دانش پژوهان شیمی

راه های ارتباطی :

آدرس: تهران، پایین تر از میدان جمهوری، برج اداری سهیل

راههای ارتباطی
شماره های تماس:
021-66859216
021-66859220  (ساعات تماس:8.30 الی 19)
واتساپ:09129618292  (24ساعت)

اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767

دانش پژوهان شیمی وارد کننده و توضیع کننده مواد شیمیایی اورجینال بخصوص محصولات نایاب درایران است، اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767 را می توانید از این شرکت تهیه نمایید. همانطور که می دانید کمپانی مرک آلمان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توضیع کنندگان مواد شیمیایی در دنیا به شمار می رود.

اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767

اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767 پودری سیاه رنگ، براق و با فرمول شیمیایی Cu2O می باشد که عمدتا از هیدروکسید مس تولید و به دو صورت اکسید یک مس که قرمز رنگ و نارسانا و اکسید دو مس که مشکی و سیاه و نیمه رسانا می باشد ولی در طبیعت به صورت دو کانی به درصد نام های درصد بالاتر تنوریت و درصدی پایین نیز پاراملاکونیت وجود دارد.

در توضیح حلالیت این ترکیب می توان گفت در آب و الکل نا محلول ولی در اسیدهای قوی و نیمه قوی از خود خاصیت ترکیبی نشان می دهد. این ترکیب به دلیل داشتن خواص الکترونیکی و شیمیایی و همچنین پرتوهایی با طول بسامد ویژه ای در صنایع گوناگون دارد. در عمده ی تولید کننده های آن در جهان، کشورهای آلمان و چین می باشند و چند واحد تولیدی در ایران نیز اقدام به تولید آن می نماید.

مشخصات محصول :

  • فرمول شیمیایی: Cu2O
  • جرم مولی: 79.545 گرم بر مول
  • چگالی: 6.513 گرم بر سانتی متر مکعب
  • نقطه ذوب: 13260 درجه سانتیگراد
  • نقطه جوش: 20000 درجه سانتیگراد
  • شماره CAS : 1317-38-0
  • بسته بندی: 250 گرم – 1کیلو

کاربردهای اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767

  • در صنایع پیگمنت و رنگدانه به علت پایداری و حفظ ثبات رنگ کاربرد فراوان دارد.
  • در تولید فلز خالص مس و نمک های زیر مجموعه این فلز نقش مهمی ایفا می کند.
  • اکسید مس برای تولید رنگ های سیاه متالیک در رنگ آمیزی بدنه خودرو ها.
  • در آبکاری برای روکش مس اندود استفاده بسیاری دارد.
  • در تولید کنستانتره کامل و مکمل های غذایی دام.
  • تولید ابریشم مصنوعی
  • ساخت برخی باطری ها
  • تولید برخی از آلیاژهای مس

روش تولید اکسید مس

اکسید مس را می توان به چند روش مختلف تولید کرد. روش معمول تولید اکسیدمس ذوب کردن و جوشاندن فلز مس و سرد کردن بخار مس حاصل شده و جمع آوری اکسید مس حاصل می شود. روش دیگر تولید اکسید افزودن هیدروکسید سدیم به محلول سولفات مس افزایش pH تا هفت می باشد.

در این صورت هیدروکسید مس آبی رنگ تولید می شود. با بالا بردن دمای محلول تا 80 درجه سانتیگراد هیدروکسید مس تبدیل به اکسید مس سیاه رنگ می شود. پس از فیلتراسیون محلول و جدا کردن اکسید مس حاصل به گرمخانه و سپس آسیاب منتقل می شود و ادامه ی مصرف می باشد.

Srdjan M. Bulatovic، در کتابچه راهنمای معرف های فلوتاسیون: شیمی، تئوری و عمل، 2010

مقدمه 

عمل شناورسازی مواد معدنی مس اکسیدی به حدود 60 سال پیش برمی گردد و در آفریقای مرکزی (کنگو) توسط Union Miniere (بلژیک) اعمال شده است. این فرآیند شامل دو روش شناورسازی اساسی است: (الف) فلوتاسیون اسیدهای چرب کانی‌های مس اکسیدی از سنگ معدن سیلیسی، و (ب) سولفیداسیون کانی‌های مس اکسیدی و به دنبال آن فلوتاسیون با استفاده از کلکتورهای سولفیدریل، مانند زانتات از سنگ‌های کربناته.

در 50 سال گذشته، تحقیقات گسترده ای بر روی انواع مواد معدنی اکسید مس انجام شده است و تنها تعداد کمی از بسیاری از فرآیندهای نوآورانه در کارخانه های عملیاتی معرفی شده اند. تا همین اواخر بود که فناوری جدید توسعه یافته و در برخی از کارخانه های فعال در سراسر جهان معرفی شده بود. اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767.

