دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177

دانش پژوهان شیمی وارد کننده و توضیع کننده مواد شیمیایی اورجینال بخصوص محصولات نایاب درایران است، اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177 را می توانید از این شرکت تهیه نمایید. همانطور که می دانید کمپانی مرک آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توضیع کنندگان مواد شیمیایی در دنیا به شمار می رود.

اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177

اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177 یکی از اجزای بعضی از سوخت ها است و علاوه بر آن به عنوان حلال نیز مورد استفاده می باشد. خصوصیات پنتان بسیار شبیه بوتان و هگزان است. پنتان دارای سه ایزومر نرمال پنتان، ایزوپنتان، و نئوپنتان است. ایزومرهای شاخه ای پنتان، بسیار پایدارتر از ایزومر نرمال پنتان است. تعداد اتم های هیدروژن پنتان و سایر آلکان ها از دو برابر تعداد اتم های کربن دوتا بیشتر است.

کاربرد اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177

اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177

  • نام: اِن پنتان (نرمال پنتان)
  • نام لاتین: n-Pentane
  • کد کالا: 107177
  • فرمول: H3C(CH2)3CH3
  • جرم مولکولی: g/mo 72,15
  • CAS No: 109-66-0
  • برند: مرک آلمان
  • اسامی مترادف: آمیل هیدرید – اسکلی سولو
  • محصولات مرتبط: هگزان، پروپان
  • بسته بندی: 1 لیتری – 2.5 لیتری

پنتان یکی از فرار ترین هیدروکربن هایی است که در دمای اطاق مایع است. از پنتان اغلب به عنوان حلالی که به سهولت تبخیر می شود استفاده می گردد. از آنجایی که پنتان غیر قطبی است تنها مواد غیر قطبی در آن حل می شوند. همچنین پنتان یکی از اجزای سوخت های معمول است. از پنتان به عنوان عامل کف زا در تولید پلی استایرن فوم استفاده می شود. پنتان در واحدهای نیروی ژئوترمال کاربرد دارد.

اطلاعات ایمنی

در تماس با چشم تا 5000 پی پی ام تحریکی مشاهده نشده است. ان پنتان در تماس کوتاه با پوست سبب تحریک پوست نمی شود ولی در مطالعات انجام گرفته تماس طولانی با این ماده سبب تحریم شدید پوست شده است. خوردن این ماده باعث تهوع و استفراغ می شود ولی سمیت ندارد. پنتان بسیار اشتعال پذیر است.

خلاصه

ترک خوردگی کاتالیستی n-پنتان بر روی یک سری از زئولیت های MFI با نسبت های مختلف SiO2/Al2O3 (30، 80، 280، 500، و 1500) با استفاده از یک راکتور بستر ثابت که در دمای 550-650 درجه سانتی گراد کار می کرد، مورد مطالعه قرار گرفت. سایر زئولیت‌های MFI (SiO2/Al2O3 = 280) با مورفولوژی و اندازه‌های کریستالی مختلف (مانند اندازه بلور بزرگ و نانو) نیز سنتز و برای ترک‌خوردگی n-پنتان آزمایش شدند.

اثرات اصلاح زئولیت MFI با آمونیاک و فسفر بر خواص فیزیکوشیمیایی و فعالیت کاتالیزوری آن مورد بررسی قرار گرفت. در میان زئولیت‌های MFI مادر، MFI (280) انتخاب‌پذیری بالایی (51%) نسبت به الفین‌های سبک (C3=/C2=0.7) در دمای 650 درجه سانتی‌گراد با آلکان‌های C1-C4 (38%) ناخواسته نشان داد.

زئولیت‌های MFI (280) اصلاح‌شده سطحی با اندازه‌های کریستالی و مورفولوژی متفاوت، با سرکوب واکنش‌های نامطلوب، نسبت به انتخاب‌پذیری پروپیلن بهبود یافته‌اند. زئولیت MFI اصلاح شده با فسفر با اندازه کریستال بزرگ برای بهبود انتخاب الفین سبک (52.2٪) با C3 = / C2 = ~ 1.3 و کاهش تشکیل آلکان های C1-C4 ناخواسته (8٪) به دلیل سرکوب سایت های اسیدی قوی پیدا شد.

