دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

سدیم تری پلی فسفات صنعتی

سدیم تری پلی فسفات صنعتی یک ترکیب شیمیایی است که در صنایع مختلف به کار می‌رود. این ترکیب معمولاً به صورت پودر سفید یا بلورهای بیضی شکل در ظاهر خود دیده می‌شود. سدیم تری پلی فسفات در صنایع مختلفی از جمله صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع داروسازی و صنایع خوراکی به عنوان یک ماده افزودنی و پایستگی‌دهنده استفاده می‌شود.

شرکت دانش پژوهان شیمی وارد کننده اصلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص برند مرک آلمان و سیگماآلدریچ و همچنین صنعتی در ایران می باشد. سدیم تری پلی فسفات صنعتی  یکی از محصولات موحود در این شرکت جهت ارائه به مشتریان گرامی است.

سدیم تری پلی فسفات صنعتی

سدیم تری پلی فسفات، یک ترکیب شیمیایی است که در صنایع مختلف به کار می‌رود. این ترکیب معمولاً به صورت پودر سفید یا بلورهای بیضی شکل در ظاهر خود دیده می‌شود. سدیم تری پلی فسفات در صنایع مختلفی از جمله صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع داروسازی و صنایع خوراکی به عنوان یک ماده افزودنی و پایستگی‌دهنده استفاده می‌شود.

  • در صنایع غذایی، سدیم تری پلی فسفات به عنوان یک عامل پایستگی و پایداری برای مواد غذایی مانند پنیر، سس‌ها، ماست، انواع چیپس و محصولات پروتئینی استفاده می‌شود. این ترکیب بهبود دهنده خواص رنگ‌دهی و ماندگاری محصولات غذایی می‌باشد.
  • همچنین در صنایع داروسازی، سدیم تری پلی فسفات به عنوان یک ماده پایدارکننده و پوشش‌دهنده در فرآیندهای تولید داروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب می‌تواند خواص جاذبی و پوششی در داروها ایجاد کند و از تجزیه و تحلل آنها جلوگیری کند.
  • در صنایع شیمیایی و خوراکی نیز، سدیم تری پلی فسفات به عنوان یک ماده افزودنی برای تولید محصولات شیمیایی و خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیب به دلیل ویژگی‌های پایداری، پایستگی و قابلیت افزایش ماندگاری محصولات، در صنایع مختلف بسیار مورد توجه است.
سدیم تری پلی فسفات صنعتی

سدیم تری پلی فسفات صنعتی

مشخصات سدیم تری پلی فسفات

  • نام ماده: سدیم تری پلی فسفات
  • نام انگلیسی: Sodium tripolyphosphate
  • نام تجاری: تری پلی، تری پلی پودر، ترمفوس، پنتا سدیم تری پلی فسفات Polygon – STP -TPP -_STPP
  • PH  درمحدوده 9 الی 10
  • فرمول شیمیایی: Na5PO3O10.nH2O
  • CAS: 4-29-7758

ساختار سدیم تری پلی فسفات صنعتی

سدیم تری پلی فسفات یک ترکیب شیمیایی است که شامل اتم‌های سدیم، فسفر و اکسیژن است. ساختار این ترکیب به صورت یک زنجیره طولانی از واحدهای پلی فسفاتی که به اتم‌های سدیم پیوسته‌اند، شکل می‌گیرد. این زنجیره‌های پلی فسفاتی شامل یک یا چند گروه فسفات (-PO4) هستند که به اتم‌های سدیم متصل شده‌اند. معمولاً این ترکیب به صورت پودر سفید یا بلورهای بیضی شکل در ظاهر خود دیده می‌شود.

