دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492

اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492 یک ترکیب شیمیایی است که از اسید اگزالیک به همراه دو مولکول آب تشکیل شده است. فرمول این ماده به صورت  می‌باشد. این ترکیب به شکل بلورهای بیضی شکل با رنگ سفید در دمای محیط اتاق تشکیل می‌شود.

اسید اگزالیک ۲آبه از خصوصیات اسیدها برخوردار است و در تعدادی از واکنش‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این ترکیب به عنوان یک ماده حاصل از تجزیه طبیعی مواد آلی نیز شناخته می‌شود.

از اینکه این ماده در اینجا بدون کاربرد مشخص شده است، مشخص است که اطلاعات مربوط به کاربردها و کاربرد خاص این ترکیب در زمینه‌های مختلف از جمله شیمی صنعتی و آزمایشگاهی در این متن مورد بررسی قرار نگرفته است.

شرکت دانش پژوهان شیمی واردکننده اصلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخصوص برند مرک آلمان و سیگماآلدریچ در ایران می باشد. اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492 یکی از محصولات تولیدی شرکت مرک آلمان می باشد. این شرکت یکی از بزرگترین کمپانی های تولیدی مواد شیمیایی آزمایشگاهی در جهان می باشد که در بین محققین و دانشمندان و… از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492

اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492 ماده ای اسیدی و با فرمول شیمیایی C2H2O4 می باشد. این ماده در آب حل می شود و محلولی بی رنگ تولید می کند. این ترکیب آلی از نظر قدرت اسیدی بسیار قوی تر از اسیدهایی مانند استیک اسید است.

اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492 به نوعی ساده ترین کربوکسیلیک اسید است. این ماده، محصول شرکت مرک آلمان می باشد که از بهترین کیفیت در بین برندهای معروف دنیا تولید می شود. شرکت مرک آلمان در بین مصرف کنندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی در جایگاه خاصی قرار دارد به طوری که محصولات تولیدی این شرکت را می توان در تمام آزمایشگاهها و پژوهشگاهها یافت. اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492.

قابل ذکر است ،شرکت مرک آلمان چندی پیش توانست امتیاز کمپانی سیگماآلدریچ آمریکا را خریداری نموده و محصولات تولیدی این شرکت را تحت لیسانس خود به بازار عرضه نماید . محصولات تولیدی کمپانی سیگماآلدریچ بیشتر بصورت تخصصی بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است، بصورتی که این محصولات در بخش تحقیقاتی، پزشکی و آزمایشگاهی کاربرد فراوانی دارد.

اگزالیک دو آبه

موارد مصرف اسید اگزالیک 2آبه

برای تولید برخی مواد شیمیایی پرکاربرد است مانند:سفیدکننده ها و گندزداها استفاده می شود.

  • برای پاک کردن چرخ خودرو کاربرد دارد.
  • از این ماده برای جلوگیری از کنه ها در زنبور داری استفاده می شود.
  • زنگ زدایی
  • به عنوان تثبیت کننده در رنگرزی نیز کاربرد دارد.

خصوصیات اسید اگزالیک 2آبه

  • یک عامل کیلیت ساز برای کاتیونهای فلزی می باشد.
  • قابل انحلال در آب و اتانول است.

اطلاعات محصول

  • فرمول شیمیایی       COOH)2 * 2H2O)
  • فرمول مولکولی        COOH)2 * 2H2O)
  • چگالی                   (1.65g/cm3(200C
  • دمای ذوب               0C 100 – 98
  • شرایط نگهداری        Store at +50C to +300C

شرایط تولید و فرآیند اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492

تولید OA تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله دما، pH، اندازه تلقیح، مواد معدنی و نوع محیط حاوی کربن، نیتروژن و اجزای فسفر است. مطالعات تحقیقاتی مختلفی برای بهینه سازی پارامترهای فرآیند ذکر شده در بالا برای بهبود بازده OA انجام شده است.

اگرچه دما تأثیر مستقیمی بر تولید OA ندارد، دمای نامناسب جوجه کشی عملکرد فرآیند را به تاخیر می اندازد.

به عنوان مثال، اگر دما کمتر از 30 درجه سانتیگراد باشد، مدت زمان فرآیند باید برای دستیابی به حداکثر بازده OA افزایش یابد (براون و همکاران، 2018). بنابراین، تولید OA باید در دمای 30 درجه سانتیگراد یا بالاتر انجام شود. pH محیط یکی از مهم ترین عوامل موثر بر فرآیند تخمیر OA است (پاپاگیانی، 2007). اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492.