نتایج ارزیابی و توصیف برای MFI اصلاح شده (280) نشان داد که ادغام فسفر محل‌های اسیدی متوسطی را ایجاد می‌کند که توسط برخی از گونه‌های آلومینیومی غیر چارچوبی تثبیت شده‌اند، در نتیجه منجر به سرکوب تشکیل آلکان‌های C1-C4 ناخواسته با الفین‌های سبک بهبودیافته می‌شود. گزینش پذیری

چکیده گرافیکی

کلید واژه ها

کراکینگ کاتالیزوری – پنتان – فسفر – اصلاح شده MFIOLefins اتیلن پروپیلن

معرفی

توسعه سریع الفین های سبک (پروپیلن و اتیلن) عمدتاً در اکثر صنایع پلیمری و پتروشیمی توجه را برای توسعه تکنیک های جدید تولید کاتالیزوری با استفاده از آلکان ها به عنوان ماده اولیه آغاز کرد. پروپیلن و اتیلن عموماً از تجزیه بخار بخار / ترک خوردگی آلکانهای C2-C4 و نفتای سبک در دماهای بین 800-1000 درجه سانتیگراد به دست می آیند.

محدودیت اصلی در کراکینگ بخار، دمای بالای فرآیند است که 40 درصد انرژی مورد نیاز صنایع پتروشیمی جهانی را برآورد می کند. جریان نفتای سبک (عمدتاً n-C5 و n-C6) به دلیل فشار بخار بالا و عدد اکتان کم، به یک جزء ترکیب نامطلوب بنزین تبدیل شده است .

علاوه بر این، فرآیند پیرولیز منجر به آزادسازی CO2 زیادی می‌شود که یکی از عوامل اصلی گرمایش جهانی است. بنابراین، نیاز به یافتن یک مسیر کاتالیزوری برای کنترل توزیع محصول از طریق شرایط عملیاتی ملایم وجود دارد.

برخی از روش های معروف تبدیل کاتالیزوری برای تولید الفین های سبک عبارتند از هیدروژن زدایی از آلکان های سبک (پروپان و اتان)، متاتز آلکن ها (بوتن و اتیلن)، متانول به الفین (MTO)، و ترک خوردگی کاتالیزوری سیال (FCC). ترک خوردگی کاتالیستی آلکان های سبک (C2-C5) برای تولید اتیلن و پروپیلن به دلیل در دسترس بودن و هزینه کم آنها نسبت به آلکن های مربوطه، فرآیندی کارآمد است که در نتیجه منجر به مزیت اقتصادی می شود.

واکنش کراکینگ کاتالیزوری از انواع مواد خوراکی هیدروکربنی مانند نفتا، نفت سنگین و هیدروکربن های C4/C5  برای تولید الفین های سبک استفاده می کند. رافینیت C5، محصول جانبی جریان های پالایشگاه FCC و کراکینگ نفتا، منبع بالقوه ای برای تولید الفین های سبک است. اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177.

ادامه

تحقیقات متعددی بر روی انواع مختلف چارچوب های زئولیت برای تولید الفین های سبک از ترک خوردگی n-پنتان انجام شد. گروور و همکاران n-پنتان ترک خورده بر روی چهار سری زئولیت دی آلومیناسیون. HY (DHY)، H-mordenite (DHM)، MFI (DHZ) و Y فوق پایدار فلوئوردار (USYnF). مشخص شد که گزینش پذیری برای ایزومریزاسیون یا ترک خوردگی محصولات به ساختار زئولیت بستگی دارد. اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177.

ترک خوردگی بیش از DHZ افزایش یافت، در حالی که DHY و USYnF ایزومریزاسیون را ترجیح دادند. گزینش پذیری برای ایزومریزاسیون در DHM تقریبا 50٪ بود. هو و همکاران واکنش های ترک خوردگی n-پنتان را روی زئولیت های HZSM-35، H-Beta و HZSM-5 بررسی کردند. اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177.

زئولیت MFI بیشترین گزینش‌پذیری را برای الفین‌های سبک نشان داد، در حالی که MFI ترکیب‌شده با Ag به برش پیوند C-H کمک کرد، بنابراین انتخاب‌پذیری را برای الفین‌های سبک افزایش داد. تیواساسیث و همکاران اثر نانو حفره‌ها در ساختارهای مختلف زئولیت (H-FAU، H-ZSM-5 و H-FER) را بر مکانیسم واکنش برای ترک‌خوردگی n-پنتان با استفاده از اندازه‌گیری‌های عملکردی چگالی مورد مطالعه قرار دادند. اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177.

