، کبریت.
  • مواد خاموش کننده آتش مناسب.
  • اسپری آب، کربن دی اکسید، مواد شیمیایی خشک، فوم مقاوم الکلی.

شرح آزمایش

آزمایش مارهای فرعون به سادگی و راحتی آتش بازی انجام می شود. این در حالی صورت می گیرد که یک جامد ستون مانند کوچکی از تیوسیانات جیوه مشتعل شود. همانطور که در بخش های بالاتر ذکر شد، تیوسیانات جیوه یک پودر جامد سفید رنگ نا محلول است. این می تواند به عنوان معرف استفاده شود که از طریق واکنش بین جیوه (ll) کلرید یا جیوه (ll) نیترات با تیوسیانات پتاسیم به صورت رسوب به دست آید. تیو سیانات جیوه کد104484.

از آنجایی که تمام ترکیبات جیوه سمی می باشند، تمام مراحل آزمایش می بایست زیر هود یا در محیط های باز صورت پذیرد. به طور معمول بهترین نتیجه آزمایش همواره در یک بشقاب کم عمق حاوی ماسه یا خاک زیاد به دست می آید.به طوری که پس از پر کردن خاک، مقداری تیوسیانات جیوه در ظرف ریخته شود.و بخشی از آن توسط ماسه یا خاک پوشیده شده، سپس محصول شعله ور شود. تیو سیانات جیوه کد104484.

شرح فرآیندهای شیمیایی در آزمایش

حرارت دادن به تیوسیانات جیوه (ll).باعث می شود تا آن به یک توده قهوه ای رنگ نامحلول که در درجه اول حاوی نیترید کربن است،.تجزیه شود. در فرآیند تجزیه، جیوه (ll) سولفید نیز به عنوان فراورده تولید می شوند؛

(4N3+ C 2 > 2HgS + CS 22Hg(SCN

کربن دی سولفید قابل اشتعال در این مرحله به کربن (IV) اکسید و گوگرد (IV) اکسید تبدیل می شود:

2+2SO 2 > CO 2 + 3O 2CS

در این بخش، 4N3C حرارت دیده تا حدی ادامه می دهد که به گاز نیتروژن و سیانید تبدیل شود.

قیمت – فروش تیو سیانات جیوه کد104484

شرکت دانش پژوهان شیمی.یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات تیو سیانات جیوه کد104484 (مرک آلمان) می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید. یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر.واستعلام سریع قیمت تیو سیانات جیوه کد104484 میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)