دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

تری اتیل آمین

دانش پژوهان شیمی بزرگترین وارد کننده مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات نایاب و مرک آلمان می باشد که محصول تری اتیل آمین یکی از موارد وارداتی این شرکت محسوب می شود. این شرکت با فعالیت بیش از 3 دهه توانسته جایگاه ویژه ای در بین مصرف کنندگان و محققان داشته باشد. یکی از ویژگی های این شرکت واردات محصولات نایابی می باشد که معمولاً واردات آنها برای دیگر شرکت ها یا میسر نیست یا با مشکلات بسیاری مواجه است.

تری اتیل آمین کد 808352

مشخصات محصول :

  • نام : تری اتیل آمین
  • مترادف: N، N-Diethylethanamine، TEA
  • کد : 808352
  • CAS #: 121-44-8
  • شماره EC: 204-469-4
  • جرم مولی: 101.19 گرم در مول
  • فرمول شیمیایی: (C2H5)₃N
  • فرمول تپه: C6H15N

در این بخش شما را با ماده تری اتیل آمین آشنا می کنیم. Triethylamine یک ترکیب شیمیایی و با فرمول N(CH2CH3)3 می باشد. این محصول یک مایع بی رنگ فرار، با بویی شبیه به ماهی است .که می تواند یاد آور بوی آمونیاک باشد. تری اتیلن آمین Triethylamine در سنتز آلی به عنوان یک عامل اصلی در تهیه اترها و آمیدها از آسیل کلرید به کار گرفته می شود.

چنین واکنش هایی باعث تولید هیدروژن کلرایدی می شود. که با این ماده ترکیب شده تا نمک تری اتیل آمینیوم کلراید تولید کند. این ماده عمدتا در تولید ترکیبات چهار تایی آمونیوم کاربرد دارد. در تقطیر به عنوان کاتالیست استفاده می شود. همچنین به عنوان ماده واسطه در تولید دارو، آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده می باشد.

این ماده به شکل خلاصه شده (Et3N) نشان داده می شود. همچنین این ماده  را به صورت TEA نمایش می دهند. زمان به کار بردن لفظ TEA دقت شود. که با ترکیبات تری اتیل آمین یا تترا اتیل آمونیوم اشتباه گرفته نشود. این ماده شیمیایی  یک مایع زرد رنگ تا مایل به قهوه ای است. بوی بسیار تند و آزار دهنده ای دارد. این ماده در سنتزهای آلی کاربرد بسیاری دارد. این ماده از واکنش بین آمونیاک با اتانول تولید می شود.

pKa تری اتیل آمین حدود 10.75 بوده و خود محصول تری اتیل آمین خاصیت بازی دارد. این ماده در سنتزهای آلی بیشتر خاصیت بازی داشته،.برای مثال: به عنوان یک باز پر کاربرد. در تولید استرها و آمیدها.از آسیل کلرایدها، استفاده می شود . در واکنش ذکر شده هیدروژن کلرید تولید شده .که با تری اتیل آمین وارد .واکنش شده و باعث تولید.نمک تری اتیل آمونیوم کلراید می شود. با این روش اسید تولید شده در واکنش خنثی می شود.

کاربرد تری اتیل آمین

  • تولید رزین ها
  • پایدار کننده هیدروکربن های کلرینه آلی
  • کمک یار فرمولاسیون های صنعتی
  • تولید پیگمنت ها و رنگینه ها
  • کاتالیست بازی
  • صنایع رنگ
  • صنایع کاغذ

تری اتیل آمین ترکیب شیمیایی با فرمول N(CH2CH3)3 است که معمولاً به اختصار Et3N نامیده می شود. آن را نیز به اختصار TEA می نامند، اما این مخفف باید با دقت استفاده شود تا از اشتباه گرفتن با تری اتانول آمین یا تترا اتیل آمونیوم، که TEA نیز مخفف رایج آن است، جلوگیری شود.[7][8] این یک مایع فرار بی رنگ با بوی قوی ماهی است که یادآور آمونیاک است. مانند دی ایزوپروپیل اتیلامین (پایه هونیگ)، تری اتیل آمین معمولاً در سنتز آلی، معمولاً به عنوان پایه، استفاده می شود.