مقدار pH بهینه برای بالاترین تولید OA توسط A. niger (~183 میلی مولار و 64.3 گرم dm-3) 6.0 است، به دلیل شار گلیکولیتیک بالا در pH بالا (Walaszczyk et al., 2018). با این حال، گزارش شده است که Penicillium ochrochloron CBS 123824 و Clarireedia jacksonii حداکثر سطوح OA را در pH 7.0 تولید می کنند (Townsend و همکاران، 2020؛ Vrabl و همکاران، 2012). اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492.

تولید OA در pH کمتر از 3.0 مهار می شود. از نظر ریزمغذی ها، منگنز (Mn2+) به عنوان یک عامل کمکی برای آنزیم OAH عمل می کند. به طور مشابه، یون‌های کربنات و بی‌کربنات نیز به تولید OA کمک می‌کنند (Granados-Arvizu et al., 2019) و افزودن یون‌های کلسیم (Ca2+) و مس (Cu2+) بیوسنتز OA را تحریک می‌کند.، و کریستال‌های اگزالات کلسیم در سرگرمی مشاهده شد. هیف (فومینا و همکاران، 2005؛ گوگیاری و همکاران، 2011). اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492.

اندازه تلقیح ها عامل دیگری است که بر سنتز OA حاکم است. اندازه تلقیح 5 × 106 هاگ / میلی لیتر A. niger حداکثر 183 میلی مولار OA تولید کرد (ماندال و بانرجی، 2005)، در حالی که اندازه تلقیح از 105 × 1.82 تا 1.51 × 106 تولید شده تنها 1-7 میلی مولار OA است. al., 2018). علاوه بر این، ترکیب رسانه نیز یک عامل مهم برای افزایش بیوسنتز OA است.

استفاده از ساکارز یا گلوکز توسط قارچ برای بیوسنتز GA باعث کاهش بازده OA می شود، در حالی که لاکتوز به عنوان سوبسترا حجم بالایی از OA تولید می کند. Penicillium ochrochloron CBS 123824 افزایش تولید OA را تحت منبع کربن اضافی و غلظت محدود فسفات/آمونیم در pH 7.0 به تصویر می‌کشد (Vrabl et al., 2012).

هنگامی که در محیط وجود دارد، تعادل بار برای جریان پروتون از طریق غشای پلاسمایی حفظ می‌شود و پس از تخلیه NH4+، شار پروتون با دفع اسیدهای آلی متعادل می‌شود. علاوه بر این، نیترات همچنین تولید OA را در بسیاری از گونه‌های قارچی بهبود می‌بخشد، به عنوان مثال، Paxillus involutus (Schmalenberger و همکاران، 2015).

استفاده در آبجو

محققان

کیو لی، … سی لیو، در تحولات جاری در بیوتکنولوژی و مهندسی زیستی، 2017

12.8.3.4.4 حذف کریستال های اگزالات کلسیم اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492.

اسید اگزالیک را می توان از مالت یا از فرآیند تخمیر به دست آورد. با استفاده از مواد افزودنی می توان این مشکل را حل کرد. در فرآیند له کردن، با اضافه شدن یون کلسیم بیشتر، اگزالات به سرعت با یون های کلسیم ترکیب شده و رسوب تشکیل می دهد و سپس این رسوب باید در اسرع وقت حذف شود. از یک طرف، احتمال وارد شدن اگزالات کلسیم به آبجوی بطری شده را کاهش می دهد. اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492.

از سوی دیگر، احتمال ورود اسید اگزالیک به بدن آبجو را کاهش می‌دهد که می‌تواند باعث از دست رفتن بیش از حد کلسیم از بدن شود. در آبجو با عیار بالا، محتوای اگزالات معمولاً بین 10-15 میلی گرم در لیتر کنترل می شود. با این حال، در صورت تأثیر زیاد کلسیم بر تراکم مخمر، مصرف بیش از حد کلسیم نیز مجاز نیست. اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492.

خرید اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492

شرکت دانش پژوهان شیمی که نمایندگی مرک آلمان و نمایندگی سیگماآلدریچ در ایران، با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش، جهت تامین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی ماده های با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492 با بخش فروش شرکت دانش پژوهان شیمی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل نمودن از صحت نام محصول، کد، شماره CAS نامبر مواد شیمیایی درخواستی اقدام به ثبت سفارش نمایید تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می باشد. 