انرژی‌های فعال‌سازی اتیلن-پروپان و اتان-پروپیلن 0.5، 5.0 و 6.7 کیلوکالری در مول-1 متفاوت بودند. نتیجه گیری شد که استفاده از زئولیت های منفذ کوچک (H-FER) منجر به نسبت پروپیلن به اتیلن بالا می شود.

مطالعات ادبیات اخیر برای ترک کاتالیستی هیدروکربن‌های C5 با استفاده از کاتالیزورهای MFI میکرو و مزوپور تایید کرد که وجود شکل منفذی منحصر به فرد و محل‌های اسیدی متوسط منجر به بازده الفین سبک بالاتر می‌شود. لی و همکاران  طیفی از کاتالیزورهای MFI میکرو و مزوپور را با استفاده از روش قالب‌بندی کربن (0 تا 50 درصد وزنی) توسعه دادند. مزوپوروس افزایش یافته است.

ادامه

عملکرد کاتالیزورهای MFI، که انتشار واکنش‌دهنده را در سایت‌های فعال کاتالیزور افزایش می‌دهد، منجر به تبدیل C5 رافینیت بالا (69٪) و افزایش بازده (40٪) در الفین‌های سبک شد. اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177.

هو و همکاران تأثیرات بازسازی کاتالیزورهای مبتنی بر MFI اصلاح شده با فلز را بیشتر بر انتخاب پذیری نسبت به الفین های سبک مطالعه کردند. Ag-MFI احیا شده به 69 درصد وزنی انتخاب نسبت به الفین های سبک دست یافت که تقریباً 25 درصد بیشتر از زئولیت MFI مادر بود. اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177.

در دمای 500 درجه سانتی گراد، بازده الفین های سبک کاتالیزورهای MFI بیش از حد فلز (Zr، Ag) و MFI بازسازی شده به ترتیب 19.0٪، 21.7٪ و 25.6٪ بود، در مقایسه با بازده MFI مادر (12.0٪). با این حال، در دمای 550 درجه سانتی گراد، کاتالیزور Zr-MFI افزایش تولید الفین های سبک را نشان داد که به افزایش واکنش های انتقال هیدرید ناشی از سایت های اسید برونستد مربوط می شد و در نتیجه عملکرد کاتالیزوری را بهبود می بخشید. اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177.

کوردرو لانزاک و همکاران ترک خوردگی n-پنتان را روی کاتالیزورهای MFI ترکیب شده با Zr که از طریق روش اشباع و رسوب مایع شیمیایی (CLD) تهیه شده بود، بررسی کرد. محل های اسیدی قوی روی سطح کاتالیزورهای MFI اصلاح شده به طور قابل توجهی کاهش یافت که منجر به فعالیت کاتالیزوری بالاتر و انتخاب بهتر برای الفین های سبک شد.

در این مطالعه، ترک خوردگی کاتالیستی n-پنتان برای تولید الفین های سبک با استفاده از طیف وسیعی از زئولیت های MFI با نسبت های مختلف SiO2/Al2O3 (SAR) مورد بررسی قرار گرفت. برای بهبود گزینش پذیری نسبت به پروپیلن و سرکوب واکنش های نامطلوب، زئولیت MFI (SAR = 280) با اندازه های کریستالی و مورفولوژی های مختلف بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.

تاثیر اصلاح سطح توسط تیمار آمونیاک و بارگذاری فسفر بر خواص فیزیکوشیمیایی و فعالیت‌های کاتالیزوری ترک‌خوردگی کاتالیستی n-پنتان برای تولید الفین‌های سبک گزارش شده است. اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177.

قیمت – فروش اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بخصوص محصولات (مرک آلمان) اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177 می باشد. که در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم. اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177.

جهت محصولات بیشتر واستعلام سریع قیمت  اِن پنتان (نرمال پنتان) کدمرک 107177 میتوانید از طریق کانال واتساپ شرکت با ارسال نام ماده و مقدار نیاز در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید.

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)