سنتز و خواص تری اتیل آمین

تری اتیلامین از آلکیلاسیون آمونیاک با اتانول تهیه می شود:

NH3 + 3 C2H5OH → N(C2H5)3 + 3 H2O

pKa تری اتیل آمین پروتونه شده 10.75 است،  و می توان از آن برای تهیه محلول های بافر در آن pH استفاده کرد. نمک هیدروکلراید، تری اتیل آمین هیدروکلراید (تری اتیل آمونیوم کلرید)، پودری بی رنگ، بی بو و رطوبت سنجی است که با حرارت دادن به 261 درجه سانتی گراد تجزیه می شود.

تری اتیلامین به میزان 112.4 گرم در لیتر در دمای 20 درجه سانتیگراد در آب محلول است. همچنین در حلال های آلی معمولی مانند استون، اتانول و دی اتیل اتر قابل اختلاط است.

نمونه های آزمایشگاهی تری اتیلامین را می توان با تقطیر از هیدرید کلسیم خالص کرد.

در حلال های آلکان، تری اتیل آمین یک باز لوئیس است که با انواع اسیدهای لوئیس، مانند I2 و فنل ها، ترکیب های اضافی تشکیل می دهد. به دلیل حجم فضایی آن، با اکراه با فلزات واسطه تشکیل کمپلکس می دهد.

برنامه های کاربردی تری اتیل آمین

تری اتیل آمین معمولاً در سنتز آلی به عنوان پایه استفاده می شود. به عنوان مثال، معمولاً به عنوان پایه در هنگام تهیه استرها و آمیدها از کلریدهای آسیل استفاده می شود. چنین واکنش هایی منجر به تولید هیدروژن کلرید می شود که با تری اتیلامین ترکیب می شود و نمک تری اتیل آمین هیدروکلراید را تشکیل می دهد که معمولاً تری اتیل آمونیوم کلرید نامیده می شود. سپس ممکن است هیدروژن کلرید از مخلوط واکنش تبخیر شود، که باعث ایجاد واکنش می شود. (R, R’ = آلکیل، آریل):

R2NH + R’C(O)Cl + Et3N → R’C(O)NR2 + Et3NH+Cl-

مانند سایر آمین های درجه سوم، تشکیل فوم های اورتان و رزین های اپوکسی را کاتالیز می کند. همچنین در واکنش های هیدروهالوژناسیون و اکسیداسیون سوئن مفید است.

تری اتیل آمین به آسانی آلکیله می شود تا نمک آمونیوم چهارتایی مربوطه به دست آید:

RI + Et3N → Et3NR+I−

تری اتیل آمین عمدتاً در تولید ترکیبات آمونیوم چهارتایی برای مواد کمکی نساجی و نمک های آمونیوم چهارتایی رنگ ها استفاده می شود. همچنین یک کاتالیزور و خنثی کننده اسید برای واکنش های تراکم است و به عنوان واسطه ای برای تولید داروها، آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی مفید است.

نمک های تری اتیل آمین، مانند هر نمک سوم آمونیوم دیگری، به دلیل خواص آمفی دوستی که دارند، به عنوان یک معرف برهمکنش یونی در کروماتوگرافی برهمکنش یونی استفاده می شوند. بر خلاف نمک های آمونیوم چهارتایی، نمک های آمونیوم سوم بسیار فرار هستند، بنابراین می توان از طیف سنجی جرمی در حین انجام آنالیز استفاده کرد.

تری اتیلامین برای دادن نمک آفت کش های مختلف حاوی کربوکسیلیک اسید استفاده می شود، به عنوان مثال. تریکلوپیر و 2،4-دی کلروفنوکسی استیک اسید.

تری اتیل آمین ماده فعال در FlyNap است، محصولی برای بیهوشی مگس سرکه مگس سرکه. این کار برای حفظ هرگونه ماده ویروسی که ممکن است در طول شناسایی گونه وجود داشته باشد انجام می شود.

نمک بی کربنات تری اتیلامین (اغلب به اختصار TEAB، تری اتیل آمونیوم بی کربنات) در کروماتوگرافی فاز معکوس، اغلب در یک گرادیان برای خالص سازی نوکلئوتیدها و سایر مولکول های زیستی مفید است.

