دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

محیط کشت مانیتول سالت آگار

محیط کشت مانیتول سالت آگار یک محیط مخصوص است که برای کشت باکتری‌ها یا سلول‌های گیاهی به منظور تولید مانیتول مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محیط کشت شامل مواد غذایی مورد نیاز برای رشد و تکثیر میکروب‌ها است، همچنین از نمک‌ها و فسفات‌ها برای تنظیم موازنه‌ی غذایی استفاده می‌شود. مانیتول، یک شکر الکلی است که در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی و داروسازی استفاده می‌شود.

محیط کشت مانیتول سالت آگار با توجه به پایداری و قابلیت انتخابی بالا برای باکتری‌ها، به عنوان یک محیط کارآمد برای تولید مانیتول شناخته شده است. این محیط کشت محیطی مناسب برای انجام آزمایش‌ها و تحقیقات در زمینه‌های مرتبط با تولید مانیتول می‌باشد و در کشاورزی نیز کاربردهای متعددی دارد.

شرکت دانش پژوهان شیمی واردکننده اصلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص برند مرک آلمان و سیگماآلدریچ در ایران می باشد. جهت خرید محیط کشت می توانید با همکاران این مجموعه تماس حاصل نمائید.

محیط کشت مانیتول سالت آگار

محیط کشت “سالت آگار” یکی از محیط‌های کشت مخصوص است که برای کشت باکتری‌ها و یا سلول‌های گیاهی به منظور تولید مواد خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. محیط کشت مانیتول، یکی از انواع محیط‌های کشت سلولی است که برای کشت باکتری‌ها یا بافت‌های گیاهی به منظور تولید مانیتول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مانیتول یک نوع شکر الکلی است که برای مصارف مختلف در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، داروسازی، و کشاورزی استفاده می‌شود. محیط کشت سالت آگار یکی از محیط‌های کشت محبوب برای کشت باکتری‌هاست که محیطی با پایداری خوب و قابلیت انتخابی بالا برای باکتری‌ها فراهم می‌کند.

در محیط کشت سالت آگار، مانیتول به عنوان یک منبع کربن استفاده می‌شود. این محیط کشت شامل مواد مغذی مخصوصی است که نیازهای غذایی باکتری‌ها را برطرف می‌کند و از توازن مناسبی از نمک‌ها (مانند کلرید سدیم و فسفات) برخوردار است که برای رشد و تکثیر باکتری‌ها حیاتی است.

با استفاده از این محیط کشت، می‌توان میکروب‌ها را برای تولید مانیتول یا دیگر محصولات مورد نظر تحت کنترل داشته و فرآیندهای مختلف را مطالعه کرد.

محیط کشت مانیتول سالت آگار

مشخصات محیط کشت مانیتول سالت آگار

محیط کشت مانیتول سالت آگار شامل مواد زیر می‌باشد:

مانیتول: به عنوان منبع اصلی کربن برای باکتری‌ها یا سلول‌های گیاهی در محیط کشت.
نمک‌ها: از جمله نمک‌هایی مانند کلرید سدیم که برای تنظیم فشار اسموزیس و تعادل اسموزیس با محیط استفاده می‌شود.
فسفات‌ها: برای تامین نیازهای فسفری میکروب‌ها و سلول‌های گیاهی.
مواد غذایی دیگر: شامل موادی مانند نیترات‌ها، کربنات‌ها، و غیره که برای رشد و تکثیر میکروب‌ها و یا سلول‌های گیاهی ضروری هستند.
آب: برای تشکیل حالت مایع و مخلوط شدن مواد مختلف و ایجاد محیط مناسب برای رشد و تکثیر.
پایدارکننده‌ها: برای جلوگیری از رشد میکروب‌های غیرمطلوب و حفظ پایداری محیط کشت.
پایه‌های مختلف: مانند آگار آگار، که به عنوان محیط ژله‌ای برای حفظ و حمایت از سلول‌ها در محیط کشت عمل می‌کند.

این مشخصات کلی محیط کشت مانیتول سالت آگار را تشکیل می‌دهند که برای تولید مانیتول و یا انجام آزمایشات و تحقیقات مرتبط با آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختار محیط کشت مانیتول سالت آگار

ساختار محیط کشت مانیتول سالت آگار معمولاً شامل یک مخلوط محلول آبی و جامد است که در آن مانیتول به عنوان منبع اصلی کربن و نمک‌ها به عنوان تنظیم‌کننده فشار اسموزیس حضور دارند. معمولاً این محیط شامل مواد زیر است:

۱. مانیتول: که به عنوان منبع اصلی کربن برای میکروب‌ها یا سلول‌های گیاهی عمل می‌کند.
۲. نمک‌ها: مانند کلرید سدیم و دیگر نمک‌ها که برای تنظیم فشار اسموزیس و تعادل اسموزیس با محیط استفاده می‌شوند.
۳. فسفات‌ها: که برای تامین نیازهای فسفری میکروب‌ها یا سلول‌های گیاهی ضروری هستند.
۴. مواد غذایی دیگر: شامل نیترات‌ها، کربنات‌ها و مواد غذایی دیگر که برای رشد و تکثیر میکروب‌ها یا سلول‌های گیاهی لازم است.
۵. آب: که به عنوان محلول حمل و نقل مواد غذایی و تشکیل محیط مایع محیط کشت عمل می‌کند.

