دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

سدیم نیتریت کد 106544 

دانش پژوهان شیمی وارد کننده و توضیع کننده مواد شیمیایی اورجینال بخصوص محصولات نایاب درایران است. شما می توانید محصول سدیم نیتریت کد 106544 را از این شرکت تهیه نمایید. همانطور که می دانید کمپانی مرک آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توضیع کنندگان مواد شیمیایی در دنیا به شمار می رود.سدیم نیتریت کد 106544 

سدیم نیتریت کد 106544

سدیم نیتریت کد 106544 یک ترکیب معدنی بافرمول شیمیایی NaNO2 است. این ماده یک پودر کریستالی سفیدمایل به زرد است که کاملا محلول در آب است. نیتریت سدیم یک ماده ی واسطه ی بسیار مفید برای تولید انواع ترکیبات آلی مانند داروها، رنگ ها و آفت کش ها است، اما شهرت آن بیشتر به دلیل کاربرد آن به عنوان یک افزودنی به مواد غذایی (مانند گوشت فرآوری شده و (در بعضی از کشورها)در فرآورده های به دست آمده از ماهی ها) است.سدیم نیتریت کد 106544 

مشخصات سدیم نیتریت کد 106544 

  • سدیم نیتریت (Sodium Nitrite) با فرمول شیمیایی NaNO2 و وزن مولکولی 69.00 g/mol یک ترکیب شیمیایی است. این ترکیب به صورت پودر سفید بی بو یا بسته به شکل بلورهای بی رنگ در دستررس است.مشخصات فیزیکی و شیمیایی سدیم نیتریت به صورت زیر است:
  • نام : سدیم نیتریت یا نیتریت سدیم
  • نام انگلیسی : Sodium nitrite
  • فرمول شیمیایی : NaNO2
  • CAS Nmber : 7632-00-0
  •  چگالی: 2.168 g/cm³نیتریت کد 106544
  •  دمای ذوب: 271 درجه سلسیوس
  •  دمای جوش: 320 درجه سلسیوس
  •  حلالیت در آب: 820 g/L در دمای 20 درجه سلسیوس
  •  ضریب شکست نور: 1.590 در دمای 20 درجه سلسیوس
  •  نقطه اشتعال: ندارد
  •  ایجاد ترکیبات خطرناک: با اسیدهای قوی مانند اسید کلریدریک و اسید سولفوریک واکنش می‌دهد و می‌تواند با آمین‌های ثانویه نیتروزام‌های خطرناک تشکیل دهد.

سدیم نیتریت در صنایع مختلفی از جمله تولید رنگ‌ها، افزودنی‌های غذایی، تولید آنتی‌بیوتیک‌ها، تصفیه آب، تولید برخی نوارهای رنگی و کاهش خاصیت اکسایشی آهن و فلزات دیگر در صنایع فلزی استفاده می‌شود.

کاربردهای سدیم نیتریت کد 106544 

شیمی صنعتی

کاربرد اصلی سدیم نیتریت کد 106544 برای تولید صنعتی ترکیبات آلی نیتروژن داراست. نیتریت سدیم یک عامل برای تبدیل آمین به ترکیبات دیازو است که مواد واسطه ی کلیدی بسیاری از رنگ ها هستند، مانند:

  • رنگ های دیازو
  • ترکیبات نیتروزو
  • نیز از نیتریت تولیدمی شوند سدیم نیتریت کد 106544 

این مواد در صنعت لاستیک کاربرد دارند. نیتریت سدیم همچنین دربسیاری از کاربردهای متالورژیکی برای فسفاته شدن ترکیبات استفاده می شود. نیتریت سدیم به عنوان یک مهار کننده خوردگی بسیار موثر مورد استفاده استبه عنوان یک افزودنی در گریس های صنعتی کاربرد دارد.

صنایع دارویی

  • سدیم نیتریت کد 106544 در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی قرار دارد.
  • این ماده یک داروی موثر برای رفع مسمومیت ایجاد شده با سیانید است.
  • از ترکیب نیتریت سدیم با تیو سولفات سدیم در کاربردهای دارویی استفاده می شود.

