دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات

سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات کد 103965 یا سولفات آهن هپتا هیدرات (II) یک ترکیب شیمیایی است که از دو عنصر اصلی، یعنی آهن (Fe) و گوگرد (S) تشکیل شده است. در این ترکیب، آهن با اکسایش +2 حضور دارد که به عنوان آهن دو اکسید شناخته می‌شود. همچنین، تعداد هفت مولکول آب نیز به هر مولکول از این ترکیب پیوسته است.

نام این ترکیب به صورت کامل “سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات” است که به انگلیسی با Iron(II) sulfate heptahydrate نمایش داده می‌شود. این ترکیب به صورت یک جامد بلورین و بسته به شرایط محیط، ممکن است در طبیعت به صورت یک ترکیب هیدراته با تعداد مختلفی از آب وجود داشته باشد.

شرکت دانش پژوهان شیمی واردکننده اصلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص برند مرک آلمان و سیگماآلدریچ در ایران می باشد. سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات کد 103965 یکی از محصولات تولیدی شرکت مرک آلمان می باشد. این شرکت یکی از بزرگترین کمپانی های تولیدی مواد شیمیایی آزمایشگاهی در جهان می باشد که در بین محققین و دانشمندان و… از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات

سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات یک ترکیب شیمیایی است که از آهن و گوگرد تشکیل شده است. فرمول شیمیایی آن FeSO₄.7H₂O می‌باشد، که نمایانگر دو اتم آهن با اکسایش +2 و هفت مولکول آب در ساختار مولکولی آن است. این ترکیب به عنوان هیدرات سولفات آهن شناخته می‌شود و در شرایط مختلف به صورت بلورهای سفید یا سبز رنگ ظاهر می‌شود.

سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات به عنوان یک منبع آهن و گوگرد در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، پزشکی، و صنایع غذایی استفاده می‌شود. همچنین، در آزمایشگاه‌ها به عنوان یک ماده شیمیایی کاربرد دارد. وجود هفت مولکول آب در ساختار آن باعث می‌شود که این ترکیب به عنوان یک هیدرات با خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاص تشخیص داده شود.

سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات

مشخصات سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات

  • کد: 103965
  • نام ماده: سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات
  • نام لاتین: Iron(II) sulfate heptahydrate
  • مترادف: Iron vitriol
  • CAS: 7782-63-0
  • EC Number: 231-753-5
  • Molar Mass: 278.01 g/mol
  • Chemical Formula: FeSO₄ * 7H₂O
  •  Hill Formula: FeO₄S * 7H₂O
  • Grade: ACS,ISO,Reag. Ph Eur
  • بسته بندی: 100g – 500g -1kg – 5kg

مشخصات سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات

ساختار سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات

ساختار سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات به صورت زیر است:

سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات یک ترکیب هیدراته است که از دو اتم آهن با اکسیداسیون +2 و هفت مولکول آب در هر مولکول سولفات آهن تشکیل شده است. فرمول شیمیایی آن FeSO₄.7H₂O می‌باشد. در ساختار این ترکیب، هفت مولکول آب به عنوان هیدرات به طور مستقیم به سولفات آهن متصل می‌شوند.

ساختار کل سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات شبیه به ساختارهای دیگر هیدرات‌های آهن است، که آب در ساختار به عنوان یک مولکول مستقل حضور دارد و با آهن به صورت هیدروژن‌پیوند به ارتباط است. این ساختار موجب اختصاص خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاص به این ترکیب می‌شود.

کاربرد سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات

سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات به عنوان یک ترکیب شیمیایی در موارد مختلف کاربرد دارد. برخی از کاربردهای این ترکیب عبارتند از:

  • کشاورزی: این ترکیب به عنوان یک منبع آهن در کودها استفاده می‌شود. آهن یک عنصر مهم برای رشد گیاهان است و می‌تواند بهبود فرآیند‌های فیزیولوژیکی گیاهان را تسهیل کند.
  • صنایع غذایی: در برخی از مواد غذایی، مانند آغازگاه‌های غذایی و مکمل‌های غذایی، این ترکیب به عنوان یک منبع آهن افزوده می‌شود تا نیازهای آهنی برطرف شود.
  • پزشکی: در برخی از موارد در صنعت داروسازی، از سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات به عنوان یک ترکیب آهنی در تهیه داروها استفاده می‌شود، به ویژه برای درمان کم‌خونی یا کاهش نقائص آهن در بدن.
  • آزمایشگاهی: این ترکیب به عنوان یک ماده شیمیایی در آزمایشگاه‌ها برای انجام آزمایشات و تحقیقات شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صنعت تصفیه آب: برخی از فرآیندهای تصفیه آب از جمله حذف فلزات سنگین از آب از سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات بهره می‌برند.

مهم است به یاد داشته باشید که هر استفاده از این ترکیب باید با دقت و مطابق با دستورالعمل‌ها و استانداردهای ایمنی انجام شود.

خرید سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات کد 103965

شرکت دانش پژوهان شیمی که نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران، با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش، جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده های با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات کد 103965 با بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل نمودن از صحت نام محصول، کد، شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد. 

                                   زمان ارسال سفارشات از انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد

                                               نحوه ارسال کالای مشتریان: تهران توسط پیک

                        ارسال شهرستان: توسط شرکت های حمل و نقل ( ترمینال، پست، تیپاکس)

خرید سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات کد 103965

اقدامات بیوشیمی ماده Iron(II) sulfate heptahydrate

سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات در اقدامات بیوشیمیایی چندین نقش اساسی دارد. این ماده به عنوان یک منبع آهن در سلول‌ها و سیستم‌های بیولوژیکی اهمیت دارد. در زیر، برخی از اقدامات بیوشیمیایی مهم این ترکیب ذکر شده است:

  1. مشارکت در فعالیت‌های آنزیمی: آهن به عنوان یک عنصر اساسی در ساختار برخی از آنزیم‌ها حضور دارد. آنزیم‌ها نقش مهمی در فعالیت‌های بیوشیمیایی و کاتالیز را ایفا می‌کنند. سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات می‌تواند به عنوان منبع آهن برای ساختار آنزیم‌ها در سلول‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
  2. مشارکت در ترکیب هم‌گروه هموگلوبین: هموگلوبین، پروتئین حمل کننده اکسیژن در خون، حاوی یک اتم آهن است. سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات می‌تواند به عنوان یک منبع آهن در فرآیند ترکیب هموگلوبین در سلول‌های خون مورد استفاده قرار گیرد.
  3. مشارکت در فرآیندهای تنظیمی سلولی: آهن در فعالیت‌های متعدد سلولی و تنظیم فعالیت‌های ژنتیکی نیز نقش دارد. سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات می‌تواند در این فرآیندها به عنوان یک عنصر تنظیم‌کننده شرکت کند.

مهم است که استفاده از سولفات آهن دو (II) هپتاهیدرات در محیط‌های بیولوژیکی با دقت انجام شود تا از موارد مرتبط با سلامتی و ایمنی حفاظت شود.

قیمت – فروش سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات کد 103965

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات (مرک آلمان) و فروش سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات کد 103965 می باشد.که در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت سولفات آهن 2 ظرفیتی هپتاهیدرات کد 103965 میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)