به علاوه، ممکن است پایدارکننده‌ها و پایه‌های مختلف نیز به محیط کشت اضافه شوند تا از رشد میکروب‌های غیرمطلوب جلوگیری کرده و سلول‌ها را در محیط حفظ کنند. این ساختارها به منظور ایجاد محیطی مناسب برای رشد و تکثیر میکروب‌ها یا سلول‌های گیاهی و تولید مانیتول استفاده می‌شوند.

ساختار محیط کشت مانیتول سالت آگار

خرید محیط کشت مانیتول سالت آگار

شرکت دانش پژوهان شیمی که نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران، با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش، جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده های با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید محیط کشت مانیتول سالت آگار با بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل نمودن از صحت نام محصول، کد، شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد. 

                                   زمان ارسال سفارشات از انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد

                                               نحوه ارسال کالای مشتریان: تهران توسط پیک

                        ارسال شهرستان: توسط شرکت های حمل و نقل ( ترمینال، پست، تیپاکس)

کاربرد محیط کشت مانیتول سالت آگار

کاربرد اصلی محیط کشت مانیتول سالت آگار در تولید مانیتول است. این محیط کشت به عنوان یک محیط مناسب برای رشد و تکثیر باکتری‌ها یا سلول‌های گیاهی برای تولید مانیتول به کار می‌رود. مانیتول یک نوع شکر الکلی است که در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، داروسازی، و کشاورزی استفاده می‌شود.

با استفاده از محیط کشت مانیتول سالت آگار، می‌توان میکروب‌ها یا سلول‌های گیاهی را در شرایط کنترل شده و بهینه تحت فرآیندهای مختلف کشت کرده و مانیتول را با بهره‌وری بیشتر تولید کرد. این محیط کشت همچنین برای تحقیقات علمی و انجام آزمایش‌های مرتبط با تولید مانیتول و کاربردهای آن استفاده می‌شود.

مراحل راه اندازی محیط کشت مانیتول سالت آگار

مراحل راه‌اندازی محیط کشت مانیتول سالت آگار عبارتند از:

  • آماده‌سازی مواد: مراحل شروع با آماده‌سازی مواد شروع می‌شود. این شامل تهیه مواد اولیه شامل مانیتول، نمک‌ها، فسفات‌ها و سایر مواد غذایی مورد نیاز برای رشد میکروب‌ها یا سلول‌های گیاهی می‌باشد.
  • تهیه محلول: با ترکیب مواد به مقادیر مناسب و تغلیظ، محلول مورد نیاز برای محیط کشت تهیه می‌شود. این محلول شامل آب و مواد غذایی است که برای رشد میکروب‌ها یا سلول‌های گیاهی لازم است.
  • تعقیم و استریل‌سازی: تمامی وسایل و ظروف مورد استفاده برای تهیه محیط کشت باید به دقت تعقیم و استریل شوند تا از ورود میکروب‌های غیرمطلوب به محیط کشت جلوگیری شود.
  • مخلوط کردن محلول: پس از تهیه محلول مورد نیاز، مواد به دقت با یکدیگر مخلوط می‌شوند تا تمامی عناصر به‌طور یکنواخت در محیط حل شوند.
  • ریختن محیط کشت: محیط کشت در ظروف مخصوصی ریخته می‌شود و به وسیلهٔ ابزار مناسب مشخصه‌این آن ایجاد می‌گردد.
  • انتقال سلول‌ها یا میکروب‌ها: پس از تهیه محیط کشت، سلول‌های گیاهی یا میکروب‌های مورد نظر با استفاده از تکنیک‌های استریل به محیط کشت منتقل می‌شوند.
  • نگهداری و ترمیم: محیط کشت باید در شرایط مناسب نگهداری شود، از جمله دمای مناسب، نور، و مواد غذایی مناسب تا سلول‌ها یا میکروب‌ها به خوبی رشد کنند و مانیتول تولید کنند.

فروش محیط کشت مانیتول سالت آگار

فروش محیط کشت مانیتول سالت آگار

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص فروش محیط کشت مانیتول سالت آگار  می باشد. این شرکت در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت محیط کشت مانیتول سالت آگار میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

 

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)