افزودنی های غذایی

ازلحاظ تاریخی، نمک برای افزایش ماندگاری گوشت استفاده شده است. نمک افزوده شده به گوشت برای افزایش ماندگاری آن معمولا به رنگ قهوه ای یا خاکستری بود. هنگامی که نیتریت سدیم Sodium nitrite و نمک به گوشت اضافه می شود، گوشت رنگ قرمز و سپس رنگ صورتی ایجاد می کند. گوشت های خشک شده مثل ژامبون، بیکن، هات داگ و بولونیا  از این ترکیب بهره می برند.سدیم نیتریت کد 106544 

در اوایل دهه 1900 استفاده افزودنی ها بدون مجوز رایج بود. این امر منجر به بدست آمدن اطلاعات بیشتر پیرامون استفاده از نیتریت سدیم به عنوان یک افزودنی در مواد غذایی شد. استاندارد کردن مقدار نیتریت سدیم موجود در غذاها برای بهینه کردن این افزودنی مورد نیاز بود. توانایی نیتریت سدیم برای افزایش ماندگاری فراورده های گوشتی باعث شد تا بتوان فراورده های گوشتی را در مدت زیادی ذخیره سازی کرد.

این درجایی بود که رنگ و طعم مطلوب در فراورده های گوشتی بهبود یافته بود. دانشمندانی که در صنایع مربوط به فراورده های گوشتی مشغول به فعالیت بودند، این باور را داشتند که نیتریت سلامت مواد غذایی را بهبود می بخشد. تاثیر این ماده شیمیایی بر فراورده های گوشتی درقالب موضوعات زیر بررسی شده اند.

 

سدیم نیتریت کد 106544

رنگ و طعم

ظاهر و طعم گوشت جزء مهمی از قواعد فروش فراورده های حاصل از گوشت است. نیتریت سدیم عامل پدید آورنده ی رنگ قرمز (یا رنگ سایه صورتی ) مطلوب گوشت است. نیتریت بسیار کمی برای ایجاد این تغییر رنگ مورد نیاز است. گزارش شده است که برای ایجاد این تغییر رنگ مقدار نیتریت مورد نیاز بین 2 تا 14 قسمت در میلیون (PPm) است. با این حال، برای افزایش ماندگاری این تغییر رنگ، به مقادیر بسیار بالاتری از مقدار بیان شده نیاز است.

مکانیسم واکنش این تغییر رنگ، تشکیل عوامل نیتروسیلین ساز به وسیله ی نیتریت است.

این عوامل نیتروسیلین ساز دارای توانایی از بین بردن نیتریک اسیدها هستند.

نیتریت اکسیدها باعث تغییر رنگ گوشت می شوند. سدیم نیتریت کد 106544.

مهار رشد میکروبی

سدیم نیتریت Sodium nitrite نقش مهمی در مهار رشد اسپورهای میکرو اورگانیسم کلوستریدیوم بوتولینوم در گوشت سرد دارد. مکانیسم این فعالیت ناشی از مهار عناصر آهن و گوگرد است. این عناصر برای متایولیسم انرژی میکرو ارگانیسم کلوستریدیوم بوتولینوم است. هرچند که، نیتریت سدیم برای کنترل رشد سایر عوامل یا بیماری زا دارای اثرات متفاوت است. اگرچه نحوه ی مهار شدن میکرو ارگانیسم ها به وسیله ی نیتریت سدیم به خوبی شناخته نشده است، اما اثربخشی آن بستگی به عوامل متعددی از جمله میزان نیتریت باقی مانده ، PHT غلت نمک، کنسانتره موجود در محصول و میزان آهن موجود در آن دارد.

مهار اکسیداسیون چربی موجود در فراورده های حاصل از گوشت

سدیم نیتریت Sodium nitrite همچنین قادر است تا سرعت اکسید شدن محصولات (لیپید موجود در محصولات ) را به مقدار قابل توجه کاهش دهد. اکسیداسیون لیپید به عنوان یکی از ذلایل اصلی کاهش کیفیت فراورده های حاصل از گوشت (رطوبت و طعم ناخوشایند) محسوب می شود. مکانیزم اثر نیتریت سدیم به عنوان یک آنتی اکسیدان است. نیتریت با پروتئین های هم و یون های فلزی واکنش داده و رادیکال های آزاد را با اکسید نیتریت (یکی از محصولات جانبی تولید شده) خنثی می کند.

