دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455

محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455 (Columbia agar base) یک نوع محیط کشت مخصوص میکروب‌هاست که معمولاً به عنوان پایه برای تهیه محیط‌های کشت ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محیط کشت شامل ترکیبی از مواد غذایی، نمک‌ها و سایر مواد لازم برای رشد و تکثیر میکروب‌ها است. محیط کشت کلمبیا آگاربیس به عنوان یک محیط کشت عمومی استفاده می‌شود که مناسب برای رشد و کشت انواع گونه‌های مختلف باکتری، قارچ‌ها و میکروارگانیسم‌های دیگر می‌باشد. این محیط کشت معمولاً بدون افزودن مواد اختصاصی برای شناسایی میکروب‌ها به‌کار می‌رود و به عنوان یک پایه عمومی برای تهیه محیط‌های کشت ویژه مانند محیط کشت مانتوکس آگاربیس (MacConkey agar base)، انتخاب می‌شود. با استفاده از محیط کشت کلمبیا آگاربیس، می‌توان میکروب‌ها را از نمونه‌های مختلف محیطی و بالینی کشف و جداسازی کرده و نیز به منظور انجام آزمایشات تشخیصی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف به کار برد. شرکت دانش پژوهان شیمی واردکننده اصلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص برند مرک آلمان و سیگماآلدریچ در ایران می باشد. جهت خرید محیط کشت مک کانکی براث می توانید با همکاران این مجموعه تماس حاصل نمائید.

محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455

محیط کشت کلمبیا آگاربیس یکی از محیط‌های معمول است که در آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی برای رشد و کشت باکتری‌ها به‌کار می‌رود. این محیط کشت شامل مواد اساسی مانند پپتون، یاخته آگار، نمک‌ها و کربوهیدرات‌ها است. یاخته آگار به‌عنوان یک ژل آگاری که برای رشد و تکثیر باکتری‌ها استفاده می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این محیط کشت به‌عنوان یک محیط کشت عمومی استفاده می‌شود و مناسب برای رشد انواع مختلف باکتری، قارچ‌ها و میکروارگانیسم‌های دیگر است. با استفاده از محیط کشت کلمبیا آگاربیس، می‌توان میکروب‌ها را از نمونه‌های مختلف محیطی و بالینی جدا کرده و آنها را شناسایی و تحلیل نمود. همچنین، این محیط کشت برای انجام آزمایشات تشخیصی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف علمی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455 با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد محیط کشت کلمبیا آگاربیس، آن را یک ابزار مهم در زمینه میکروبیولوژی می‌بینند که از آن برای تحقیقات متعدد و ارزیابی‌های میکروبی مختلف استفاده می‌شود. محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455

محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455

ساختار محیط کشت کلمبیا آگاربیس

محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455 (Columbia agar base) یک محیط کشت اساسی است که برای رشد و کشت میکروب‌ها استفاده می‌شود. این محیط کشت معمولاً شامل مواد زیر است:
  • پپتون: منبع غذایی اصلی برای باکتری‌ها که پروتئین هیدرولیز شده است و از آنها امینو اسیدها تولید می‌شود.
  • یاخته آگار: یاخته آگار به عنوان یک ژل آگاری که جهت سهولت در رشد باکتری‌ها و ایجاد کلونی‌های قابل مشاهده استفاده می‌شود. محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455
  • نمک‌ها: شامل نمک‌های مختلفی مانند کلرید سدیم، فسفات دی‌پتاسیم و نمک‌های دیگر که از لحاظ معدنی مورد نیاز برای رشد میکروب‌ها هستند.
  • گلوکز یا سوربیتول: این کربوهیدرات‌ها به عنوان منابع انرژی برای رشد باکتری‌ها در محیط کشت استفاده می‌شوند.
  • مواد تکمیلی: ممکن است مواد دیگری مانند آب مقطر به عنوان حلال و مواد انتخابی مانند مواد آنتی‌بیوتیکی برای جلوگیری از رشد میکروب‌های غیرموردنظر اضافه شود. محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455
با ترکیب این مواد، یک محیط کشت با خصوصیات مناسب برای رشد و تکثیر میکروب‌ها به‌وجود می‌آید. ساختار محیط کشت کلمبیا آگاربیس متناسب با نیازهای کشت میکروبی و تحقیقات مختلف می‌تواند متغیر باشد و بسته به موارد خاص ممکن است تغییر کند.