یکی از مشکلات عمده فلوتاسیون کانی‌های مس اکسیدی، در مقیاس صنعتی، این است که شناورپذیری کانی‌های مس اکسیدی از کانه‌های طبیعی تا حد زیادی به کانی‌شناسی سنگ و ترکیب گنگ بستگی دارد. شناورپذیری کانی‌های مس اکسیدی موجود در سنگ معدن حاوی باند کربنی و دولومیتی به طور قابل‌توجهی با خواص فلوتاسیون مس اکسیدی حاوی کانی‌های گنگ سیلیسی متفاوت است. اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767.

وجود انواع مختلف لجن های رسی نیز تأثیر بسزایی بر خواص شناورسازی کانی های اکسیدی مس دارد.

شناورسازی سنگ معدن طلا

Srdjan M. Bulatovic، در کتابچه راهنمای معرف های فلوتاسیون: شیمی، تئوری و عمل، 2010

17.8 فلوتاسیون کانسنگ اکسید مس-طلا

کانی‌های اکسید مس-طلا معمولاً با لجن‌های هیدروکسید آهن و کانی‌های رسی مختلف همراه هستند. ذخایر متعددی از این نوع سنگ در سراسر جهان وجود دارد که برخی از آنها در استرالیا (گنبد سرخ)، برزیل (Igarape Bahia) و اتحاد جماهیر شوروی (Kalima) قرار دارند. تصفیه این کانه ها در حضور کانی های رسی دشوار و حتی پیچیده تر است.

اخیراً، دسته جدیدی از کلکتورها، بر اساس گزانتات های اصلاح شده با استر، با موفقیت برای تصفیه سنگ معدن مس اکسید حاوی طلا، با استفاده از روش سولفیدسازی مورد استفاده قرار گرفته اند. جدول 17.6 نتایج متالورژی به دست آمده بر روی سنگ معدن Igarape Bahia را با استفاده از زانتات و یک کلکتور جدید (PM230، ارائه شده توسط Senmin در آفریقای جنوبی) مقایسه می کند. اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767.

جان بی گودناف، در دایره المعارف علوم و فناوری فیزیکی (نسخه سوم)، 2003

III.D.2.h.i ویژگی اکسیدهای مس

اکسیدهای مس از دو جهت غیرمعمول هستند. اول، محل هشت وجهی Cu(II):t6e3 حاوی یک سوراخ e منفرد در پوسته 3 بعدی است که آن را به صورت مداری منحط می‌کند و بنابراین یک یون جان تلر قوی است. در نتیجه، یون‌های مس (II) معمولاً مکان‌های هشت‌وجهی را اشغال می‌کنند که با ترتیب مداری Jahn-Teller به تقارن چهارضلعی (c/a> 1) تغییر شکل می‌دهند.

با این حال، در غیاب یک همکاری که نظم مداری دوربرد را تثبیت کند، الکترون‌ها ممکن است به صورت محلی با ارتعاشات حالت E جفت شوند و حالت‌های ارتعاشی را در یک جفت پویا ژان تلر تشکیل دهند. دوم، سطح انرژی Cu(II): 3d9 در زیر بالای نوار ظرفیت O2 -:2p6 در یک مدل یونی قرار دارد. اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767.

معرفی پیوند کووالانسی حالت‌هایی از تقارن مداری الکترونیکی را در بالای نوارهای O2 -:2p6 ایجاد می‌کند که دارای یک جزء بزرگ osingle bond2pσ هستند (شکل 26 را ببینید). به طور محلی این مولفه osingle bond2pσ به طور چشمگیری در اکسیداسیون Cu (II) به Cu (III) افزایش می‌یابد. تغییر در هیبریداسیون نشان دهنده قطبش اتم های اکسیژن است که باعث کاهش طول پیوند Cusingle تعادلی می شود، اما تغییر در قطبش نسبت به حرکت هسته اکسیژن سریع است.

بنابراین، یک پدیده ارتعاشی پویا ممکن است منعکس کننده جفت شدن به ابر قطبش اتم های اکسیژن به جای جابجایی های اتم اکسیژن قابل توجه باشد. با این وجود، هیبریداسیون با موج پلاریزاسیون روی آرایه اتم اکسیژن به طور قابل توجهی جرم موثر m* یک الکترون گردشگر را افزایش می دهد. اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767.

قیمت – فروش اکسید مس Copper oxide کدمرک102767

شرکت دانش پژوهان شیمی یکی از بزرگترین وارد کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی، آزمایشگاهی و صنعتی بخصوص فروش اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767 می باشد. که در زمینه واردات این محصولات از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید جهت تهیه این محصولات (اصلی) با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با کارشناسان  این شرکت در ارتباط باشید و یا از طریق کانال واتساپ شرکت نام محصول به همراه میزان نیاز خود را ارسال تا در کمترین زمان پاسخ استعلام خود را دریافت نمائید. اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767.

امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولات اصلی و با بهترین کیفیت شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری نمائیم.

راههای ارتباطی اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767
شماره های تماس:
021-66859216   (ساعات تماس:8:30 الی 19)
021-66859220
واتساپ:09129618292  (ساعات تماس 24ساعت) اکسید مس Copper oxide کد مرک 102767