دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

هیدروسولفیت سدیم کد 157953

دانش پژوهان شیمی وارد کننده و توضیع کننده مواد شیمیایی اورجینال بخصوص محصولات نایاب درایران است. شما می توانید محصول هیدروسولفیت سدیم کد 157953 را از این شرکت تهیه نمایید. همانطور که می دانید کمپانی سیگماآلدریچ یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توضیع کنندگان مواد شیمیایی در دنیا به شمار می رود.

به جرات می توان گفت که محصولات این برند معروف و نام آشنا را می توان در تمام آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی یافت. دلیل آن هم تنها به خاطر کیفیت و تنوعی می باشد که مرک در محصولات خود دارد. کمپانی مرک در سال 2015 تصمیم به گسترش شعاع کاری خود شد، از این رو امتیاز شرکت بزرگ تولیدی مواد شیمیایی سیگماآلدریچ را خریداری نمود و از آن پس محصولات مرک آلمان با لیبل مرک & سیگما روانه بازارهای جهانی شد.

هیدروسولفیت سدیم کد 157953

سدیم هیدروسولفیت کد 157953 یکی از محصولات تولیدی کمپانی سیگماآلدریچ می باشد. این ماده یک ترکیب شیمیایی با فرمول NaHS است. این ترکیب محصول نیمه خنثی سازی سولفید هیدروژن (H2S) با هیدروکسید سدیم می باشد. NaHS یک واکنش مفید برای سنتز ترکیبات آلی . معدنی گوگرد می باشد، اغلب به عنوان یک واکنش جامد ، گاهی به عنوان یک محلول آبی مورد استفاده قرار می گیرد. هیدروسولفیت سدیم کد 157953

فهرست محتوا :

1- مشخصات ماده

2- هیدروسولفیت سدیم چیست ؟

3- تاریخچه سدیم هیدروسولفیت  (دی تیونیت)

4- ساختار و خواص

5- کاربرد سدیم هیدروسولفیت هیدروسولفیت سدیم کد 157953

مشخصات ماده هیدروسولفیت سدیم کد 157953

  • کد محصول : 157953
  • نام ماده : سدیم هیدروسولفیت
  • نام مترادف : sodium dithionite, sodium hypodisulfite
  • CAS Number : 7775-14-6
  • EC Number : 231-890-0
  • فرمولار : NaO2SSO2Na
  • جرم مولی : 174.11
  • برند : سیگماآلدریچ

سدیم هیدروسولفیت چیست ؟ 

سدیم هیدروسولفیت به دلیل هیدرولیز حاصل از رطوبت جوی معمولاً بوی H2S می دهد. در مقابل سولفید سدیم (Na2S) ، که در حلال های آلی نا محلول است ، NaHS به عنوان یک الکترولیت 1:1 ، محلول تر است.ترجیحاً ، به جای NaHS ، H2S را می توان با یک آمین آلی واکنش داد نمک آمونیوم تولید کند. محلول های -HS به اکسیژن حساس هستند و عمدتاً به پلی سولفید تبدیل می شوند، که با ظاهر زرد نشان داده می شود. هیدروسولفیت سدیم کد 157953

سدیم دی تیونیت یک ماده شیمیایی سفید کننده ، احیا کننده می باشد. همچنین به عنوان سدیم هیدروسولفیت شناخته می شود. بلیچینگ کاهشی به ویژه نه تنها برای سفید کردن بلکه برای از بین بردن رنگ از کاغذهای بازیابی شده رنگی و کاغذ بدون کربن نیز ضروری است. هیدروسولفیت سدیم کد 157953

تاریخچه سدیم هیدروسولفیت (دی تیونیت) 

دیتیونیت برای نخستین بار در سال 1906 توسط شرکت BASF در کشور آلمان به شکل پودر تولید شد. در ابتدا ، محصول با فرآیند گرد و غبار روی بدست می آمد. روی ابتدا در محلول آبی با دی اکسید سولفوره به دی تیونیت روی تبدیل می شود و سپس توسط هیدروکسید سدیم به دی تیونیت سدیم و اکسید روی تبدیل می گردد. سپس فرآیندی توسعه یافته صورت می گیرد که از آمالگام سدیم حاصل از الکترولیز سلول جیوه محلول کلرید سدیم استفاده می کند و این را مستقیماً با دی اکسید گوگرد به دی سدیم تبدیل می کند. هیدروسولفیت سدیم کد 157953