                                   زمان ارسال سفارشات از انبار: ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری می باشد

                                               نحوه ارسال کالای مشتریان: تهران توسط پیک

                        ارسال شهرستان: توسط شرکت های حمل و نقل ( ترمینال، پست، تیپاکس)

مواد فوق سخت

Yasuaki Einaga، در Comprehensive Hard Materials، 2014

3.19.4.4.2.1 اسید اگزالیک (ایواندینی، رائو، و همکاران، 2006)

اسید اگزالیک به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان (اسفناج، زنجبیل، شکلات و غیره) وجود دارد و با کلسیم، آهن، سدیم، منیزیم یا پتاسیم ترکیب می‌شود و نمک‌های محلول کمتری به نام اگزالات تشکیل می‌دهد. سطوح بالا در رژیم غذایی منجر به تحریک سیستم گوارشی، به ویژه معده و کلیه ها می شود. همچنین شناخته شده است که در تشکیل سنگ کلیه نقش دارد. سطح اسید اگزالیک در ادرار از دیرباز به عنوان یک شاخص مهم برای تشخیص تشکیل سنگ کلیه شناخته شده است.

برای مطالعه واکنش الکتروشیمیایی از CV و FIA با تشخیص آمپرومتریک استفاده شد. در این مورد، جریان اکسیداسیون در حدود 1.35 V (در مقابل Ag/AgCl) (پتانسیل بالا) مشاهده شد که توسط الکترودهای معمولی قابل مشاهده نبود. پاسخ خطی خوبی برای محدوده غلظتی از 50 نانومتر تا 10 میکرومولار با حد تشخیص تخمینی 5/0 نانومتر (S/N = 3) مشاهده شد.

تجزیه و تحلیل رادیواکتیویته دریایی

Pavel P. Povinec، … ماریا بتی، در کتابچه راهنمای تجزیه و تحلیل رادیواکتیویته (ویرایش سوم)، 2012

3 استرانسیوم

اسید اگزالیک (500 گرم)، حل شده در 1 لیتر آب در حال جوش غیر معدنی شده، به سوپرنیت اضافه می شود، که با حباب هوا به مدت 15 دقیقه هم زده می شود. سپس 400 گرم NaOH اضافه می‌شود تا pH را بین 6-7 تنظیم کند و در نتیجه اگزالات سفید رسوب کند. نمونه به مدت 30 دقیقه هم زده می شود و به مدت 4 تا 5 ساعت باقی می ماند تا رسوب ته نشین شود. سپس نمونه سوپرنات دور ریخته می شود و رسوب اگزالات برای جداسازی بیشتر و تعیین استرانسیم در آزمایشگاه خانگی جمع آوری و ذخیره می شود. اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492.

آنزیم ها به عنوان ابزار تشخیصی

رام ساروپ سینگ، … آشیش کومار سینگ، در پیشرفت در فناوری آنزیم، 2019

9.3.2.8 حسگرهای زیستی برای اسید اگزالیک

اسید اگزالیک متابولیت چرخه TCA در سلول است. تعیین اگزالات در ادرار و خون بسیار مورد توجه است، زیرا در تشخیص و مدیریت پزشکی سنگ‌های ادراری ایدیوپاتیک و سایر بیماری‌های روده‌ای مورد نیاز است. روش‌های تحلیلی زیادی برای تعیین اگزالات گزارش شده‌اند که حجیم، زمان‌بر، حساسیت کمتری هستند و نیاز به پیش تصفیه نمونه دارند.

بنابراین تقاضا برای روشی ساده، حساس، دقیق و سریع مطرح شده است. یک بیوسنسور آمپرومتریک اگزالات بسیار حساس، خاص و سریع با تثبیت کووالانسی اگزالات اکسیداز برگ سورگوم بر روی سطح یک الکترود پلاتین اصلاح شده با نانولوله های کربنی چند جداره کربوکسیله و پلیمر رسانا، فیلم نانوکامپوزیت پلی آنیلین با استفاده از N-ethyl-N-( 3-دی متیل آمین پروپیل) کربودی ایمید (EDC) و N-هیدروکسی سوکسینیمید (NHS). اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492.

بیوسنسور اگزالات توسعه‌یافته، محدوده پاسخ خطی خوبی بین 8.4-272 میلی‌مولار برای اسید اگزالیک، با ضریب همبستگی 0.93، و زمان پاسخ سریع 5 ثانیه در پتانسیل اعمال شده 0.4 V در مقابل Ag/AgCl نشان داد. حساسیت تقریباً 0.0113 A/M، با حد تشخیص 3.0 میلی‌مولار بود. بیوسنسور اگزالات آمپرومتریک با موفقیت برای تجزیه و تحلیل نمونه های ادرار انسان استفاده شده است.

قیمت – فروش اسید اگزالیک 2آبه

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی، آزمایشگاهی و صنعتی بخصوص فروش اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492 می باشد.که در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. اسید اگزالیک 2آبه کدمرک 100492.

امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

راههای ارتباطی :
شماره های تماس:
021-66859216   (ساعات تماس:8:30 الی 19)
021-66859220   (ساعات تماس:8:30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (ساعات تماس 24ساعت)