تری اتیلامین در اوایل دهه 1940 به عنوان هیپرگولیک در ترکیب با اسید نیتریک یافت شد و به عنوان پیشران احتمالی برای موتورهای موشک هایپرگولیک اولیه در نظر گرفته شد. موشک “اسکاد” شوروی از TG-02 (“Tonka-250”)، مخلوطی از 50٪ زایلیدین و 50٪ تری اتلیامین به عنوان مایع راه اندازی برای مشتعل کردن موتور موشک خود استفاده کرد.

اتفاق طبیعی

گل های زالزالک دارای رایحه ای سنگین و پیچیده هستند که بخش متمایز آن تری اتیلامین است که همچنین یکی از اولین مواد شیمیایی است که توسط بدن انسان مرده هنگام شروع پوسیدگی تولید می شود. به دلیل رایحه، آوردن زالزالک به خانه بدشانسی تلقی می شود. قانقاریا و منی نیز بوی مشابهی دارند.

خلاصه سنتز تری اتیل آمین

برای روشن کردن اثرات تری اتیلامین (TEA) بر دمای تقلید و خواص چسب پلی‌آمید (PI)، پیش‌سازهای نمک پلی (اسید آمیک) (PAAS) از طریق 4،4-Diaminodiphenylmethane (MDA)،2،2-Bis[4] سنتز شدند. 4-(4-آمینوفنوکسی) فنیل] پروپان (BAPP)، 3،3’، 4،4′-بنزوفنون تتراکربوکسیلیک دی آنیدرید (BTDA) و چای در N-متیل پیرولیدون (NMP) تهیه و برای به دست آوردن چسب PI استفاده شد.

ساختار شیمیایی فیلم‌های PAAS و PI توسط طیف‌سنجی 1H NMR و FTIR تایید شد. مشخص شد که چسب PI-2 به دست آمده از PAAS-2 (نسبت مول TEA / واحد تکرار شونده PAA = 2/1) بهترین ویژگی را دارد. TGA نشان داد که دما برای کاهش وزن 5% PI-2 می تواند به 497 درجه سانتیگراد برسد و آزمایش کششی نشان داد که PI-2 دارای استحکام پیوند برتر 14.83 مگاپاسکال است.

علاوه بر این، عملکرد میرایی PI-2 در مقایسه با PI به دست آمده از PAA بهبود زیادی داشت. علاوه بر این، از طریق مطالعه دما، نتایج نشان داد که چسب PI به‌دست‌آمده از PAAS می‌تواند واکنش imidization را در دمای 280 درجه سانتی‌گراد کامل کند، که اهمیت زیادی برای صرفه‌جویی در انرژی دارد. و PI-300 درجه سانتیگراد (حداکثر دمای imidization که 300 درجه سانتیگراد بود) دارای پایداری حرارتی، استحکام پیوند و عملکرد میرایی به طور همزمان بود.

قیمت – فروش تری اتیل آمین

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین شرکت های وارد کننده مواد شیمیایی و آزمایشگاهی می باشد. شما عزیزان می توانید. برای استعلام قیمت و موجودی محصولات درخواستی.خود.از طریق واتساپ ارسال نمایید تا در کمترین زمان ممکن پاسخ استعلام خود را دریافت نمایید. برای دریافت سریع استعلام می توانید.کد محصول یا نات نامبر و یا CAS نامبر آن ماده را ارسال تا در زمان کمتری پاسخ خود را دریافت نمایید.

دانش پژوهان شیمی وارد کننده اصلی محصولات مرک و سیگماآلدریچ در کشور می باشد. شما عزیزان می توانید محصولات نایاب سیگماآلدریچ.را در 24 ساعت پس از خرید دریافت نمایید. این شرکت وارد کننده و توزیع کننده. اصلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی است. امیدواریم بتوانیم .با توزیع صحیح و اصولی مواد شیمیایی.شما را در رسیدن به اهدافتان یاری نماییم. با خرید از شرکت دانش پژوهان شیمی.در حقیقت از حذف واسطه ها توانسته اید محصولی با قیمت مناسب و اصلی تهیه نمایید.