این فرآیند ماده ای تولید می کند که عاری از فلزات سنگین می باشد و بنابراین پایدار است. الکترولیز کلر قلیایی در اروپا به دلیل محتوای جیوه فاضلاب از فرآیند آمالگام به فرآیند دیافراگم در حال تغییر است. سپس در فرآیند فرمت ، فرمات سدیم با بی سولفیت به سدیم دی تیونیت تبدیل می شود. فرمت سدیم از مونوکسید کربن و هیدروکسید سدیم تولید می شود.

ساختار و خواص هیدروسولفیت سدیم کد 157953

NaHS متبلور تحت دو مرحله انتقال قرار می گیرد.

نقطه ذوب NaHS نسبتاً کم و معادل 350 درجه سانتی گراد است. علاوه بر فرم های بی آب ذکر شده ، می توان آن را به عنوان دو فرم آبدار هیدرات و تری هیدرات مختلف به دست آورد. این سه گونه همگی بی رنگ می باشند و عملکرد آن ها یکسان است. این می تواند برای رسوب سایر هیدروسولفیدهای فلزی ، با تصفیه محلول های آبی نمک آن ها با هیدروسولفید سدیم استفاده شود. این مشابه هیدروکسید سدیم است و یک پایه قوی می باشد.

کاربرد هیدروسولفیت سدیم کد 157953

می توان گفت سالانه حدود هزار تن NaHS تولید می شود. کاربردهای اصلی این ماده در تولید پارچه و کاغذ به عنوان ماده شیمیایی آرایشی گوگردی است که در فرآیند کرافت استفاده می شود ، به عنوان عامل شناور سازی در استخراج مس که برای فعال سازی گونه های معدنی اکسید استفاده می شود و در صنعت چرم سازی برای از بین بردن موهای روی پوست کاربرد دارد.

بازیافت هیدروسولفیت سدیم کد 157953

در سفید کردن تفاله بازیافتی استفاده از هیدروسولفیت سدیم بسیار موثر است ، زیرا هیدروسولفیت سدیم یک عامل کاهنده قوی می باشد و می تواند به طور موثر با رنگ های موجود در خمیر کاغذ واکنش نشان دهد. همچنین، اکثر وسایل بازیافتی معمولا دارای برخی از خمیرهای مکانکی هستند، که می توان آنها را به وسیله هیدروسولفیت سدیم به رنگ سفید در آورد.

شرایط سفید کننده خمیر بازیافت شده توسط هیدروسولفیت سدیم بسیار شبیه به خمیرهای مکانیکی است . اگر وسایل منزل ، مانند زباله های اداری مختلط ، عمدتاً دارای خمیرهای شیمیایی باشد، می توان با انجام یک مرحله هیدروسولفیت (Y) در دمای بسیار بالاتر، 80-100 درجه سانتیگراد و در pH 7.0 ، به میزان روشنایی قابل توجه ای دست یافت.

رنگ ها -1 هیدروسولفیت سدیم کد 157953

بسیاری از رنگ هایی که برای رنگ آمیزی کاغذ استفاده می شود، می تواند به طور موثر توسط مواد شیمیایی سفید کننده احیا شود. سدیم دی تیونیت شناخته شده است که برای از بین بردن رنگ موثر است و می توان بسیاری از رنگ ها را از بین برد. بیشتر رنگ های اسیدی و مستقیم به طور دائمی توسط سدیم دی تیونیت رنگ زدایی می شوند، زیرا باعث از بین بردن گروه های آزو می شود.