ساختار سدیم تری پلی فسفات در واقع شامل زنجیره‌های پلیمری است که از واحدهای پلی فسفاتی تشکیل شده‌اند. این واحدهای پلی فسفاتی شامل گروه فسفات (-PO4) هستند که به طول یک زنجیره پلیمری به اتم‌های سدیم متصل شده‌اند. این زنجیره‌های پلی فسفاتی باعث ایجاد ساختاری پایدار و قابل استفاده در صنایع مختلف می‌شوند.

فرمول سدیم تری پلی فسفات صنعتی

فرمول شیمیایی سدیم تری پلی فسفات صنعتی به صورت Na3PO4 نمایش داده می‌شود.

سدیم تری پلی فسفات (Sodium Tripolyphosphate)

سدیم تری پلی فسفات به اختصارSTPP یک از ترکیبات شیمیایی پر مصرف و موثر درصنعت مواد پاک کننده درکنار مواد شوینده ای مانند تگزاپن، سولفونیک اسید، گلیسیرین، سولفوریک اسید، مونو اتانول آمین، دی اتانول آمین و تری اتانول آمین می باشد. این ماده شیمیایی با فرمول شیمیایی Na5PO3O10 به عنوان ماده ای با قدرت بالای پاک کنندگی و نفوذ به درون الیاف پارچه و دیگر سطوح درمواد شوینده و پودرهای ماشین های لباسشویی و ظرف شویی شناخته شده و کاربرد گسترده ای دارد.

اسامی جایگزین این پلیمر سنتزی غیرآلی چند وجهی درصنایع شیمیایی عبارتند از: تری پلی، تری پلی پودر، ترمفوس، پنتاسدیم تری پلی فسفات Polygon ,STP,TPP,STPP این ماده شیمیایی با شماره ثبت سی ای اس به شماره 4-29-7758 و شماره پاپ کم 517047 موجود می باشد.

خرید سدیم تری پلی فسفات

فرایند سدیم تری پلی فسفات

سدیم تری پلی فسفات باظاهری پودری به رنگ سفید شناخته می شود و ویژگی های آن سبب شده است تا این ماده در صنایع مختلف به ویژه درتولید مواد شیمیایی تجاری جایگاه منحصر به فردی پیدا کند. ویژگی های سدیم تری پلی فسفات آنالیز شده به شرح زیر می باشد.

  • حلال درآب و نامحلول دراتانول
  • میزان سمی بودن تقریبا برابر صفر
  • سفیدی معادل 90 الی 2 درصد
  • ظاهر پودری سفیدرنگ چندوجهی
  • محلول 1 درمحدود 9 الی PH10
  • فرمول شیمیایی Na5PO3O10.nH2O
  • حلالیت در آب معادل 14 گرم درلیتر
  • دمای ذوب معادل 622 درجه سانتیگراد
  • جرم مولکولی معادل 864 گرم برمول
  • چگالی معادل 62 گرم بر سانتی مترمکعب
  • درجه خلوص محصول معادل 37 و 57 (نوع لایت) و 98 درصد

خرید سدیم تری پلی فسفات صنعتی

شرکت دانش پژوهان شیمی که نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران، با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش، جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده های با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید سدیم تری پلی فسفات صنعتی با بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل نمودن از صحت نام محصول، کد، شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد. 

                                   زمان ارسال سفارشات از انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد

                                               نحوه ارسال کالای مشتریان: تهران توسط پیک

                        ارسال شهرستان: توسط شرکت های حمل و نقل ( ترمینال، پست، تیپاکس)

نمک فسفات

سدیم تری پلی فسفات صنعتی یک نمک بی رنگ و سفید رنگ غیرآلی می باشد که به دو صورت غیرهیدرات و هگزا هیدرات موجود می باشد. از این ماده شیمیایی به صورت تری فسفات حلقه ای دربسیاری از ترکیبات شیمیایی فسفات های شناخته شده مانند دی فسفات، تری فسفات و پلی فسفات استفاده می شود. این ماده به عنوان نمک سدیم پلی فسفات پنتاآنیون و باز مزدوج تری فسفریک اسید نیز شناخته می شود. سدیم تری پلی فسفات صنعتی