فرایند تولید سدیم نیتریت کد 106544 

تولید صنعتی سدیم نیتریت Sodium nitrite به وسیله ی یکی از دو فرایند، واکنش کاهش نمک های نیترات و یا اکسیداسیون اکسیدنیتروژن دارای درجات پایین تر انجام می شود. در یک روش ازنیترات سدیم ذوب شده به عنوان نمک کاهش یافته و از سرب به عنوان عامل اکسیدشونده استفاده می شود اما امروزه در یک روش مدرن تر از ضایعات آهن به عنوان عامل اکسید شونده برای انجام واکنش کاهش نیترات استفاده می شود. سدیم نیتریت کد 106544.

یک روش معمول برای تولید سدیم نیتریت استفاده از واکنش عمومی اکسید نیتروژن در محلول آبی قلیایی با افزودن یک کاتالیست است. شرایط واکنش بستگی دارد به اینکه از اکسید نیتروژن باچه مرتبه ی اکسید شدگی استفاده شود و همچنین به اینکه چه ماده ای اکسیدکننده است. نیتریت سدیم با کاهش نمک های نیترات نیز تولیدمی شود. این کاهش باقرار گرفتن نمک های نیترات درمعرض حرارت، نور، تابش، یونیزه، فلزات، هیدروژن و الکترولیت انجام می شود.

ایمنی کار با سدیم نیتریت

هرچند که این مواد شیمیایی باعث جلوگیری از رشد باکتریها می شود، اما می تواند درمقادیر زیاد برای حیوانات و انسان ها سمی باشد. LD50 نیتریت سدیم درموشهای صحرایی 180 میلی گرم در کیلو گرم و LDL انسانی آن 71 میلی گرم در کیلو گرم است، به این معنی است که اگر یک فرد 65 کیلو گرمی حدود 4.6 گرم از نیتریت سدیم مصرف کند باعث مرگ او خواهد شد. همچنین طبق مطالعات انجام شده مصرف این ماده در دراز مدت باعث ایجاد تومورهای سرطانی می شود.

 

سدیم نیتریت کد 106544

تاریخچه مرک آلمان

سدیم نیتریت کد 106544  یکی از محصولات کمپانی بزرگ مرک آلمان می باشد. این کمپانی در بین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی بسیار نام آشنا و از برندهای معروف دنیاست، با اطمینان می توان گفت محصولات این شرکت تولیدی را می توان در تمام آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی یافت. در سال گذشته فروش این شرکت بالغ بر 35 میلیارد دلار بوده است که در بین تولید کنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی این مبلغ بسیار مطلوب می باشد.سدیم نیتریت کد 106544 

کمپانی مرک آلمان در سال 2015 توانست امتیاز کمپانی سیگماآلدریچ را خریداری نموده و از آن پس محصولات تولیدی سیگماآلدریچ زیر نظر کمپانی مرک آلمان به بازارهای جهانی عرضه می گردد. همانطور که می دانید محصولات سیگماآلدریچ تخصصی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد، به نحوی که محصولات تولیدی این شرکت در مراکز تحقیقاتی، شرکت های داروسازی، دانشگاهها، آزمایشگاهها، مرکز رویان و … کاربرد فراوانی دارد.سدیم نیتریت کد 106544 

نمایندگی مرک

با توجه به مشکلات پیش رو  و عدم امکان نمایندگی مرک در ایران، شرکت دانش پژوهان شیمی توانسته با ایجاد نمایندگی در یکی از کشورهای همسایه امکان واردات محصولات مرک و سیگماآلدریچ را فراهم سازد تا بلکه بتواند مقداری گره از کار علم و دانش در کشور را باز نماید. این شرکت توانسته در سالهای اخیر جایگاه بسیار خوبی در بین دانش پژوهان و دانشگاهیان و محققان و شرکت های تولیدی دارویی پیدا کند. شرکت دانش پژوهان شیمی با تکیه بر اعتماد مشتریان ثابت و فروش محصولات اصلی با قیمت های مناسب توانسته رتبه برتر را از آن خود نماید.سدیم نیتریت کد 106544

قیمت فروش سدیم نیتریت کد 106544

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات سدیم نیتریت کد 106544 می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت سدیم نیتریت کد 106544 میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

استون کدمرک 100014

گلوتار آلدهید (صنعتی)

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216  (ساعات تماس:8:30 الی 19)
021-66859220
واتساپ:09129618292  (ساعات تماس 24ساعت)