برخی از رنگ های اساسی به طور موقت رنگ زدایی می شوند. از دی تیونیت گاهی اوقات در ترکیب با یک ماده اکسید کننده استفاده می شود، زیرا بعضی از رنگ ها که با مواد شیمیایی اکسید کننده واکنش نشان نمی دهند، می توانند با برخی از عوامل احیا کننده واکنش نشان دهند.

پس از اتمام رنگ آمیزی ، رنگ ها به صورت غیر قابل حل اولیه اکسید می شوند. مولکول رنگ دانه بزرگ در سیستم پلیمری الیاف به دام افتاده و به دلیل عدم حل شدن در آب و در سیستم پلیمر الیاف توسط نیروهای وان دروالسی جذب می شوند. استحکام شستشوی عالی رنگ های گلدان به حلالیت آب و اندازه زیاد مولکول های آن ها نسبت داده می شود.

میزان شستشوی رنگ های قابلمه در حدود 4 تا 5 است . درجه مقاومت نور در رنگ های قابلمه حدود 7 است. حداکثر درجه استحکام نور در منسوجات رنگی با رنگ های قابلمه ، به آرایش الکترون پایدار در کروموفورهای مولکول های رنگ دانه نسبت داده می شود.

رنگ ها -2 هیدروسولفیت سدیم کد 157953

بنابراین، رنگ هایی که دارای یک سیستم حلقه چند هسته ای در گروه NH هستند، به سرعت روشن می شوند. با این حال، در سایه های ترکیبی خاص به دلیل محو شدن کاتالیزوری ، یکی از اجزای سازنده در معرض نور به سرعت محو می گردد. مواد سلولزی رنگ آمیزی شده با تسهیلات در مقایسه با مواد رنگ نشده به راحتی در معرض تجزیه قرار می گیرند.

کاهش رنگ vat موجود در مواد و به دنبال آن اکسیداسیون توسط اکسیژن اتمسفر باعث تولید پراکسیدهای خاصی می شود، که فیبر را اکسید می کند. این مورد به ویژه در مورد رنگ هایی که قادر به جذب نور با طول موج کوتاه هستند یافت می شود.

سدیم دی تیونیت در معرض هوا به سرعت تجزیه می شود. وقتی که در معرض آب قرار می گیرد ، فرم جامد باعث آزاد شدن گازهای گوگردی می شود که برای تجهیزات و ساختمان ها خورنده می باشند. محلول آبی معمولاً در مخازن بسته با پد نیتروژن ذخیره می شود. سدیم دی تیونیت به طور کلی به صورت پودر خشک عرضه می شود. این محصولات تجاری ممکن است حاوی تثبیت کننده ها ، بافرها (فسفات ها ، کربنات ها) و کلات ها باشند.

کاربرد هیدروسولفیت سدیم در رنگرزی پنبه با رنگ های قابلمه و گوگرد

رنگ های گوگرد و گاو حلال در آب نیست . آن ها با استفاده از سولفید سدیم یا هیدروسولفیت سدیم برای تولید فرم leuco محلول در آب از نظر شیمیایی کاهش می یابند. پس از حل شدن، رنگ ها به روشی شبیه رنگ آمیزی با رنگ های آنیونی به پنبه زده می شوند. بلافاصله پس از استفاده ، پارچه اکسید می شود تا رنگ به حالت نامحلول برگردد.

بنابراین ، مولکول های رنگ از نظر جسمی در فیبر محبوس می شوند. در پایان رنگرزی ، شستشو برای از بین بردن رنگ رفع نشده انجام می شود. در چنین روش های رنگرزی ، مراحل کاهش و اکسیداسیون به دلیل تاثیر آن ها بر پساب رنگرزی ، مسائل پایداری را ایجاد می کند.

قیمت – فروش هیدروسولفیت سدیم کد 157953

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی، آزمایشگاهی و صنعتی بخصوص فروش هیدروسولفیت سدیم کد 157953 می باشد.که در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.  هیدروسولفیت سدیم کد 157953

امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

هیدروسولفیت سدیم کد 157953

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216   (ساعات تماس:8:30 الی 19)
021-66859220
واتساپ:09129618292  (ساعات تماس 24ساعت)

Visits: 24