سدیم تری پلی فسفات صنعتی دردسته بندی های فنی، به صورت ماده پودری، گرانولار، و آبرسان موجود است. همچنین نوع لایت یا سبک این ماده شیمیایی با درصد 57 در دسترس می باشد. از طرف دیگر محصول این ماده در دو گرید صنعتی و آزمایشگاهی موجود بوده که در گرید محصولات غذایی نیز کاربرد دارد. سدیم تری پلی فسفات صنعتی

کاربردهای سدیم تری پلی فسفات

سدیم تری پلی فسفات  به سبب خواص منحصر به فرد آن کاربردهای گسترده ای دارد. یکی از خاصیت های این مواد شیمیایی، خاصیت قلیایی بسیار شدید زنجیره فسفاته آن می باشد. این زنجیره در خنثی سازی محلول های اسیدی و بافری کردن محیط بسیار تاثیرگذار است به طوری که این ماده به راحتی با کاتیون های فلزی به ویژه فلزات گروه اول و دوم (فلزات قلیایی و قلیایی خاکی) موجود در محلول های آبی مانند +Ca2 و +Mg2 پیوند برقرار می کند. در این فرایند این ماده شیمیایی به عنوان عامل کیلیت ساز عمل می کند. این امر سبب شده است تا ازاین ماده در صنایع مواد شوینده استفاده شود.

عوامل شوینده در آب های سخت با غلظت بالایی از یون های کلسیم و منیزیم غیر فعال شده و نیاز به کمپلس کردن این مواد درآب دارند. سدیم تری پلی فسفات می تواند به عنوان عامل کمپلس کننده منیزیم و کلسیم، سختی آب را بکاهد و موجب بهبود عملکرد شوینده ها در آب های سخت شود. به طور کلی عمده مصرف این ماده شیمیایی در تولید شوینده های سنتتیک می باشد. سدیم تری پلی فسفات صنعتی

این ماده همچنین به عنوان ماده اولیه مهم در صنایع پلیمرهای سنتزی قرار می گیرد و جزء اصلی و اساسی پودرهای سنتتیک تری پلی فسفات در حدود 30 الی 50 درصد میباشد. خایت مذکورقلیایی بودن این ماده سبب شده است تا در مواد شوینده دندان اعم از خمیرهای دندان استفاده گسترده ای شود. سدیم تری پلی فسفات صنعتی

سدیم تری پلی فسفات صنعتی درموارد دیگر در صنایع کاشی سازی، صنعت آب، تصفیه آب، نساجی، صنایع تولیدکاغذ و پتروشیمی کاربرد دارد.

پودرسدیم تری پلی فسفات

  • پودر سدیم تری پلی فسفات سنگین
  • سدیم تری پلی فسفات سبک یا لایت
  • سدیم تری پلی فسفات با گرید کاشی سرامیک و شوینده

این ماده شیمیایی ازنظرآلوتراپی به سه شکل زیر دسته بندی می شود:

  • فاز یک STPP فاز ترمودینامیکی که در دمای بالا تولید می شود سدیم تری پلی فسفات صنعتی
  • فاز دو STPP فاز سینتیکی که در دمای پایین تولید می شود
  • فاز سوم STPP که به همراه بلوری با شش مولکول آب موجود بوده و از افزودن فاز یک و دو به دست می آید

این ماده شیمیایی دردمای محیط پایدار بوده و در حرارت های بالا به صورت ناپایدار می باشد. همچنین در دمای 100 درجه سانتیگراد، این ماده به پیرو فسفات و فسفات تبدیل می شود. سدیم تری پلی فسفات صنعتی

تولید سدیم تری پلی فسفات

فروش سدیم تری پلی فسفات صنعتی

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص فروش سدیم تری پلی فسفات صنعتی می باشد.که در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت سدیم تری پلی فسفات صنعتی میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)