چه باکتری‌هایی می‌توانند در این محیط کشت رشد کنند؟

محیط کشت کلمبیا آگاربیس (Colombia Agarbase culture medium) برای رشد و تکثیر گونه‌های مختلف باکتری، قارچ و سایر میکروارگانیسم‌ها مناسب است. با این حال، باکتری‌های زیر به خوبی در این محیط کشت رشد می‌کنند:

– باکتری‌های گرم مثبت مانند استافیلوکوک، استرپتوکوک، لیستریا و برخی گونه‌های کلوستریدیوم.
– باکتری‌های گرم منفی مانند هموفیلوس، نایسریا، پیزوموناس، موراکسلا و برخی گونه‌های شیگلا.
– قارچ‌های مختلف مانند کاندیدا، آسپرژیلوس و موجودات دیگری که برای تشخیص و درمان عفونت‌های قارچی مورد استفاده قرار می‌گیرند. محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455

با توجه به مطالعات جدید، این محیط کشت همچنین برای رشد برخی از باکتری‌هایی مانند لاکتوباسیلوس، بیفیدوباکتریوم و لاکتوکوکوس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455

آیا محیط کشت کلمبیا آگاربیس برای تشخیص عفونت‌های باکتریایی نیز استفاده می‌شود؟

بله، محیط کشت کلمبیا آگاربیس (Colombia Agarbase culture medium) برای تشخیص عفونت‌های باکتریایی نیز استفاده می‌شود. این محیط کشت به عنوان یکی از محیط‌های کشت مورد استفاده در آزمایشات میکروبیولوژی است و به عنوان یکی از محیط‌های کشت اصلی در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تشخیص عفونت‌های باکتریایی، نمونه‌هایی مانند خون، ادرار، مدفوع، ترشحات و بخش‌های مختلف بدن مانند جراحی و ترمیم بازو و پایش بیماران در بیمارستان‌ها با استفاده از محیط کشت کلمبیا آگاربیس کشت می‌شوند. سپس پس از گذشت زمان مشخصی، با توجه به رشد باکتری‌ها روی محیط کشت، می‌توان از نوع باکتری مسئول بیماری و نیز از حساسیت آنتی‌بیوتیکی آن برای درمان بیماری استفاده کرد. محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455 بنابراین، محیط کشت کلمبیا آگاربیس یکی از محیط‌های کشت مورد استفاده در تشخیص و درمان عفونت‌های باکتریایی است.

آیا محیط کشت کلمبیا آگاربیس برای تشخیص عفونت‌های قارچی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

بله، محیط کشت کلمبیا آگاربیس (Colombia Agarbase culture medium) می‌تواند برای تشخیص عفونت‌های قارچی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این محیط کشت شامل موادی است که برای رشد و تکثیر قارچ‌ها مناسب هستند و به عنوان یکی از محیط‌های کشت اصلی در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های پزشکی برای تشخیص عفونت‌های قارچی مورد استفاده قرار می‌گیرد. محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455 برای تشخیص عفونت‌های قارچی، نمونه‌هایی مانند خون، ادرار، ترشحات و بخش‌های مختلف بدن مانند پوست و مویرگ‌های پوست با استفاده از محیط کشت کلمبیا آگاربیس کشت می‌شوند. سپس با توجه به رشد قارچ‌ها روی محیط کشت، می‌توان از نوع قارچ مسئول بیماری و نیز از حساسیت آن برای درمان بیماری استفاده کرد. بنابراین، محیط کشت کلمبیا آگاربیس یکی از محیط‌های کشت مورد استفاده در تشخیص و درمان عفونت‌های قارچی است.

خرید محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455

شرکت دانش پژوهان شیمی که نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران، با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش، جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده های با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455 با بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل نمودن از صحت نام محصول، کد، شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد.

                                   زمان ارسال سفارشات از انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد

                                               نحوه ارسال کالای مشتریان: تهران توسط پیک

خرید محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455

آیا محیط کشت کلمبیا آگاربیس برای تشخیص عفونت‌های دیگری هم استفاده می‌شود؟

بله، محیط کشت کلمبیا آگاربیس (Colombia Agarbase culture medium) ممکن است برای تشخیص عفونت‌های دیگری نیز استفاده شود. این محیط کشت شامل ترکیبی از موادی است که برای رشد و تکثیر گونه‌های مختلف باکتری، قارچ و سایر میکروارگانیسم‌ها مناسب هستند. با این حال، استفاده از این محیط کشت برای تشخیص عفونت‌های دیگری عمدتاً به دلیل محدودیت‌های آن در تشخیص برخی از باکتری‌ها و وجود محیط‌های کشت خاص‌تری مانند محیط کشت سابورو بهتر است. بعضی از موارد کاربرد محیط کشت کلمبیا آگاربیس در تشخیص عفونت‌های دیگر شامل:

– تشخیص عفونت‌های ادراری: باکتری‌هایی مانند اشریشیا کلی، کلبسیلا و پروتئوس در این محیط کشت رشد می‌کنند و با توجه به رشد آنها می‌توان از نوع باکتری مسئول بیماری و نیز از حساسیت آنتی‌بیوتیکی آن برای درمان بیماری استفاده کرد.
– تشخیص عفونت‌های تنفسی: باکتری‌هایی مانند استرپتوکوک پنومونیه و هموفیلوس در این محیط کشت رشد می‌کنند و می‌توان از آنها برای تشخیص عفونت‌های تنفسی استفاده کرد.
– تشخیص عفونت‌های پوستی: باکتری‌هایی مانند استافیلوکوک و استرپتوکوک در این محیط کشت رشد می‌کنند و می‌توان از آنها برای تشخیص عفونت‌های پوستی استفاده کرد. محیط کشت کلمبیا آگاربیس (Columbia agar (base کدمرک 110455

بنابراین، استفاده از محیط کشت کلمبیا آگاربیس برای تشخیص عفونت‌های دیگری نیز ممکن است، اما برای تشخیص عفونت‌های خاص‌تری مانند عفونت‌های گوارشی و تناسلی، محیط‌های کشت خاص دیگری مانند محیط کشت تیوگلیکولات بهتر است. محیط کشت کلمبیا آگاربیس (Columbia agar (base کدمرک 110455

آیا محیط کشت کلمبیا آگاربیس برای تشخیص عفونت‌های گوارشی مناسب است؟

محیط کشت کلمبیا آگاربیس (Colombia Agarbase culture medium) ممکن است برای تشخیص عفونت‌های گوارشی هم استفاده شود، اما این محیط کشت عمدتاً برای تشخیص عفونت‌هایی که اغلب از طریق خون، تنفس یا عفونت‌های جراحی به بیمار رسیده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تشخیص عفونت‌های گوارشی، محیط کشت خاصی با نام محیط کشت ماک‌کانکی (MacConkey agar) استفاده می‌شود. محیط کشت ماک‌کانکی شامل موادی است که به باکتری‌های گرم منفی که قادر به فعالیت لاکتوز نیستند، اجازه می‌دهد که رشد کنند و یک کلونی قرمز رنگ را در نتیجه به دنبال دارد. این محیط کشت به عنوان یکی از محیط‌های کشت اصلی در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های پزشکی برای تشخیص عفونت‌های گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، برای تشخیص عفونت‌های گوارشی، محیط کشت ماک‌کانکی به عنوان محیط کشت اصلی استفاده می‌شود و استفاده از محیط کشت کلمبیا آگاربیس در صورت لزوم و به دلیل محدودیت‌های آن در تشخیص عفونت‌های گوارشی، ممکن است توصیه نشود.

کاربرد محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455

محیط کشت کلمبیا آگاربیس (Colombia Agarbase culture medium) یکی از محیط‌های کشت اصلی در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های پزشکی است که برای رشد و تکثیر گونه‌های مختلف باکتری، قارچ و سایر میکروارگانیسم‌ها مناسب است. این محیط کشت شامل ترکیبی از موادی است که به میکروارگانیسم‌ها اجازه می‌دهد تا رشد کنند و به صورت جداگانه شناسایی شوند. محیط کشت کلمبیا آگاربیس (Columbia agar (base کدمرک 110455 بعضی از کاربردهای محیط کشت کلمبیا آگاربیس عبارتند از: 1- تشخیص عفونت‌های خونی: باکتری‌هایی مانند استافیلوکوک‌ها و استرپتوکوک‌ها در این محیط کشت رشد می‌کنند و می‌توان از آنها برای تشخیص عفونت‌های خونی استفاده کرد. 2- تشخیص عفونت‌های تنفسی: باکتری‌هایی مانند هموفیلوس و پنوموکوک در این محیط کشت رشد می‌کنند و می‌توان از آنها برای تشخیص عفونت‌های تنفسی استفاده کرد. محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455 3- تشخیص عفونت‌های پوستی: باکتری‌هایی مانند استافیلوکوک و استرپتوکوک در این محیط کشت رشد می‌کنند و می‌توان از آنها برای تشخیص عفونت‌های پوستی استفاده کرد. محیط کشت کلمبیا آگاربیس (Columbia agar (base کدمرک 110455 4- تشخیص عفونت‌های ادراری: باکتری‌هایی مانند کلبسیلا و اشریشیا در این محیط کشت رشد می‌کنند و می‌توان از آنها برای تشخیص عفونت‌های ادراری استفاده کرد.محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455 5- تشخیص عفونت‌های جراحی: با استفاده از این محیط کشت می‌توان عفونت‌هایی که از طریق جراحی به بیمار رسیده‌اند را تشخیص داد. محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455 بنابراین، محیط کشت کلمبیا آگاربیس یکی از محیط‌های کشت پرکاربرد در زمینه تشخیص عفونت‌های مختلف است.

فروش محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455

فروش محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات (مرک آلمان) محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455 می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است.شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم. جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت محیط کشت کلمبیا آگاربیس کدمرک 110455 میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)